پاورپوینت فصل دوم بخش سوم 3 (روش تکریم شخصیت ) کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مبانی و روشها) مولف محسن شکوهی یکتا ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل دوم بخش سوم 3 (روش تکریم شخصیت ) کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مبانی و روشها) مولف محسن شکوهی یکتا

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل دوم بخش سوم 3 (روش تکریم شخصیت ) کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مبانی و روشها) مولف محسن شکوهی یکتا
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
35,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل دوم بخش سوم 3 (روش تکریم شخصیت ) کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مبانی و روشها) مولف محسن شکوهی یکتا

در قالب ppt و در 32 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

مقدمه
احترام به شخصیت مردم
احترام به شخصیت کودکان
همبازی شدن با کودک
سلام دادن به کودک
نتایج کرامت و یا حقارت شخصیت
نمونه هایی از اهانت به شخصیت کودکان
علل عقده حقارت
نتایج احساس حقارت
آثار سوء افراط در تکریم شخصیت کودکان
تجربه تربیتی

 

مقدمه
یکی از سرمایه های فطری و ذخائر طبیعی که در باطن هر انسان بر اساس مشیت حکیمانه الهی به ودیعه نهاده شده غریزه حب ذات است. هر انسانی قبل از هر چیز و هر کس بخود علاقه ..دارد حب ذات یکی از اساسیترین پایه های ثابت تربیت کودک است مربی لایق میتواند از این سرمایه فطری استفاده کرده و در پرتو غریزه حب ذات بسیاری از سجایای اخلاقی و صفات پسندیده را در کودک پرورش دهد.
غریزه حب ذات در طبع ،کودک نیروی مهمی است که اگر عاقلانه و با برنامه صحیح رهبری شود و مورد استفاده قرار گیرد منشأ خوشبختی و سعادت است و اگر درست رهبری نشود بدبختیهای بزرگی به بار می‌آورد.
یکی از طرق ارضای غریزة حب ذات تکریم کودکان و توجه به شخصیت آنهاست. طفلی که بقدر کافی در خانواده احترام شود و غریزه حب دانش باندازه صحیح ارضا گردد، روحیه ای طبیعی و روانی معتدل خواهد داشت از چنین کودکی میتوان توقع اخلاق پسندیده و رفتار عادلانه داشت بر عکس کودکی که از پدر و مـ احترام و تکریم ندیده و در محیط خانواده خواهش طبیعی حب ذاتش ارضا نشده باشد در خود احساس پستی و حقارت کرده و روحی شکست خورده و روانی افسرده خواهد داشت بی شک این حالت درونی در رفتار و گفتار کودک با وضع نامطلوبی آشکار میگردد چنین کودکی در معرض انحرافهای گوناگونی بوده و در زندگی با خطرات متعددی مواجه می.شود احترام به شخصیت نه تنها در محیط خانواده از ارکان اساسی تربیت کودک است بلکه این سجیه انسانی یکی از پایه های مهم زندگی اجتماعی و وظیفه دینی و اخلاقی همه مردم بشمار میرود د اینجا به عنوان سرمشق روش پیشوایان اسلام در احترام به شخصیت دیگران را مورد توجه قرار میدهیم

احترام به شخصیت مردم
پیامبر اکرم (ص) که مربی همه انسانهاست در احترام به دیگران همان توجهی را داشتند که در محبت به آنان این دو بطور هماهنگ در روابط مهرآمیز و محترمانه او با مؤمنین مشهود بود.
«هر کس بر پیغمبر وارد میشد مورد احترام آن حضرت قرار می‌گرفت، چه بسا عبای خود را بجای فرش زیر پای او می‌گسترانید و بالشی که تکیه گاه خودش بود باو میداد. رسول اکرم تنها در مسجد نشسته بود مردی وارد شد و بطرف ایشان آمد. حضرت از جا حرکت کرد و به احترام او قدری عقب رفت مرد تازه وارد عرض کرد جا وسیع است. چرا عقب رفتید؟ حضرت فرمود: از جمله حقوق مساوی برتازه وارد حریم گرفتن و قدمی بعقب رفتن است.
وقتی یکی از اصحاب بدیدن آن حضرت میآمد به احترام او آنقدر می‌نشست تا وی از مجلس خارج شود و چون کسی به ملاقات پیغمبر میآمد و میخواست مصافحه کند، حضرت به او دست می‌داد و دست خود را نمیکشید تا وقتی آن مرد دست خود را بکشد. رسول اکرم برای رعایت احترام اصحاب و یارانش در مجالس عمومی نگاههای مودت آمیز خود را بالسوبه متوجه کلیه حضار می‌فرمود
«آنگاه که پیغمبر سواره بود اجازه نمیداد کسی پیاده در رکابش راه برود او را بترک خود سوار میکرد و اگر از سوار شدن ابا مینمود با و میفرمود شما جلو برو و در فلان مکان مرا ملاقات کن.
در آئین اسلام سجيّه پسندیده احترام و تکریم منحصر به مسلمین نسبت به یکدیگر نیست مردم غیر مسلمان نیز از این تکریم و خلق پسندیده بهره مند بوده اند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643