پاورپوینت فصل دوم 2 (اهمیت ضرورت و امکان تربیت آدمی ) کتاب مبانی و اصول آموزش و پرورش غلامحسین شکوهی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل دوم 2 (اهمیت ضرورت و امکان تربیت آدمی ) کتاب مبانی و اصول آموزش و پرورش غلامحسین شکوهی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل دوم 2 (اهمیت ضرورت و امکان تربیت آدمی  ) کتاب مبانی و اصول آموزش و پرورش غلامحسین شکوهی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
35,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل دوم 2 (اهمیت ضرورت و امکان تربیت آدمی ) کتاب مبانی و اصول آموزش و پرورش غلامحسین شکوهی

در قالب ppt و در 40 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

ضرورت تربیت آدمی
پرستاری
اهمیت تربیت آدمی
دفتر تعلیم و تربیت و سازمان یونسکو
امکان تربیت آدمی

 

 

از آنچه تا به حال گفته شد دانستیم که تربیت به اجمال عبارت است از تأثیری که بزرگسال، یعنی فردی که از کمال نسبی برخوردار است بر خردسال که معمولاً با کمال فاصله بیشتری دارد، می‌گذارد تا وی را در رسیدن به مدارج عالیتر کمال یاری کند. اینک لازم است قبل از بحث درباره مبانی و اصول تعلیم و تربیت که باید راهنمای مربی در اقدام و عمل باشد ضرورت اهمیت و امکان تربیت آدمی را به اختصار یادآور شویم بدین امید که اطلاع از ضرورت و پی بردن به اهمیت آن در مربی آینده انگیزه کافی ایجاد کند و اطمینان از کارائی و امکان آن وی را به ثمر بخشی تلاشهایش امیدوار و دلگرم سازد، تا از این راه هم بر آمادگی اش جهت اندیشیدن دربارۀ آنچه از این پس خواهد آمد افزوده شود و هم احتمال موفقیت فعالیتهای تربیتی آینده اش افزایش یابد.


الف ـ ضرورت تربیت آدمی
وقتی امری برای تحقق منظور خاصی ضروری محسوب میشود که وقوع آن امر شرط لازم تحقق آن منظور باشد پس تأیید ضرورت تربیت آدمی به این معناست که تحقق آدمی واقعی و تمام عیار جز در سایه تربیت صحیح آدمیزاده امکان پذیر نیست. اینک سعی خواهیم کرد صحت این ادعا را به اختصار مورد بررسی قرار دهیم.

آدمی در شمار موجوداتی است که کمالشان در فطرت از وجود متأخر افتاده است؛ به همین جهت آدمیزاده در دوره رشد خود یعنی در فاصله زمانی بین وجود تا کمالش به کمک دیگران نیازمند است و تربیت یعنی مراقبت از رشدش ضرورت دارد. البته از آنجا که رشد باید به تدریج از وابستگی موجود بکاهد تا سرانجام او را در مرحله نهایی به استقلال نسبی برساند، نوع نیازهای کودک و نحوه حمایت از حیات و مراقبت از رشدش در مراحل مختلف آن ضرورةً فرق میکند و هدف مراقبتها در آغاز فقط حفظ وجود موجود است و صورت پرستاری دارد؛ سپس به که جلوگیری از انحرافات می‌آید و سرانجام متوجه تکمیل وجود موجود از جهت کسب مهارت و معلومات و آراسته شدن به فضایل و کمالات می‌شود.


1-پرستاری
نوزاد قبل از هر چیز نیازمند پرستاری است که شرط ادامه حیات وی است. چنانکه میدانیم نوزاد آدمی از نوزاد هر حیوان دیگری زبون تر و در امر برآوردن نیازهایش ناتوان تر است؛ بطوری که اگر بلافاصله بعد از تولد مورد حمایت قرار نگیرد تلف می‌شود. نیاز نوزاد به کمک بزرگسال از دو جهت است ناتوانی و نادانی.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643