پاورپوینت فصل دوم بخش دوم 2 (روش محبت ) کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مبانی و روشها) مولف محسن شکوهی یکتا ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل دوم بخش دوم 2 (روش محبت ) کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مبانی و روشها) مولف محسن شکوهی یکتا

(0)
(0)

توضیحات

پاورپوینت فصل دوم بخش دوم 2 (روش محبت  ) کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مبانی و روشها) مولف محسن شکوهی یکتا
رنگ و مدل کالا
توضیحات
تعداد
+
_
عدد
25,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل دوم بخش دوم 2 (روش محبت ) کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مبانی و روشها) مولف محسن شکوهی یکتا

در قالب ppt و در 18 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم - روش محبت
مقدمه
رمز توصیه در باره ایتام
شرایط محبت به کودک
زبان کمبود محبت
سعه صدر مربی
افراط در محبت
نمونه هایی از محبتهای افراطی

 

 

محبت نیاز اساسی و طبیعی انسان بالاخص کودکان است یکی از عللی که آدمی را از تنهایی گریزان و در جمع سرخوش میسازد اینست که در تنهائی محبت جانی ندارد و تمایلات آدمی در آن برآورده و ارضا نمی‌شود.
بررسی های متعدد درباره کودکان ثابت کرده است که محبت مهمترین عامل سلامت روح کودک و عدم آن موجب ناهنجاریهای روانی است. کمبود محبت مشکلاتی را پدید می‌آورد که نه تنها برای طفل زبانبخش است بلکه زمینه را برای آشفتگیهای اجتماعی فراهم می‌سازد.
پیامبر اسلام (ص) در مورد محبت و ترحم به کودکان می‌فرماید: أحبوا الصبيان، وَارْحَمُوهُمْ، وَإِذَا وَعَدْتُموهُ شَيْئاً فَقُوا لَهُمْ، إِنَّ اللَّهَ لَا يَغْضِبُ لسيني کَغَضَبِهِ لِلنّساءِ وَالصَّبْيَانِ
کودکان خود را دوست بدارید و نسبت به آنها مهر بورزید و به وعده ای که به آنها داده اید وفا نمایید، خداوند بر هیچ چیزی خشم نمیگیرد آنچنان که به خاطر زنان و کودکان خشم می‌گیرد. تعالیم اسلام برای رشد شخصیت انسان مربیان را امر به محبت و مهربانی نسبت به کودکان می‌نماید از امام صادق (علیه السلام) روایت شده است که مردی از انصار از رسول اکرم سؤال کرد به چه کسی احسان نمایم؟ پیغمبر فرمود به پدر و مادر خود عرض کرد آند و در گذشته اند. فرمود: به فرزند احسان نما
همچنین فرمود: «خداوند به انسان بخاطر شدت محبتش به فرزند، ترحم مینماید یکی از مظاهر این نیاز روحی علاقه شدید کودکان به بوسیدن و در آغوش گرفتن آنهاست
رسول اکرم (ص) می‌فرماید:
أَکْثَرُوا مِنْ قُبْلَةِ أَوْلادِکُمْ فَإِنْ لَکُمْ بِکُلِّ قُبْلَةٍ دَرَجَةً فِي الْجَنَّةِ مَا بَيْنَ کُلِّ دَرَجَةٍ خَمْسَمَاةِ عام.
فرزندان خود را زیاد .ببوسید زیرا با هر بوسه برای شما مقام و مرتبتی در بهشت، فراهم میشود که فاصله میان هر ،مقام پانصد سال است

«مردی حضور پیغمبر اسلام ،رسید عرض کرد من هرگز کودکی را نبوسیدم پیغمبر فرمود: این شخص مردی است که از نظر ما اهل آتش جهنم و عذاب است همچنین فرمود: « اگر کسی فرزند خود را ببوسد خداوند حسنه ای برای او مینویسد و اگر او را خوشحال نماید خداوند او را در روز قیامت مسرور می‌سازد و اگر قرآن را بدو تعلیم دهد در روز رستاخیز جله ای از نور بدو میپوشاند که از پرتو ،آن گونه های اهل بهشت می‌درخشد.»
اقرع بن حابس می‌گوید: دیدم پیغمبر اسلام فرزند خرد سال خود، امام حسن را می‌بوسد. عرض کردم من ده فرزند دارم که هیچیک از آنها را نبوسیده ام پیغمبر فرمود: کسیکه ترحم نکند. به او ترحم نخواهد شد.»
رمز توصیه درباره ایتام محبت به کودکان نه تنها برای فرزندان خود بلکه برای اینام نیز که از مهر پدر یا مادر به گونه ای محرومند مورد تأکید اسلام است. پیامبر اکرم (ص) فرمود: «یتیمان مردم را آنچنان تربیت کنید که فرزندان خود را، و به آنان آن گونه مهر بورزید که به فرزندان خود مهر می‌ورزید.
همچنین فرمود: خداوند متعال می‌فرماید آن کسی که صدای گریه یتیمی را بشنود و او را از راه مهر آرام کند به عزت و جلال و بلندی مقامم ،سوگند بهشت را بر او واجب گردانم و نیز فرمود: خدای عزوجل نیکی برینیمان را به جهت بی سرپرستی آنان، ترغیب فرموده است. پس کسی که از آنان نگهداری ،کند خدای تعالی نیز او را صیانت می‌فرماید و آن کس که آنان را گرامی بدارد خدای تعالی نیز او را اکرام مینماید و آن کس که دست خود را از روی مهر و محبت بر سر یتیمی بکشد خدای تعالی برای او در بهشت در مقابل هر موئی که از زیر دستش می‌گذرد قصری وسیعتر از دنیا و آنچه که در آن هست قرار میدهد و در بهشت هست آنچه که نفس ها بدان میل دارند و چشمها از آن لذت میبرند و ایشان در آن جاودانه اند.» حضرت علی (علیه السلام) فرمود از بهترین ،نیکیها نیکی به یتیمان است.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643