پاورپوینت فصل دوم 2 (حسابداری ملی ) کتاب تئوری اقتصاد کلان۱ محمود روزبهان ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل دوم 2 (حسابداری ملی ) کتاب تئوری اقتصاد کلان۱ محمود روزبهان

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل دوم 2 (حسابداری ملی  ) کتاب تئوری اقتصاد کلان۱ محمود روزبهان
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
35,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل دوم 2 (حسابداری ملی ) کتاب تئوری اقتصاد کلان۱ محمود روزبهان

در قالب ppt, و در 28 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
محاسبه تولید ناخالص ملی از روش ارزش افزوده
محاسبه تولید ناخالص ملی از روش مخارج یا هزینه ها
محاسبه درآمد ملی وحدت بین روش درآمدی و روش مخارج وحدت بین روش درآمدی و روش ارزش افزوده
سایر شاخصهای مرتبط با درآمد ملی
مشکلاتی که در محاسبه و تفسیر درآمد ملی وجود دارد
پرسش و تمرین

 

2-1- محاسبه درآمد و تولید ملی
در فصل اول تعدادی از متغیرهای مهم در اقتصاد کلان یعنی اجزای مهم جریان ،مدور، از جمله درآمد ،ملی تولید ،ملی پس انداز و سرمایه گذاری تعریف و شناسانده شدند در اقتصاد کلان نه تنها معنی این متغیرها است، بلکه چگونگی محاسبه عملی آنها نیز حائز اهمیت است اهمیت مسأله به این دلیل است که محاسبه عملی متغیرهای اقتصادی اقتصاددانان را قادر به ارزیابی وضعیت موجود و پیش بینی مقادیر آتی آنها می.کند البته همان طوری که خواهیم دید در حسابداری درآمد و تولید ملی نمیتوان همیشه اجزای جریان مدور را با همان دقتی که اقتصاددانان در تئوری از آن بحث میکنند محاسبه کرد، اما به هر ،حال آمارهای اقتصادی رسمی معمولاً بهترین وسیله موجود برای ارزیابی فعالیتهای کلان گذشته و حال یک اقتصاد است.
نکته ای که در مورد متغیرهای کلان اقتصادی در اینجا قابل ذکر است آن است که این متغیرها را به دو دسته طبقه بندی میکنند به دسته ای از متغیرها که برای یک دوره از زمان اندازه گیری میشوند و در واقع به طور متوالی و پیوسته در طول زمان اتفاق میافتند متغیرهای «جریان» یا روانه .گویند به دسته دیگر از متغیرها که در یک مقطع از زمان اندازه گیری میشوند و در واقع دارای بعد زمانی نیستند متغیرهای «موجودی» یا انباره گفته می‌شود. به طور مثال تولید ملی، درآمد ملی، و سرمایه گذاری در سطح ملی متغیرهای جریان هستند در صورتی که حجم سرمایه میزان پس انداز ،ملی و میزان اشتغال متغیرهای موجودی محسوب می‌شوند. از طرف دیگر معمولاً شروع محاسبه متغیرها در حسابداری ملی، با محاسبه تولید کل است که به آن تولید ناخالص ملی نیز گفته میشود. تعریفی که از تولید ناخالص ملی نیز میشود چنین است :

واژه کالاها و خدمات نهایی در تعریف تولید ناخالص ملی مسأله بسیار مهمی است. زیرا تولید ناخالص ملی سعی در محاسبه مجموع فعالیتهای اقتصادی بنگاههایی را دارد که به نحوی به تولید کمک میکنند بدون آنکه فعالیتی از قلم افتد و یا فعالیتی دوبار محاسبه شود به همین لحاظ باید سعی شود فقط کالاها و خدماتی که به استفاده کنندگان نهایی فروخته میشود در محاسبه وارد شود. استفاده کنندگان نهایی نیز آنهایی هستندکه کالاها و خدمات را برای مصرف شخصی، خریدهای دولتی سرمایه گذاری و صادرات به کار میبرند. به منظور اجتناب از محاسبه تکراری کالاهای واسطه ای نباید در نظر گفته شوند. منظور از کالاهای واسطه ای کالاهایی هستند که فقط به این منظور فروخته میشوند که به عنوان نهاده در تولید سایر کالاها یا خدمات به کار روند مثال زیر نشاندهنده این مطلب است که چرا محاسبه کالاهای نهایی و کالاهای واسطه ای با هم مقدار تولید کل را بیش از مقدار واقعی آن نشان میدهد
فرض کنید یک عدد نان به قیمت ۱۰۰ ریال به فروش برسد. مرحله نهایی تولید نان مرحله پخت آن است اما کار نانوا برای یک عدد نان ارزشی برابر با ۱۰۰ ریال نخواهد داشت. در عوض بهای مقدار آرد به کار رفته برای یک عدد نان ۶۰ ریال است و ۴۰ ریال باقیمانده برای جبران نیروی کار استفاده شده تجهیزات سرمایه ای و سایر عوامل تولید که در فرایند تولید به کار میروند منظور می‌شود.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643