درس پژوهی هدیه های آسمانی سال دوم دبستان درس کاردستی نرگس ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

درس پژوهی هدیه های آسمانی سال دوم دبستان درس کاردستی نرگس

(0)
(0)

درس پژوهی

درس پژوهی هدیه های آسمانی سال دوم دبستان درس کاردستی نرگس
رنگ و مدل کالا
درس پژوهی
تعداد
+
_
عدد
15,000 تومان
موجود

توضیحات

درس پژوهی هدیه های آسمانی سال دوم دبستان درس کاردستی نرگس

در قالب word و در 21 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

توضیحات تکمیلی:
چکیده
آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می‌رساند. و باری گران و مسئولیتی عظیم را بردوش این جماعت قرار می‌دهد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توأمان است.
درس پژوهي برگردان واژه ژاپني jugyokenkyu بمعني مطالعه يا پژوهش تشکيل شده است .kenkyu بمعني درس و jugyo بمعناي مطالعه يا پژوهش است. معادل انگليسي درس پژوهي Lesson study است .
درس پژوهي به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعي پيرامون عمل تدريس است. بعنوان يک معلم حرفه اي بيا و در روش تدريس خود تامل کن! حتما روش بهتري براي تدريس وجود دارد. اما اين بار نه به تنهايي، بلکه با يک گروه از معلمان هم رشته، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهيد، با هم با نقد شرايط موجود و در جهت نيل به وضع موجود طرح مساله نماييد، در جهت شناخت بهترين روش ممکن پژوهش کنيد، نتايج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبيعي بيازماييد، نتيجه آزمايش را نقد کنيد، طرح را اصلاح و دوباره در يک کلاس ديگر آن را اجرا نماييد، نتايج پژوهش خود را منتشر و در اختيار ديگران قرار دهيد .
به اين ترتيب شما گام در مسير درس پژوهي نهاده ايد روشي که پايه توسعه مستمر حرفه اي شماست و شما را در مسير يک معلم حرفه اي و فکور به حرکت وا مي دارد !
در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با مفاهیم کامل درس آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.
مقدمه :
همانطور که می‌دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان است که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس است به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می‌کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان است. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می‌دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است .اما ند هدف اولیه آن.
منطق درس پژوهی ساده است اگر می­خواهيد آموزش را بهبود بخشيد، اثر بخش­ترين جا برای چنين کاری، کلاس درس است. اگر شما اين کار را با درس­ها شروع کنيد، مسئله­ي چگونگی کاربرد نتايج تحقيق در کلاس درس ناپديد می‌شود.در اينجا بهبود کلاس درس در درجه­ي اول اهميت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است. معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می‌کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .
ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : اول، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس، دوم ؛روشهای تدریس، سوم ؛هدفهای سه گانه ی تعلیم وتربیت.


بیان مسئله
پژوهش حاضر به صورت کیفی از نوع درس پژوهی  در مدرسه ..... شهرستان ....اجرا شده است.این درس پژوهشی به صورت گروهی و با مشارکت 7 نفر از همکاران فرهنگی با موضوع مذکور به اجرا درآمد.
از آن جا که مسأله آموزش کودکان در پایه‌های ابتدایی نیازمند استفاده از شیوه‌های متفاوتی می‌شود و هم چنین و محتوای درسی از مجموعه‌ای از مهارت‌ها (مشاهده کردن، پیش‌بینی کردن، بررسی فرضیه و …) و معلومات سازماندهی می‌شود که در نهایت کودکان را به بروز کنش عقلانی معطوف به نتایج مشهود و فهم عمیق دانش‌ها و ارزش‌ها سوق می‌دهد. لذا چالش‌های پیش روی گروه در این حوزه این بود که ما چگونه می‌توانیم در تدریس دروس مرتبط به صورت موثر عمل کرده و اهمیت درس را به صورتی شایسته به دانش‌آموزان بفهمانیم. پس از اجرای طرح درس اولیه (سناریو) و بازبینی آن، نهایتاً سناریو در کلاس تدریس و توسط اعضای گروه به مشاهده و نقد و تحلیل گذاشته شد.
درس پژوهي به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعي پيرامون عمل تدريس است. بعنوان يک معلم حرفه اي بيا و در روش تدريس خود تامل کن! حتما روش بهتري براي تدريس وجود دارد .
اما اين بار نه به تنهايي، بلکه با يک گروه از معلمان هم رشته، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهيد، با هم با نقد شرايط موجود و در جهت نيل به وضع موجود طرح مساله نماييد، در جهت شناخت بهترين روش ممکن پژوهش کنيد، نتايج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبيعي بيازماييد، نتيجه آزمايش را نقد کنيد، طرح را اصلاح و دوباره در يک کلاس ديگر آن را اجرا نماييد، نتايج پژوهش خود را منتشر و در اختيار ديگران قرار دهيد. به اين ترتيب شما گام در مسير درس پژوهي نهاده ايد روشي که پايه توسعه مستمر حرفه اي شماست و شما را در مسير يک معلم حرفه اي و فکور به حرکت وا مي دارد !
درس پژوهی یکی از اقدامات جالب و خاص در سطح آموزش و پرورش است.با توجه به دشواری‌های و مشکلاتی که در سر راه تدریس و آموزش وجود دارد همکاری و مشارکت همه‌ی همکاران و استفاده از اندیشه‌های همدیگر یکی از بهترین اقدامات صورت گرفته در سطح مدارس است.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643