پاورپوینت فصل سوم 3 (واجد شرایط بودن برای دریافت خدمات آموزش ویژه ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل پ. هالاهان ولوید و.. ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل سوم 3 (واجد شرایط بودن برای دریافت خدمات آموزش ویژه ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل پ. هالاهان ولوید و..

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل سوم 3 (واجد شرایط بودن برای دریافت خدمات آموزش ویژه  ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل پ. هالاهان ولوید و..
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
35,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل سوم 3 (واجد شرایط بودن برای دریافت خدمات آموزش ویژه ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل پ. هالاهان ولوید و.. در قالب ppt و در 75 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
چه قوانینی بر ارایه آموزش ویژه حاکم هستند؟
آموزش ویژه چگونه تعریف میشود؟
تعریف و روش آموزش ویژه آموزش و حمایت معلم
اندازه و ترکیب گروه یا کلاس
انفرادی کردن و راهنمایی معلم
ارزیایی
دقت آموزشی
نظارت بر پیشرفت
اعتبار تجربی
مؤلفه های دیگر آموزش ویژه خدمات وابسته
پیوستار جا گماریهای جایگزین
ناتوانی یادگیری در قانون آموزش افراد با ناتوانیها چگونه تعریف شده است؟
فرایند سنتی تشخیص واجد شرایط بودن چیست؟
راهبردهای پیش از ارجاع
ارجاع جهت ارزشیابی آموزش ویژه
ارزشیابی
حیطه های ارزیابی
راهبردهای ارزیابی
ملزومات شیوه های ارزشیایی
توجه ویژه به نقش معلم و رازداری
تصمیم گیری درباره واجد شرایط بودن
فرایند جایگزین واجد شرایط بودن چیست؟
روش پاسخ به درمان چقدر مؤثر است؟
مسایل مرتبط با فرایند پاسخ به درمان
برنامه آموزش انفرادی چیست؟
اختلال های یادگیری
مؤلفه های برنامه آموزش انفرادی
سطح عملکرد فعلی و اهداف
وضعیت خدمات
شرکت در ارزیاییهای منطقه ای و ایالتی
برنامه انتقال
مؤلفه های دیگر
بازنگری برنامه آموزش انفرادی
ارایه خدمات آموزش ویژه
مسایل موجود در ارایه خدمات
آموزش دانش آموزان در محیط های فراگیر تأکید بر پیوستار جاگماریهای جایگزین الگوهای ارایه خدمات چه اثربخشی دارند؟
خلاصه
تأمل روی موردها

 


می دانی چه شرایطی بود؟ واقعاً وحشتناک بود من به تنهایی در آن اتاق با دست اندرکاران مدرسه دور یک میز نشسته بودیم احساس حقارت می‌کردم، آنها درباره بچه من پسر من و آنچه که برای او در حال وقوع ،بود بحث می‌کردند دلم میخواست گریه کنم.
دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری که مشکلاتی در مدرسه دارند ممکن است واجد شرایط دریافت خدمات آموزش ویژه باشند آنها باید از طریق فرایند واجد شرایط بودن که در قانون آموزش افراد با ناتوانی آمده است واجد شرایط دریافت خدمات تشخیص داده شوند قبل از اینکه هرگونه خدمات آموزش ویژه در اختیار دانش آموزی قرار گیرد باید تشخیص داده شود که او با ناتوانی بوده و برای موفقیت در مدرسه به خدمات آموزش ویژه نیاز دارد (قانون) آموزش افراد با ناتوانیها (IDEA) ۱۲۴۸ (۲۰۰۳ همان طور که در فصل اول ،خواندید فرایند واجد شرایط بودن شامل مجموعه ای از مراحل و ارزشیابیها است. هنگامی که دانش آموزی واجد شرایط دریافت خدمات تشخیص داده شد. برای او برنامه آموزش انفرادی (IEP) طراحی و اجرا میگردد همان طور که از صحبت های خانم اسمیت بر می‌آید فرایند واجد شرایط بودن میتواند برای والدین و افراد دیگر طاقت فرسا باشد. در این فصل مروری بر قانون آموزش ویژه خواهیم داشت و روشهای سنتی ۳ و روشهای جایگزین ۴ تشخیص واجد شرایط بودن را توضیح میدهیم و مؤلفه های برنامه آموزش انفرادی را به طور خلاصه بیان میکنیم تمامی این فصل مربوط به این موضوعات خواهد بود.
قوانینی بر ارایه آموزش ویژه حاکم هستند؟
اصلی ترین قانون حاکم بر خدمات آموزش ویژه قانون آموزش افراد با ناتوانی ها است. این قانون فدرال برای اولین بار در سال ۱۹۷۵ تصویب و در سالهای ۱۹۹۰، ۱۹۹۷ و ۲۰۰۳ مورد تجدیدنظر قرار گرفت. قوانین ایالتی نیز بر آموزش ویژه حاکم هستند اما باید از شرایط قانون آموزش افراد با نانوانی تبعیت کنند.


هر نوع روش ،آموزشی وسایل تجهیزات و یا هر محیط آموزشی که برای یادگیری دانش آموز مورد نیاز است، باید فراهم گردد معلمان نباید آنچه را که در قانون آموزش افراد با ناتوانی ها آمده این طور تعبیر کنند که همه دانش آموزان با یک نوع خاصی از ناتوانی به عنوان مثال، ناتوانی یادگیری)، نیازهای آموزشی مشابهی دارند یا یک نوع آموزش برای آنها مناسب خواهد بود زیرا آن روش آموزشی برای نوع خاصی از دانش آموزان طراحی شده و آموزش باید مبتنی بر نیازهای هر مورد باشد ( بیتمن، ۱۹۹۶؛ بیل،۱۹۹۸ )
قانون آموزش افراد با ناتوانی فرایند و راهبردهای حمایتی برای آموزش ویژه از تشخیص واجد شرایط بودن گرفته تا فراهم سازی خدمات را به طور خلاصه بیان می.کند مؤسسه های آموزشی دولتی و محلی برای دریافت بودجه فدرالی جهت آموزش ویژه باید از شرایط قانون فدرال تبعیت کنند.


آموزش ویژه چگونه تعریف میشود؟
قانون آموزش افراد با ناتوانی آموزش ویژه را اینگونه تعریف میکند آموزشی است که به طور ویژه برای برآوردن نیازهای فردی کودک با ناتوانی طراحی شده و هیچ هزینه ای برای والدین در بر ندارده قانون آموزش افراد با ناتوانیها (۱۲۸۴ (۲۰۰۳ و این قانون مشتمل بر آموزش ویژه ای است که بنا توجه به مشکلات ویژه در آموزش و یادگیری طراحی شده است مشکلات ویژه ممکن است به دامنه وسیعی از ناتوانیها که شامل ناتوانیهای ،جسمی حسی ،شناختی گفتار و زبان رفتاری هیجانی یا مشکلات تحصیلی یا ترکیبی از همه اینها مربوط باشد.
دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری ممکن است عمدتاً - اما نه همیشه به آموزش ویژه نیاز داشته باشند زیرا مشکلات یادگیری آنها در تکالیف تحصیلی مربوط به دلایلی است که غالباً مبهم هستند یا ممکن است ناشی از ناهنجاریهای عصب شناختی باشند این دانش آموزان به آموزش ویژه نیاز دارند یعنی چیزی متفاوت از آنچه که به وسیلۀ آموزش عمومی ارایه می.شود افزون بر این ممکن است به خدمات مرتبط (مثل گفتار درمانی نیز نیاز داشته باشند تا به آنها کمک کند مطالب را بفهمند و از آموزش ویژه بهره مند شوند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643