پاورپوینت فصل نهم 9 (اختلال نارسایی توجه بیش فعالی ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل هالاهان و... ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل نهم 9 (اختلال نارسایی توجه بیش فعالی ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل هالاهان و...

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل نهم 9 (اختلال نارسایی توجه بیش فعالی  ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل هالاهان و...
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
38,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل نهم 9 (اختلال نارسایی توجه بیش فعالی ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل هالاهان و...

در قالب ppt و در 65 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
خاستگاه تاریخی اختلال نارسایی توجه ٫ بیش فعالی چیست؟
مشاهده های اولیه نشانه های اختلال نارسایی توجه بیش فعالی
چه رابطه ای بین ناتوانیهای یادگیری و مشکلات توجه وجود دارد؟
نشانگان استراس
بل بین عقب ماندگی ذهنی و هوش طبیعی آسیب مغزی جزیی و نشانگان کودک بیش فعال
تعریف امروزی اختلال نارسایی توجه بیش فعالی چیست؟
میزان شیوع اختلال نارسایی توجه بیش فعالی چقدر است؟
اختلال نارسایی توجه ٫ بیش فعالی چگونه ارزیابی میشود؟
معاینه پزشکی
مصاحبة باليني
مقیاسهای درجه بندی
استفاده از فناوری برای ارزیابی اختلال نارسایی توجه ٫ بیش فعالی مسایل مرتبط با شناسایی جهت ارایه خدمات آموزش ویژه
اختلال نارسایی توجه ٫ بیش فعالی چه عللی دارد؟ عوامل عصب شناختی
عوامل ارثی
عواملی که موجب اختلال نارسایی توجه ٫ بیش فعالی نمی‌شوند ویژگیهای رفتاری اشخاص دارای اختلال نارسایی توجه ٫ بیش فعالی چیست؟
الگوی بارکلی از اختلال نارسایی توجه بیش فعالی بازداری رفتاری و آگاهی و مدیریت زمان
چه روشهای آموزشی برای دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه بیش فعالی استفاده میشود؟
کاهش محرک ها
ساختار
ارزیابی رفتاری کارکردی
خود مدیریتی مبتنی بر وابستگی خود نظارتی بر توجه
دارو چه تأثیری بر رفتار افراد با اختلال نارسایی توجه بیش فعالی دارد؟
اثرات جانبی
تبلیغات منفی در مورد ریتالین تحقیق در ارتباط با تأثیرات دارو
هشدارهایی درباره مصرف ریتالین
تأمل روی موردها
تمرکز بر اختلال نارسایی توجه بیش فعالی

 

 


گاهی اوقات شانون چنان غرق افکارش میشود که به به نظر می‌آید در حال خیال پردازی است و در مواقع دیگر نیز اگر در یک سمت کلاس در حال کار کردن با یک گروه باشد و کسی چیزی دربارۀ یک سیاره بگوید و یا فقط چند کلمه با صداهایی شبیه به صداهای کلمه سیاره بگوید او توجه اش جلب آن موضوع شده و درس را فراموش میکند.
جولی رابینسون معلم کلاس ششم شانون
محققان دریافته اند که بسیاری از دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری مشکلات توجه دارند. آنها با استفاده از پژوهشهای تجربی مختلف همچون مشاهدههای رفتاری در کلاس درس نشان داده اند که این دانش آموزان اغلب در بسیاری از مؤلفه های ،توجه دارای مشکل هستند هالاهان و و بلهام، ۱۹۸۱) آنها علاوه بر مشکلات حفظ و پایداری ،توجه در انجام تکلیفی که شروع می‌کنند مشکلات حواسپرتی و توجه انتخابی نیز دارند همان طور که در نقل قول بالا می‌بینیم، خانم رابینسون نسبت به حواسپرتی و بی دقتی شانون کاملاً آگاه بود همچنین حواسپرتی او باعث مشکلاتی در توجه انتخابی اش میشد توجه انتخابی توانایی تمرکز بر ویژگیهای مربوط به یک تکلیف است بدون اینکه ویژگی های غیر مرتبط با آن تکلیف باعث حواسپرتی .شود در طول سالها بسیاری از معلمان شانون درباره مشکلاتی که او در توجه و تمرکز دارد اظهار نظر کرده اند به عنوان مثال، معلم آموزش ویژه کلاس چهارم عنوان کرده بود، اگرچه ممکن است شانون در اتمام به موقع تکلیفش مشکل داشته باشد، اما هیچ مشکلی در به یادآوری تعداد علامت هایی که با مداد روی کاغذ گذاشته است ندارد. انتقال به تکالیف جدید نیز همیشه برای شانون دشوار بوده است چون در بازشناسی اطلاعات مرتبط با مطالب جدید مشکل دارد

رابطه ای بین ناتوانیهای یادگیری و و مشکلات توجه وجود دارد؟
شانون رسماً به عنوان فرد دارای اختلال نارسایی توجه بیش فعالی تشخیص داده شده است. این واقعیت که شانون هم با ناتوانیهای یادگیری و هم اختلال نارسایی توجه٫بیش فعالی است، دلیلی بر غیر طبیعی بودن او در همه زمینه ها نیست. در واقع ناتوانیهای یادگیری و اختلال نارسایی توجه بیش فعالی اغلب همراه با هم اتفاق میافتند دختران با اختلال نارسایی توجه بیش فعالی نسبت به پسران پیشرفت تحصیلی ضعیف تری دارند گرشان (۲۰۰۲) در این رابطه برآوردها متفاوتند اما دست کم ۲۰ درصد دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری به عنوان اختلال نارسایی توجه بیش فعالی نیز تشخیص داده می‌شوند (رکیو، گنزالس و هیند (۱۹۹۴) همچنین دانش آموزان دیگری مثل جمال وجود دارند که نشانه های بی توجهی و کنترل تکانه ضعیفی دارند اما مشکلاتشان آن قدر شدید نیست که به عنوان اختلال نارسایی توجه بیش فعالی تشخیص داده شوند با وجود این کارکردهای اجتماعی و تحصیلی شان به طور قابل ملاحظه ای تحت تأثیر قرار میگیرد. دست کم سه دلیل برای وجود همپوشی زیاد بین ناتوانیهای یادگیری و اختلال نارسایی توجه٫بیش فعالی موجود است که عبارتند از:
1- ناتوانی یادگیری ممکن است قبل از مشکلات توجه بروز کند و دانش آموزان به خاطر شکستهای پی در پی دچار ناکامی شده و ،ناکامی منجر به رفتارهای بی توجهی گردد.
2- مشکلات توجه ممکن است موجب ناتوانی یادگیری دانش آموز در پردازش آموزش تحصیلی شده و بنابراین باعث شود که او از دیگران عقب بیفتد.
3- مشکلات توجه و ناتوانی یادگیری ممکن است مشکلات جداگانه ای باشند که با هم اتفاق افتاده اند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643