پاورپوینت فصل اول بخش چهارم 4 (پیرامون شناخت متربی ) کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مبانی و روشها) مولف محسن شکوهی یکتا ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل اول بخش چهارم 4 (پیرامون شناخت متربی ) کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مبانی و روشها) مولف محسن شکوهی یکتا

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل اول بخش چهارم 4 (پیرامون شناخت متربی ) کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مبانی و روشها) مولف محسن شکوهی یکتا
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
35,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل اول بخش چهارم 4 (پیرامون شناخت متربی ) کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مبانی و روشها) مولف محسن شکوهی یکتا

در قالب ppt و در 31 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

مقدمه
تربیت پذیری انسان
تفاوتهای فردی
تفاوتهای فردی از نظر قرآن کریم
آموزش و پرورش بر حسب تفاوتهای فردی
دروغگویی نتیجه عدم توجه به توانائیهای مربی
ابعاد وجودی انسان و اهمیت تربیت آنها
الف - پرورش جسم
ب - پرورش عقل
ج - پرورش قلب

 

 

 

مقدمه
از مقدمات ،تربیت شناخت متربی از جهات گوناگون است برای آنکه بتوانیم در اتخاذ تدابیر تربیتی با روشن بینی عمل کرده و به اهداف تربیتی مورد نظر دست یابیم لازم است متربی خویش را به خوبی شناخته و از خصوصیات ابعاد جسمانی و روحانی او مطلع شویم. شناخت متربی از دو جهت لازم است اول از آن جهت که متربی فردی از افراد انسانی است و دارای خصوصیات نوع بشر است و دوم از آن جهت که فردی مستقل از دیگر آحاد اجتماع بوده و دارای ویژگیهایی نسبت به دیگران است. در مورد اول که شناخت خصوصیات نوع بشر .است تاکنون در ضمن دروس دیگر شناخت اجمالی بدست آورده اید و با ابعاد مختلف فطرت انسان آشنایی دارید. در این فصل تنها به بعد تربیت پذیری انسان اشاره ای مینمائیم و مطالعه تحقیقات بیشتر را به عهده علاقه مندان واگذار می‌کنیم
در مورد دوم یعنی شناخت متربی از آن جهت که دارای ویژگیهایی نسبت به افراد دیگر اجتماع است بر اولیا و مربیان است که با زیر نظر گرفتن خصوصیات جسمی، روانی، عقلی و عاطفی متربی خویش از ویژگیهای فردی او آگاه شده و تدابیر اصلاحی خویش را با توجه به چنین شناختی از وی اتخاذ نمایند آنچه را که ما در پایان این فصل تحت عنوان تفاوتهای فردی مطرح میکنیم مطالبی در اهمیت این تفاوتها و لزوم توجه به آنها در امر آموزش و پرورش است.

تربیت پذیری انسان
مبحث تربیت پذیری انسان در این باره است که آیا آدمی قابل اصلاح و تربیت است؟ آیا می‌توان وضعی در فرد ایجاد کرد که بر اثر آن رفتاری در او ،تقویت تضعیف یا تعدیل گردد؟ اگر شک نیست که اگر او مجبور باشد امکان ایجاد تحول و تغییر در او نخواهد بود و تلاش و فعالیت مربی در شکل دادن به او و هیأت دادن به طرز فکر و اندیشه او و بالاخره ایجاد سازندگی در او کاری بی فایده خواهد بود. اما اگر انسان آزاد باشد میتوان به تربیت پذیری او امیدوار بود. البته اینکه میزان تربیت پذیری او تا چه حد است بستگی دارد به اینکه آیا او مطلقاً آزاد است یا به گونه ای آزادی او مشروط و محدود است؟
در پاسخ به این مسأله سه نظر وجود دارد که به بررسی هر یک از آنها می‌پردازیم:
الف - انسان مجبور و نفوذناپذیر است طرفداران این نظریه معتقدند که انسان در بدو تولد دارای اصول و مبانی پیش ساخته ای است و راه هر گونه تغییر برخلاف آن اصول پیش ساخته بسته است. پیروان این طرز فکر در حقیقت شامل سه دسته اند طرفداران غریزه
طرفداران مزاج طرفداران محیط با فرهنگ
۱ - طرفداران غرائز بر اساس نظریه آنان آدمی وقتی پا به جهان خاکی می‌گذارد، تحت
تأثیر فوق العاده و شدید غرایز است و این غرائزند که زندگی او را جهت میدهند از آنجا که پیروان این عقیده معتقدند که آدمی تحت تأثیر فوق العاده غرائز است و با توجه به اینکه غرائز اموری غیر اکتسابی و ارثی هستند لذا بر اساس این عقیده، وضع طفل از قبل قابل پیشگوئی است و هیچگونه تغییر و تحولی در او بر خلاف غرائزش امکان پذیر نیست. بدین ترتیب انسان در بدو تولد مطیع و مجبور غرائز است و از این بابت نفوذ ناپذیر است و تربیت تأثیری در آینده او نمی‌تواند بگذارد.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643