پاورپوینت فصل ششم 6 (نظریه سرمایه گذاری ) کتاب تئوری اقتصاد کلان 2 محمود روزبهان ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل ششم 6 (نظریه سرمایه گذاری ) کتاب تئوری اقتصاد کلان 2 محمود روزبهان

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل ششم 6 (نظریه سرمایه گذاری ) کتاب تئوری اقتصاد کلان 2 محمود روزبهان
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
38,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل ششم 6 (نظریه سرمایه گذاری ) کتاب تئوری اقتصاد کلان 2 محمود روزبهان

در قالب ppt  و در 37 اسلاید و قابل ویرایش

 


فهرست مطالب
مقدمه

تصمیم به سرمایه گذاری

هزینه به کارگیری یا استعمال سرمایه

تحلیل روش ارزش فعلی عرضه منابع مالی و تعیین نرخ بهره در بازار سرمایه

اصل شتاب و سرمایه گذاری

نظریه شتاب ثابت

نظریه شتاب انعطاف پذیر

سرمایه گذاری در ،مسکن

سرمایه گذاری در موجودی انبار

ضمیمه فصل شامل مسائل با حل

 

نظریه سرمایه گذاری
یکی دیگر از اجزاء مهم تقاضای کل اقتصاد سرمایه گذاری است. با آنکه در مقایسه با مصرف، سرمایه گذاری درصد کوچکتری از هزینه ملی را تشکیل می‌دهد، اما دارای نوسانات شدیدتری است. از طرف دیگر سرمایه گذاری به شدت تحت تأثیر شرایط اقتصادی و سیاستهای دولت قرار میگیرد اگر چه به نظر اقتصاددانان عوامل متعددی نظیر نرخ بهره انتظارات مالیات و... می‌توانند روی سرمایه گذاری تأثیر گذارند، اما هنوز الگوی کاملی که بتواند سرمایه گذاری را به طور دقیق توضیح دهد ساخته نشده است.
همانطور که در بالا گفته شد اگر چه در مقایسه با مصرف، سرمایه گذاری درصد کوچکتری از هزینه ملی را تشکیل میدهد اما دارای نوسانات شدیدتری است. به طور مثال در آمریکا نسبت سرمایه گذاری به تولید ملی دارای نوسانی حدود ۳۰ درصد است و بیشتر دوره های رونت و رکود نیز با نوسانات سرمایه گذاری انطباق دارد. با کم کردن استهلاک از سرمایه گذاری سرمایه گذاری خالص به به دست می‌آید. نرخ مثبت سرمایه گذاری خالص به مفهوم رشد حجم «سرمایه» در جامعه است. به بیان دیگر با انباشته شدن سرمایه گذاری حجم سرمایه افزایش می‌یابد. همانطور که میدانیم اجزاء اصلی سرمایه گذاری سه جزء است که عبارتند از: اول سرمایه گذاری در ماشین آلات تأسیسات و ساختمانهای غیر مسکونی، دوم سرمایه گذاری در ساختمانهای مسکونی و سوم تغییر در موجودی انبارها دو جزء اول سرمایه گذاری سرمایه گذاریهای ثابت نیز نامیده می‌شوند.


در این فصل ابتدا الگوئی ارائه میشود که بیان کننده رابطه بین سرمایه گذاری و نرخ بهره است. در این الگو در مورد عواملی نظیر ریسک و عوامل اطمینان که روی تصمیمات سرمایه گذاری تأثیر میگذارند نیز صحبت خواهد شد. سپس «تئوری شتاب سرمایه گذاری، یعنی الگوئی که سرمایه گذاری را به تغییرات رشد تولید ملی ارتباط میدهد مورد بررسی قرار می.گیرد آنگاه با بحثی کوتاه در مورد سرمایه گذاری در ساختمانهای مسکونی و تغییرات در موجودی انبار، بحث به پایان می‌رسد.
۱ - تصمیم به سرمایه گذاری
اگر چه سرمایه گذاری اصولاً یک تصمیم مالی و با امید به سود مالی است، اما عمل به این تصمیم خود نوعی مخارج است قبل از انجام سرمایه گذاری کارفرمایان اقتصادی باید به این نتیجه برسند که بازگشت سرمایه گذاری به اندازه ای خواهد بود که علاوه بر پرداخت تمامی هزینهها مقداری سود نیز باقی خواهد ماند. اقتصاددانان این بازگشت خالص را به درصد بیان میکنند

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643