اقدام پژوهی چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموز کم توان ذهنی به نام سعید پایه سوم ابتدایی به درس خواندن ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

اقدام پژوهی چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموز کم توان ذهنی به نام سعید پایه سوم ابتدایی به درس خواندن

(0)
(0)

اقدام پژوهی

اقدام پژوهی چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموز کم توان ذهنی به نام سعید پایه سوم ابتدایی  به درس خواندن
رنگ و مدل کالا
اقدام پژوهی
تعداد
+
_
عدد
15,000 تومان
موجود

توضیحات

اقدام پژوهی چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموز کم توان ذهنی به نام سعید پایه سوم ابتدایی به درس خواندن

در قالب word و در 8 صفحه و قابل ویرایش

 


فهرست مطالب
مقدمه 
بیان مسئله 
توصيف وضعيت موجود 
اجرای راه حل های انتخاب شده 
نتیجه‌گیری 
فهرست منابع 

 


مقدمه:
دانش آموزان کم توان ذهنی در مقایسه با کودکان عادی دارای رفتارهای سازشی ضعیف تر و قابلیت یادگیری کمتری هستند. این گروه به سبب رشد کم ذهنی قادر به فراگیری مطالب و حل مسایل در سطح افراد عادی و همسن و سال خود نیستند. در میان گروه های عقب مانده ذهنی کم توان ذهنیان بالا ترین درجه رشد ذهنی را دارند و در عین حال بزرگ ترین گروه از گروه های عقب مانده ذهنی را تشکیل می‌دهند و بهره هوشی آنان حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد است و درصد قابل توجه ای از جمعیت دانش آموزان مدرسه رو که معمولا نمی‌توانند در تحصیل و یادگیری مطالب همگام با سایر همکلا سان خود پیش بروند از این گروهند. کم توان ذهنیان ۱۰ تا ۱۴ درصد از جامعه دانش آموزی را شامل می‌شوند. پژوهش حاضر به منظور علاقه مند نمودن به درس و تقویت مهارت های فارسی و املا در دانش آموز کم توان ذهنیم به نام ایمان صادقی انجام شد .بررسی اولیه نشان داد این دانش آموز در املا و روان خوانی ضعیف است. و به درس علاقه ای نداشت پس از انجام مطالعات کتابخا نه ای و اجرای پرسش نامه های مربوط علل ضعف دانش آموزان در املا و روان خوانی به دو گروه طبقه بندی شد. الف:عوامل مربوط به توانایی های دانش آموزان ب:عوامل مربوط به انگیزش.  جهت حل مشکل موجود دو روش به اجرا در آمد. 1- استفاده از بازی کارت های حافظه  آموزشی زودآموز 2-تهیه تابلو ارزشیابی توصیفی. نتایج پیشرفت خوبی را نشان داد و نمره املا و روانخوانی این دانش آموز افزایش یافت. مدیر مدرسه نیز در ا رزشیابی که از دانش آموزان به عمل آورد رشد مهارت های خواندن را مطلوب تشخیص داد.    در پایان بر نقش استفاده از بازی های آموزشی و به کار گیری روش های نوین در بالا بردن انگیزش دانش آموزان مانند تابلوی ارزشیابی توصیفی تاکید شد.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643