پاورپوینت فصل اول 1 ( کلیات ) کتاب فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی مولف محمد داوودی و حسین کار آمد ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل اول 1 ( کلیات ) کتاب فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی مولف محمد داوودی و حسین کار آمد

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل اول 1 ( کلیات ) کتاب فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی مولف محمد داوودی و حسین کار آمد
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
35,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل اول 1 ( کلیات ) کتاب فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی مولف محمد داوودی و حسین کار آمد

در قالب ppt و در 25 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
اهداف یادگیری فصل
مقدمه
ضرورت و اهمیت فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی
تعریف فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی
راه دستیابی به فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی
پیشینه فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی
خلاصه مطالب

 

 

اهداف یادگیری فصل
از فراگیر انتظار میرود که پس از مطالعه و یادگیری این فصل بتواند
ضرورت و اهمیت فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی را با دو دلیل اثبات کند
کاربرد فلسفه تعلیم و تربیت در نحوه عملکرد معلم را با ذکر یک مثال تبیین کند.
فلسفه تعلیم و تربیت و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی را تعریف کرده، با مقایسه آنها تفاوت ها و شباهتهایشان را توضیح دهد
سه بخش فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و روشهای قابل استفاده در هر بخش را توضیح داده، در ضمن یک مثال کاربرد هر روش را تبیین کند.


مقدمه
این فصل که نخستین فصل کتاب را تشکیل میدهد مطابق سنت رایج و معمول به بیان مسائل مقدماتی فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی اختصاص یافته است قسمتی از این فصل به بیان دلایل ضرورت و اهمیت آشنایی معلمان و دانشجو معلمان با فلسفه تعلیم و تربیت به صورت عام و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی به صورت خاص اختصاص یافته است قسمت دیگری از آن به تعریف فلسفه تعلیم و تربیت و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی قسمت سوم آن به روش تحقیق در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و قسمت آخر نیز به بیان پیشینه می‌پردازد.

 

ضرورت و اهمیت فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی
در آغاز بحث برای اینکه خوانندگان تصوری از فلسفه تعلیم و تربیت داشته باشند، تعریفی از فلسفه تعلیم و تربیت به دست میدهیم و سپس در جای خود به تفصیل آن را بررسی میکنیم فلسفه تعلیم و تربیت شاخه ای از فلسفه است که فرایند تعلیم و تربیت را با روش فلسفی بررسی می‌کند. معمولاً در گفتگوهای معلمان و دانشجویان این پرسش مطرح می‌شود که فلسفه تعلیم و تربیت به صورت عام و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی به صورت خاص چه ضرورتی دارد؟ اصلا فلسفه علمی است که محتوای آن چیزی نیست جز یک مشت مطالب سخت فهم و انتزاعی که ارتباط چندانی با حوادث وقایع و جریانهای ملموس و اثرگذار زندگی ندارد فلسفه تعلیم و تربیت نیز که شاخه ای از فلسفه است همان ویژگیها را از رشته مادر به ارث برده است و به همین جهت محتوای آن بسیار سخت و دیریاب است؛ اصطلاحات و تعابیرش چنان قلمبه سلمبه است که نمی‌توان از آن سر درآورد؛ و مباحث آن بسیار کلی و انتزاعی است و به همین دلیل هم گره از کار معلم مدیر، والدین و دیگر دست اندر کاران تعلیم و تربیت باز نمیکند.


برای نمونه در فلسفه تعلیم و تربیت بحث طولانی و خسته کننده ای درباره تعریف تعلیم و تربیت یا تدریس مطرح میشود که در عین پیچیده و قلمبه سلمبه ،بودن تأثیری در کار روزانه معلم و پدر و مادر و مدیر مدرسه ندارد در حالی که تعلیم و تربیت یعنی آموزش دادن و ارزشیابی کردن و ،تدریس یعنی رفتن سر کلاس و درس گفتن؛ به همین سادگی اما واقعیت این است که گرچه در برخورد اول با فلسفه تعلیم و تربیت به ویژه برای کسانی که بیشتر با علوم تجربی و مسائل روزمره محسوس و ملموس سر و کار داشته باشند همه این اشکالات به ذهن خطور میکند ولی با آشنایی بیشتر و عمیق تر با فلسفه و فلسفه تعلیم و تربیت و با درک روح آموزه های آنها همه این بدبینیها از میان میرود. جوهره مسائل فلسفه تعلیم و تربیت آسان و درک و فهم آنها ساده و سهل است جذابیت مسائل آن نیز کمتر از جذابیت مسائل دیگر علوم مرتبط با تعلیم و تربیت نیست؛ چنان که تأثیرگذاری عملی و گره گشایی آن نیز قابل انکار نیست

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643