پاورپوینت فصل دوم 2 (عناصر و مفاهیم سازمان دهی ) کتاب سازماندهی و اصلاح تشکیلات و روش‌ها (رشته مدیریت دولتی) مؤلفان: حسن درویش، اصغر حیدری ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل دوم 2 (عناصر و مفاهیم سازمان دهی ) کتاب سازماندهی و اصلاح تشکیلات و روش‌ها (رشته مدیریت دولتی) مؤلفان: حسن درویش، اصغر حیدری

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل دوم 2 (عناصر و مفاهیم سازمان دهی ) کتاب سازماندهی و اصلاح تشکیلات و روش‌ها (رشته مدیریت دولتی) مؤلفان: حسن درویش، اصغر حیدری
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
25,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل دوم 2 (عناصر و مفاهیم سازمان دهی ) کتاب سازماندهی و اصلاح تشکیلات و روش‌ها (رشته مدیریت دولتی) مؤلفان: حسن درویش، اصغر حیدری

در قالب pptو در 16 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

توضیحات داخل متن:

 

۱ - سازماندهی عمل فراگردی است که طی آن با تقسیم کار میان افراد و گروههای کاری و ایجاد هماهنگی میان آنها برای کسب اهداف تلاش میشود .
۲ - ساختار سازمان حاصل فراگرد سازماندهی و طراحی سازمان است و مشتمل بر مجموعه ،روابط مقررات و قوانین است که به طور رسمی تصویب میشوند و فعالیتهای افراد برای کسب اهداف مشترک سازمان را شکل میدهند. (مهم)
۳ - سازماندهی فراگردی است که با سایر فراگردهای مدیریت تعامل دارد و نقشی مهمی در کسب هدفهای سازمان ایفا میکند.
۴ - تفاوت ساختار سازمانی با نمودار تشکیلاتی در این است که در ساختار به چگونگی تجزیه کردن یک سازمان و ترکیب مدیریت اساسی در کل پرداخته میشود ولی در نمودار تشکیلاتی کلیه اجزای تشکیل دهنده هر مدیریت مشخص میشود .
۵ - اجزای اصلی ساختار سازمان خیلی مهم
اول رسالت سازمان دلیل وجودی هر سازمان
دوم استراتژی طریق رسیدن به رسالت سازمان
سوم. اهداف سازمانی
ترکیب بندی ،افراد ،بازارها سیستمهای مدیریتی و اجرایی و فنی به منظور هم پایانی بهره وری سازمانی
چهارم سیاستهای سازمان رهنمودهای دراز مدت برای عمل و تفکر سازمانی

پنجم اهداف کوتاه مدت سازمان اهداف فرد تیمها و واحدهای سازمانی
ششم. اهداف روزانه سازمان اهداف به صورت ساعتی ،روزانه هفتگی و ماهیانه
هفتم تاکتیک سازمانی برنامههای عملیاتی کوتاه مدت سازمان
هشتم. وظایف سازمانی کارهای مخصوص قابل انجام تعریف شده در مشاغل سازمان
نهم. وظایف شغلی مجموعه مشاغل مشابه در واحدهای سازمانی
دهم. ترتیب سازمانی
یازدهم سیستمهای سازمان
۶ - مناطق چهارگانه هرم سازمانی خیلی مهم
اول، منطقه مدیران اداری
در قسمت بالای هرم سازمانی واقع شده است خط مشی و سیاست کلی سازمان از دیدگاه
برنامه ها و سیستم اجرای وظایف در این منطقه تدوین میشود .
این منطقه باید کنترل کلی سازمان را از جهت حسن اجرای امور بر عهده داشته باشند. (مهم)
منطقه مدیران اجرایی بعد از منطقه مدیران اداری "تقریبا منطقه میانی سازمان محسوب میشود. در این منطقه مدیران ادارات کل با عناوین مدیر کل مدیر امور مدیر منطقه قرار دارند که با همکاری معاونین خود در اجرای یک یا دوم چند وظیفه بدون دخالت در تعیین خط مشی کلی سازمان اعمال مدیریت مینمایند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643