پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب رفتار مصرفکننده (لئون شیفمن و لزلی کانوک)بحث تاثیر فرهنگ بر رفتار مصرف کننده
در قالب ppt و در 20 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
فرهنگ چیست ؟
ارزش ها با باورها تفاوت دارند
دست نامرئی فرهنگ
فرهنگ نیازها را برآورده میسازد
فرهنگ آموخته میشود
فرهنگ آموزی و فرهنگ پذیری
زبان و نمادها
آئین فرهنگ مشترک است
فرهنگ پویا است
سنجش فرهنگ
سه رویکرد تحقیقاتی برای بررسی فرهنگ وروندهای فرهنگی
تحلیل محتوا
مطالعه میدانی مصرف کنندگان
ابزارهای پیمایش ارزش ها
به سوی فرهنگ خرید
ارزش ها با باورها تفاوت دارند
زیرا 1- تعداد آنها اندک است -2- آنها به عنوان راهنمای رفتار مناسب از نظر فرهنگ هستند 3- دوام آنها زیاد تغییر آنها دشوار است 4-به اشیاء یا موقعیت های خاص گره نمیخورند 5-توسط اعضای جامعه پذیرفته میشوند.
سنت ها؛ برخلاف ارزشها و باورها حالتهای رفتاری آشکاری هستند که در برگیرنده ی راه های رفتاری قابل قبول وتأیید شده از نظر فرهنگ در موقعیت های مشخص هستند.
دست نامرئی فرهنگ
مصرف کنندگان خود را بستر فرهنگ خود میبینند و بر اساس چارچوب فرهنگی که از جامعه خود میگیرند به محیط واکنش نشان میدهند برای مثال دوبار مسواک زدن در روز یک پدیده فرهنگی است و باید در جامعه دیگری که در آن مسواک نمیزنند اطلاع داشته باشیم.
.
کسانی که به رفتار مصرف کننده علاقه مندند به سه سطح از فرهنگ ذهنی توجه دارند
1- سطح فراملیتی که شامل ابعاد اساسی فرهنگی است -2 سطح دوم عواملی در سطح ملی است مثل شخصیت، سنت 3 سطح سوم شامل زیر گروههای مختلف یک کشور یا جامعه است
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643