پاورپوینت فصل دهم 10 (نگاهی کوتاه بر اقتصاد بین الملل ) کتاب تئوری اقتصاد کلان۱ محمود روزبهان ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل دهم 10 (نگاهی کوتاه بر اقتصاد بین الملل ) کتاب تئوری اقتصاد کلان۱ محمود روزبهان

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل دهم 10 (نگاهی کوتاه بر اقتصاد بین الملل ) کتاب تئوری اقتصاد کلان۱ محمود روزبهان
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
35,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل دهم 10 (نگاهی کوتاه بر اقتصاد بین الملل ) کتاب تئوری اقتصاد کلان۱ محمود روزبهان

در قالب ppt و در 36 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
مقدمه

تجارت بین الملل

تئوری اصلی تجارت بین الملل

نظریات مخالفین تجارت بین الملل

بحث در مورد نرخ مبادله

بحث در مورد توزیع درآمد و تعدد عوامل

تولید مالیه بین الملل سیستم پولی بین الملل

مدل بازار ساده ارز نرخهای ارز

شناور نرخهای ارز ثابت

سیستم پولی کنونی بین الملل

حساب تراز پرداختها

نقش صادرات و واردات در الگوی اقتصاد کلان

 

 


اگر چه از همان ابتدای بخش اول کتاب با بخش خارجی اقتصاد به عنوان جزئی جدایی ناپذیر از کل یک اقتصاد آشنا شده ایم اما با این بخش از اقتصاد به صورت مجزا برخورد شده است. به بیان دیگر به جز در مورد واردات که سعی شده است با ارتباط آن به درآمد ملی به گونه ای به بخش واقعی اقتصاد پیوند داده شود، با بخش خارجی به عنوان جزء غير مرتبط با کل اقتصاد رفتار شده است.
در این بخش کوتاه نیز امکان دیدن ارتباط بین بخش خارجی و دو بخش دیگر اقتصاد به طور وضوح امکان پذیر ناست با این همه در این بخش سعی ما این خواهد بود که زمینه لازم ایجاد شود تا در سطح میانی اقتصاد کلان امکان. دقیقتر ارتباط بخش خارجی با اقتصاد داخلی ایجاد شود. در آن سطح از مطالعه خواننده به این نکته پی خواهد برد که در واقع برای آنکه یک اقتصاد در تعادل باشد شرط همزمان سه گانه ای که شامل تعادل در بخش واقعی اقتصاد، تعادل در بخش بررسی پولی اقتصاد و تعادل در بخش خارجی اقتصاد است میباید وجود داشته باشد
به این ترتیب اگرچه در فصلهای گذشته بارها از لفظ صادرات و واردات یعنی ارتباط دهندگان اقتصاد داخلی به خارج از مرزها، استفاده شد. اما از چگونگی مکانیسم این ارتباط سخنی به میان نیامد. در این فصل که مربوط به روابط اقتصاد بین الملل است، ابتدا به ارتباط فیزیکی یا غیرپولی بین اقتصادهای مختلف و تئوریهای مربوط به آن. می‌پردازیم سپس در مورد ارتباط پولی بین اقتصادهای مختلف و تتوریهای مربوط به آن خواهیم پرداخت.

 


10-1- تجارت بین الملل
در تجارت بین الملل اولین مسأله ای که مطرح میشود این است که چرا تجارت بین جوامع انجام میشود؟ جواب این سؤال آن است که شاید به همان دلایلی که مبادله بین افراد در داخل یک اقتصاد انجام میشود در تئوری اقتصاد خرد نیز دلیل مبادله بین افراد تحلیل می‌شود. سؤال بعدی آن است که اگر چنین است پس چرا تئوری جداگانه ای به نام تئوری تجارت بین الملل مطرح میشود آیا اختلاف زیادی بین حالتی که خریداران و فروشندگان در داخل یک محدوده جغرافیایی خاص هستند، با حالتی که خریداران و فروشندگان در دو سوی مرز جغرافیایی قرار دارند وجود دارد؟ جواب به این سوال آن است که تفاوت بین بازارهای بین المللی و بازارهای ملی آن قدر کم است که بیشتر ابزار تجزیه و تحلیل در هر دو مورد یکسان است با این همه تفاوتها نیز به اندازهای است که ابزار تحلیل به روش دیگری به کار گرفته می‌شوند. از دیدگاه تئوری اقتصاد خرد مشخصه اصلی بازارهای بین المللی، آن است که کالاهای نهایی خیلی راحت تر از عوامل تولید قابلیت حرکت در داخل بازارهای بین المللی را دارند. زمین و آنچه در آن هست، که شامل اقلیم آن نیز می‌شود، غیر قابل حرکت ترین عامل تولید است. نیروی کار نیز به دلیل موانع فرهنگی، سیاسی، زبانی از عوامل کم تحرک است.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643