پاورپوینت فصل بیستم یکم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث سنجش یادگیری نوشته دکتر علی سیف ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل بیستم یکم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث سنجش یادگیری نوشته دکتر علی سیف

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل بیستم یکم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث سنجش یادگیری نوشته دکتر علی سیف
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
32,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل بیستم یکم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث سنجش یادگیری نوشته دکتر علی سیف

در قالب ppt , و در 71 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

تعریف سنجش
تعریف اندازه گیری
تعریف آزمون و آزمودن
تعریف آزمون
تعریف ارزشیابی
طراحی سنجش یادگیری (جدول مشخصات)
فواید جدول مشخصات
انتخاب روشهای مناسب برای سنجش هدفهای مختلف
روشهای سنتی سنجش یادگیری
روشهای بسته پاسخ سنجش
آزمون صحیح - غلط
امتیازها و محدودیتهای آزمونهای صحیح - غلط
آزمون جور کردنی
امتیازها و محدودیتهای آزمونهای جورکردنی
آزمون چند گزینه ای
امتیازها و محدودیتهای آزمونهای چند گزینه ای
روشهای باز پاسخ سنجش
آزمون کوته پاسخ
امتیازها و محدودیتهای آزمون کوته پاسخ
آزمون تشریحی
امتیازها و محدودیتهای آزمون تشریحی
روشهای سنجش جایگزین
سنجش عملکردی
ویژگیهای آزمونهای عملکردی
امتیازها و محدودیتهای روشهای سنجش عملکردی
سنجش با کار پوشه
امتیازها و محدودیتهای روش سنجش با کارپوشه

 

 

پاورپوینت کامل و جامع کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوشته دکتر علی سیف


تعریف سنجش
می توان سنجش را به عنوان کاریست فعالیتهای مربوط به گردآوری اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری دربارۀ دانش آموزان و دانشجویان تعریف کرد.
سنجش به فرایند درک آنچه دانش آموزان یا دانشجویان یاد گرفته اند گفته می‌شود. (اٌدانل، ریو، و اسمیت، 2007، ص 428).
سنجش یک مفهوم کلی است و همۀ راهها و روشهای جمع آوری اطلاعات دربارۀ عملکرد یادگیرندگان را شامل میشود.
چایلد (2004) می‌گوید " سنجش یک اصطلاح چندوجهی است که دربرگیرندۀ همۀ فرایندها و فراورده هایی است که ماهیت و میزان یادگیری دانش آموزان را نشان می‌دهد " (ص 361).
بنا به گفتۀ اِگِن و کاوچاک (2009)، "سنجش کلاسی یعنی همه فرایندهای مربوط به تصمیم گیری دربارۀ پیشرفت یادگیری دانش آموزان" (ص 434).


اصطلاح دیگری که به سنجش نزدیک است اندازه گیری نام دارد. اندازه گیری نیز، مانند سنجش، اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری دربارۀ یادگیری دانش آموزان و دانشجویان را به دست می‌دهد، اما به خلاف نتایج سنجش که هم می‌تواند کمّی باشد و هم کیفی یا توصیفی، نتایج اندازه گیری همواره کمّی است، به صورت عدد و رقم یا نمره گزارش می‌شود.
از این رو اندازه گیری به صورت زیر تعریف شده است:
"شیوۀ نسبت دادن یک عدد ( که معمولا به آن نمره می‌گویند) به یک صفت یا ویژگیِ معین یک شخص ]یا یک چیز[ به گونه ای که آن عدد درجه ای از آن صفت یا ویژگی را که آن شخص از آن برخوردار است نشان دهد" (نیتکو، 2001، ص 7).

 

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643