پاورپوینت فصل دهم 10 (اصول عام تعلیم و تربیت اسلامی ) کتاب فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی مولف محمد داوودی و حسین کار آمد ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل دهم 10 (اصول عام تعلیم و تربیت اسلامی ) کتاب فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی مولف محمد داوودی و حسین کار آمد

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل دهم 10 (اصول عام تعلیم و تربیت اسلامی ) کتاب فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی مولف محمد داوودی و حسین کار آمد
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
29,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل دهم 10 (اصول عام تعلیم و تربیت اسلامی ) کتاب فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی مولف محمد داوودی و حسین کار آمد

در قالب ppt و در 23 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
اهداف یادگیری فصل
مقدمه
خدا محوری
فطرت گرایی آخرت گرایی
انطباق با اسلام
جامع نگری
تناسب و هماهنگی
اولویت
پویایی و انعطاف پذیری
اعتدال
خلاصه مطالب

 

 

اهداف یادگیری فصل
از فراگیر انتظار میرود که پس از مطالعه و یادگیری این فصل بتواند اصول عام و خاص تعلیم و تربیت اسلامی را مورد مقایسه قرار دهد؛
مهم ترین اصول عام تعلیم و تربیت اسلامی را توضیح دهد؛
مبانی هر یک از اصول عام تعلیم و تربیت اسلامی را تبیین نماید؛
آثار به کارگیری اصول عام تعلیم و تربیت اسلامی در مراکز آموزشی را به دست آورد؛
پیامدهای عدم به کارگیری اصول عام تعلیم و تربیت اسلامی در مراکز آموزشی را بیابد.


مقدمه
همان گونه که در فصل پیشین گفته شد مقصود از اصول قواعدی است که میتوان آن را نوعی دستور العمل کلی و راهنمای عملی تدابیر تربیتی دانست اصول گوناگونی در تعلیم و تربیت اسلامی وجود دارد که شناخت هر یک از آنها برای مربیان و دیگر دست اندرکاران فعالیت های تربیتی و پرورشی ضرورت دارد در کتابها و منابع موجود در قالب تقسیم بندی های مختلف از اصول تعلیم و تربیت زیادی نام برده شده است که باید آنها را در تعلیم و تربیت اسلامی به کار گرفت. در این کتاب اصول تعلیم و تربیت اسلامی به دو دسته اصول عام و اصول خاص تعلیم و تربیت اسلامی تقسیم می.گردند در صورتی که اصول تعلیم و تربیت اسلامی بر کل جریان تعلیم و تربیت چون ،اهداف ساحتها ،مراحل عوامل و موانع روشها و فعالیت های مدیریتی سایه افکند اصول تعلیم و تربیت اسلامی عام خواهد بود در برابر هرگاه اصول تنها بر بخشی از فرایند تعلیم و تربیت حاکمیت داشته باشد اصول تعلیم و تربیت اسلامی از عمومیت کمتری برخوردار شده تنها در موارد خاص مورد نظر کاربرد خواهد داشت. در این فصل، اصول عام تعلیم و تربیت اسلامی شامل اصل خدامحوری فطرت گرایی، آخرت گرایی انطباق با ،اسلام جامع نگری تناسب و هماهنگی اولویت پویایی و انعطاف پذیری و اعتدال، بررسی میشوند.

 

خدامحوری
مطابق با مبنای نخست جهان شناختی در فصل دوم که جهان مخلوق خدا و تحت ربوبیت و حاکمیت او معرفی شده است تعلیم و تربیت باید بر محور خدا بچرخد. در نتیجه از نظر جهان بینی ،اسلام جهان یک آفریده است و با محوریت و عنایت و مشیت الهی نگهداری میشود اگر لحظه ای عنایت الهی از جهان گرفته شود نیست و نابود میشود. او در همه جا هست و هیچ جا از او خالی نیست به هر طرف که بایستیم رو به او ایستاده ایم جهان بینی اسلامی جهان بینی توحیدی است جهان بینی ،توحیدی جهان یک قطبی و تک محوری است. جهان بینی توحیدی یعنی جهان ماهیت از اویی و به سوی اویی دارد مطهری ۱۳۵۷ ص ۵۰) توحید در اسلام به بهترین شکل بیان شده است از نظر اسلام، خداوند مثل و مانند ندارد خداوند بی نیاز مطلق است و همه به او نیازمندند و او از همه بی نیاز است. در هر ذره از ذرات جهان دلایلی بر وجود خدای حکیم است و هر برگ درختی دفتری در معرفت پروردگار است. سراپرده هستی نیازمند به حقیقتی مطلق است که تکیه گاه و نگهدارنده همه چیزهای محدود است
یکی از مهمترین اصول تعلیم و تربیت اسلامی حرکت دادن و سوق دادن انسان به سوی خداست. زندگی انسان از خدا شروع میشود و به او ختم می.شود وقتی انسان به سوی خدا حرکت کند از همه نیروها و استعدادهای خود استفاده میکند و آنها را از قوه به فعل میرساند.
انگیزه رفتار فرد خداشناس تنها نزدیک شدن به خدا و در مسیر توحید گام برداشتن است؛ بنابراین او آنچه را که انجام میدهد خالصانه برای خدا انجام میدهد و از او امیدوار است تا با اعمالش وی را به سعادت واقعی برساند. بر این اساس تعلیم و تربیت اسلامی با خدا و ایمان و اعتقاد به او همراه است و انگیزه الهی را اصل و اساس تربیت می.داند تربیت یافتگان مکتب تربیتی اسلامی می‌آموزند تا همه اعمال خویش را برای خدا و با قصد تقرب به او انجام دهند تا اثر آن پایدار و اثر بخش بماند. خداوند به پیامبر خود میآموزد تا تنها خدا را بپرسند و دین خود را برای او خالص کند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643