پاورپوینت درس علوم تجربی پایه هفتم فصل دهم 10 (گرما و بهینه سازی مصرف انرژی ) ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت درس علوم تجربی پایه هفتم فصل دهم 10 (گرما و بهینه سازی مصرف انرژی )

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت درس علوم تجربی پایه هفتم فصل  دهم 10 (گرما و بهینه سازی مصرف انرژی )
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
19,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت درس علوم تجربی پایه هفتم فصل دهم 10 (گرما و بهینه سازی مصرف انرژی )

در قالب ppt و در 40 اسلاید و قابل ویرایش

 

قسمتی از متن فایل::

 

دمای محیط چنان اهمیتی دارد که هرگونه حیاتی کاملاً به آن وابسته است.
دو سیارهٔ نزدیک به زمین، یعنی ناهید (زهره) و بهرام (مریخ ) را در نظر بگیرید. دمای زهره چنان زیاد است که اگر دمای زمین به آن مقدار برسد، حتی برخی از فلزها در آن ذوب می‌شوند. مریخ نیز چنان سرد است که همه چیز روی آن یخ می‌زند.
نشانه هاي حيات در يک سياره :


جست و جوی حیات روی سیارهٔ دیگر، بر اساس وجود آب در حالت مایع در آن سیاره، انجام می‌شود. در صورتی آب به حالت مایع وجود خواهد داشت که دمای محیط مناسب باشد.
در این فصل، نخست با مفهوم دما و دماسنجی و سپس با گرما، روش های انتقال آن و عایق بندی گرمایی آشنا می‌شویم.

بله مثلاً در زمستان برای گرم کردن محل کار یا زندگی، بخاری یا شوفاژ روشن می‌کنیم. همچنین در تابستان برای خنک کردن این محیط ها از کولراستفاده می‌کنیم، و حتی پوششمان نیز بسته به فصل های سال تغییر می‌کند.
زیرا دمای جسم هایی که با‌ آنها سر و کار داریم و دمای محیطی که در آن زندگی می‌کنیم، معمولاً تأثیر زیادی در کار و فعّالیت ما دارد.

آیا گیاهان و جانوران نیز از دمای محیط زندگی خود تأثیر می‌گیرند؟ مثال بزنید .
بله مثلاً شکل گیاهان و جانوران مشابه در مناطق گرمسیری با همان جانوران و گیاهان که در مناطق سردسیری زندگی می‌کنند تفاوت دارد. به طور مثال خرس های قطبی که در مناطق سرد و برفی زندگی می‌کنند بر خلاف سایر خرس ها رنگشان سفید است، موهای بدنشان نیز بلندتر است.

در مورد پوشش، رنگ لباس و روش گرم کردن منزل مسکونی و عایق بندی ساختمان ها در نواحی سردسیر و نواحی گرمسیر تحقیق کنید و به کلاس گزارش دهید (شباهت ها و تفاوت ها را مشخص کنید) .
در نواحی سردسیر: لباس و پوشش به رنگ تیره و از جنس پشم يا کتان ضخيم است. پشت بام‌ها عایق بندی و ایزوگام می‌شوند. از شوفاژ و بخاری برای گرم کردن منزل استفاده می‌شود. برای جلوگیری از اتلاف انرژی از پنجره دو جداره استفاده می‌شود. برای عایق‌بندی سقف‌های شیروانی خانه‌ها از یونولیت و پشم شیشه استفاده می‌شود.نياز زيادي به استفاده از کولر نيست.
در نواحی گرمسیر: رنگ لباس‌ها روشن از جنس پنبه يا ابريشم نازک است. نیاز به گرم کردن خانه زیاد نیست. برای گرم کردن آب از تانکرهایی در پشت بام منزل‌ها استفاده می‌شود و نیازی به گرم کننده آب نیست. برای جلوگیری از اتلاف انرژی از پنجره دو جداره استفاده می‌شود .انرژي زياد صرف خنک شدن خانه ها مي شود.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643