پاورپوینت فصل شانزدهم 16 (ایجاد یک تیم سرمایه گذاري جدید و برنامه ریزي براي نسل آینده) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی ,

menuordersearch
academixfile.ir

توضیحات

پاورپوینت فصل شانزدهم 16 (ایجاد یک تیم سرمایه گذاري جدید و برنامه ریزي براي نسل آینده) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی در قالب pptx و در 107 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

رهبري در اقتصاد جدید
ایجاد یک تیم کارآفرینی: استخدام کارکنان مناسب
ایجاد یک فرهنگ سازمانی که منجر به تشویق حفظ کارکنان شود
جانشینی مدیریت: تحویل پرچم رهبري
استراتژيهاي خروج
خلاصۀ فصل بر حسب اهداف یادگیري
سؤالاتی براي بحث

 

 

۱-۱۶ رهبری در اقتصاد جدید
برای کسب موفقیت یک کارآفرین باید طیف گسترده ای از نقشها وظایف و مسئولیتها را در نظر بگیرد ولی هیچ یک از آنها مهم تر از نقش رهبری نیست. بعضی از کارآفرینان از پذیرش این نقش امتناع میکنند ولی باید بیاموزند که در صورتی که مایل به رشد شرکت و تحقق پتانسیل های بالقوه آن هستند باید رهبرانی مؤثر باشند. رهبری عبارتست از فرآیند تأثیر گذاری و الهام بخشی به دیگران برای کار در جهت تحقق یک هدف مشترک و واگذاری قدرت و اختیار به افراد برای تحقق هدف مذکور بدون رهبری توانمند کار آفرینان و شرکتهای مطبوع آنها هیچگاه نمی‌توانند به بالاتر از حد متوسط پرسند کارآفرینان میتوانند رهبری مؤثر را بیاموزند ولی این کار نیازمند تعهد انضباط و تلاش است. در گذشته مالکان مؤسسات بازرگانی غالباً بر سبک مدیریتی استبدادی تکیه داشتند که عموماً مبتنی بر دستور و کنترل بود نیروی کار امروز آگاه تر بوده گزینه های بیشتری داشته و از مهارت بالاتری برخوردار است و در نتیجه انتظار سبک رهبری پیچیده تری دارد. شرکتهایی که نمی‌توانند سبک رهبری مذکور را ارائه کنند در معرض خطر از دست دادن بهترین کارکنان خود هستند.
سرعت بالای تغییر در اقتصاد جدید انتظارات جدیدی از رهبران دارد تکنولوژی در حال تغییر شیوه کار انسانها و روشهایی است که بخش های مختلف یک سازمان از آن طریق عمل و با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و رقبا نیز بر آن اساس درصدد سلطه بر بازار هستند.

آنها میدانند که رفتارهای نوآورانه کلید موفقیت در آینده بوده و هر کاری از دستشان بر می‌آید را انجام میدهند تا بتوانند این تفکر را بین کارکنان خود اشاعه دهند. حس شوخ طبعی و خوش مشربی خود را حفظ میکنند یکی از مهمترین ابزارهای رهبر حس خوش مشربی و شوخ طبعی است. بدون این حس کار می‌تواند برای همه افراد خسته کننده و تکراری باشد.
سیمای یک شرکت
شرکت هواپیمایی ساوت وست
هرب کلهر مدیر عامل قبلی شرکت هواپیمایی ساوت وست شهرت خاصی در این زمینه دارد چرا که مبادرت به ایجاد محیط کاری نموده است که در آن، خنده شاه کلید حل مسائل است. او که یکبار سوار بر یک موتور سیکلت هارلی دیویدسون وارد یکی از واحدهای کاری شده و در یکی دیگر از واحدهای سازمانی لباس الویس پریسلی را پوشیده بود کارکنان را تشویق میکند تا در محیط کار خود شاد باشند. متصدیان پرواز در بعضی مواقع همانند خدمه هواپیما، زباله های قفسه های بالای سر مسافران را تخلیه نموده یا در داخل هواپیما مبادرت به گفتن بعضی جوکهای خنده دار میکنند خدمه این پروازها آموخته اند که اطلاعات مربوط به امنیت قبل از پرواز را با آواز و رقص به اطلاع دیگران برسانند در جشن هالوین کارکنان لباسهای سنتی پوشیده و بین مسافران کیک توزیع می‌کنند. فرهنگ شادی در شرکت هواپیمایی ساوت وست منجر به ایجاد یک روحیه مشارکتی شده و مزیت منحصر به فردی را در اختیار شرکت قرار می‌دهد که رقبا از آن برخوردار نبوده و کلهر نیز معمار آن است.
محیطی را ایجاد میکنند که در آن افراد دارای انگیزه آموزش و آزادی برای تحقق اهداف تعیین شده هستند رهبران می‌دانند که موفقیت آنها به موفقیت پیروان آنها گره خورده است.. رهبران موفق شتاب دهنده فرآیند تغییر هستند. با تغییرات سریع بازار و شرایط رقابتی کار آفرینان باید مداوماً در حال نوآوری در شرکت های خود باشند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643