پاورپوینت فصل ششم 6 (برآمدن و برافتادن فاشیستهای عامی ) کتاب فاشیسم و بنگاه های کلان اقتصادی دانیل گرن ترجمه دکتر رضا اسپیلی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل ششم 6 (برآمدن و برافتادن فاشیستهای عامی ) کتاب فاشیسم و بنگاه های کلان اقتصادی دانیل گرن ترجمه دکتر رضا اسپیلی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل ششم 6 (برآمدن و برافتادن فاشیستهای عامی ) کتاب فاشیسم و بنگاه های کلان اقتصادی دانیل گرن ترجمه دکتر رضا اسپیلی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
25,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل ششم 6 (برآمدن و برافتادن فاشیستهای عامی ) کتاب فاشیسم و بنگاه های کلان اقتصادی دانیل گرن ترجمه دکتر رضا اسپیلی

در قالب pptx و در 18 اسلاید و قابل ویرایش

 

توضیحات::

 

فاشیسم به قدرت رسیده است پشتیبانان مالی فاشیسم به هدفشان رسیده اند: نابودی دموکراسی پارلمانی قلع و قمع سازمانهای پرولتری و تشکیل دولتی اقتدارگرا که از طریق آن بتوانند خواسته هایشان را تحمیل کرده سودهایشان را افزایش دهند. اما روی دیگر سکه آقایان سرمایه دار اکنون درگیر درخواستهای عوام فاشیست هستند. ما اکنون با طرز فکر این عوام آشناییم. آنان قدرت را بـه نـه خــاطر پشتیبانان مالیشان که فقط برای خاطر خودشان به دست آوردند به تعبیر موسولینی آنها طبقه ی سیاسی جدیدی تشکیل دادند. آنها بی رحمانه با خشونت تازه به دوران رسیده ها، مصمم به بیرون راندن کارمندان سیاسی قدیمی بورژوازی بودند و تمام مناصب و پست ها را برای خود میخواستند. آقایان از این درخواستها کمی در هراسند - البته آنان آنچنان هم از پیش بینی این نکته عاجز نبودند و پس از مدتی فهمیدند که واگذاری هدایت دولت به فاشیستهای عامی خطرناک است به این دلیل دست کم در آغاز صرفا مشارکت فاشیسم را در دولت بورژوازی سنتی ترجیح میدادند اما ناشکیبایی عوام این نقشه ها را نقش بر آب کرد.
در ایتالیا
عوام ایتالیا بسیار پیش از دست یازی به قدرت دریافتند که طبقه ی فاسد بورژوازی سیاسی دستانش را کنار کشیده و موارد عمومی را به شایسته ترها واگذارده است. از این رو، حکومت تشکیل شده ی موسولینی پس از لشکرکشی به رم نتوانست آنها را راضی کند. بیش از نیمی از وزیران متعلق به طبقه ی سیاسی قدیمی بودند اشراف زاده هایی چون ژنرال دیاز Diaz در اداره جنگ دریاسالار تا اون دی روال در نیروی دریایی جنتیله‌ی لیبرال در آموزش عمومی فدرزونی ملی گرا در مستعمرات و کولونا دی چزارو رادیکال در پست و تلگراف وزیران فاشیست را در بر گرفته بودند. عوام از طولانی شدن «رژیـــم انتقالی عصبانی بودند و به موسولینی فشار میآوردند تا از همکاران غیر فاشیستش چشم بپوشد و سرانجام آن چه را که دولت توتالیتر می‌نامیدند تأسیس کند. در تابستان ۱۹۲۳ تنش بزرگی میان مصلحت گرایان و افراطی ها در حزب پدید آمد روکا به این دلیل که جرأت کرده بود بگوید انقلاب را فاشیستها در ایتالیا پدید آوردند البته نه فقط برای فاشیستها و نیز از تبدیل حزب فاشیسم به حزب بزرگ ملی حمایت کرده بود از حزب اخراج شد.

موسولینی به دفاع از روکا در برابر فاریناچی رهبر عوام ادامه داد ۴ او در ۱۹۲۴ نوشت: «علاوه بر فاشیسم حزبی ملت ایتالیا نیز وجود دارد.» اما او پیش تر در خلوت خود دولت توتالیتر را برگزیده بود به زودی در یازدهم اوت ۱۹۲۲ در ناپل اعلام کرد: «فرایندی در راه است که بر اساس آن فاشیسم دولت را مجسم میکند». او بعدتر به امیل لودویگ اعتراف کرد که عمدا با کابینه ای که پنجاه درصدش ائتلافی بود پیش از رهسپار شدن به سوی فاشیسم توتالیتر، شروع کرده بوده است. در آوریل ۱۹۲۳ هشداری رسمی از طریق خبرگزاری ولتا به آگاهی عموم رساند که رژیم فاشیستی که به درستی از آن سخن گفته می‌شود هنوز آغــاز نشده و دوران فعلی تنها دورانی مقدماتی است».
سرانجام پس از قتل ماتئوتی، موسولینی تصمیم به اظهار لطف به عوام گرفت و ظهور «دولت توتالیتر» را اعلام کرد. او فریاد میکشید: شعار ما این است با تمام قــوا بــه ســوی فاشیسم! » کاریکلماتوری از شعار انقلاب اکتبر: «با تمام قوا به سوی شوراها!». الیوتی گفــت کـه حزب فاشیسم تبدیل به ارتش شده است و نمیتواند همزیستی ارتش های دیگر را با اهداف متفاوت برتابد این نیازمند فرماندهی یکپارچه است... احزاب دیگر حقی برای حیات ندارند». فاشیسم ادعا می‌کرد که با دولت یکی است و سرجو پانونتزيواین عبارت را درست کرد حزب – دولت.
پس از ۱۹۲۵، حکومت به تمامی و منحصرا از فاشیستها تشکیل شده بود». کارگزاران سیاسی پیشین بورژوازی همچون فدرزونی و جنتیله با خوش خدمتی و وفاداری فاشیستی افتخار همراهی با فاشیسم را یافتند یکی از قوانین «فرافاشیستی» به تاریخ بیست و چهارم دسامبر ۱۹۲۵ به رهبران حکومت اختیار داد تا تمام کارمندان شهری و نظامی دولت را که اعمال و رفتارشان چه در اداره یا بیرون آن، قابلیت شان را در انجام وظایف محوله از روی وفاداری فاشیستی ثابت نمیکند یا رفتارشان با اصول سیاسی حکومت تناسبی ندارد از خدمت منفصل کنند کارکنان ارتش احیا شدند، افسران بازنشسته شدند و جای آنان را عناصر قابل اعتماد فاشیست گرفتند.
کوشش برای متمرکز کردن کنترل بی قید و شرط ارتش در دستان عوام»، «شیفتگی همیشگی» شان بود. هواپیمایی شاخه ی فوق مدرن ،سرویس به یک نفر عامی واگذار شد ایتالو بالبو.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643