پاورپوینت فصل نهم 9 (تجارت الکترونیکی و کارآفرین) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل نهم 9 (تجارت الکترونیکی و کارآفرین) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل نهم 9 (تجارت الکترونیکی و کارآفرین) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
39,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل نهم 9 (تجارت الکترونیکی و کارآفرین) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی

در قالب pptx و در 127 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

مزایاي فروش از طریق اینترنت
عواملی که باید قبل از راهاندازي تجارت الکترونیک مد نظر قرار داد
توهمات 12 گانۀ تجارت الکترونیک
استراتژيهایی براي موفقیت الکترونیکی
طراحی یک و بسایت موفق
رهگیري نتایج اینترنت
تضمین محرمانه ماندن اطلاعات و امنیت وب
خلاصۀ فصل بر حسب اهداف یادگیري
سؤالاتی براي بحث

 

به عنوان یک دانشجوی بازرگانی خوشبختانه شما شاهد مراحل اولیه رشد ابزاری به نام تجارت الکترونیک هستید که در حال شکل دهی به نحوه انجام فعالیت شرکتهای گوناگون است. تجارت الکترونیک شیوه جدیدی برای انجام فعالیتهای بازرگانی ایجاد نموده و به مدد تکنولوژی در حال اتصال تولید کنندگان فروشندگان و مشتریان به شیوه هایی است که پیش از این امکان پذیر نبوده است. نتیجه این امر مجموعه کاملا جدیدی از شرکتهایی است که در حال تبدیل روشهای سنتی تجارت و صنعت هستند. شرکتهایی که تأثیر اینترنت بر بازار خود را نادیده می‌گیرند، همانند تلفنهای شماره گیر انگشتی قدیمی در معرض خطر از دست دادن ارتباط خود با مشتریان هستند شرکتهایی موفقند که از اینترنت استفاده نموده و نه از آن صرفاً به عنوان یک رسانه تبلیغاتی یا بازاریابی بلکه به عنوان مکانیزمی برای تغییر شیوه انجام فعالیتهای بازرگانی استفاده می‌کنند. همانگونه که شرکتهای مذکور روشهای جدید و نوآورانه ای را برای استفاده از اینترنت کامپیوتر و تکنولوژی ارتباطات برای برقراری اتصال به عرضه کنندگان و خدمت رسانی بهتر به مشتریان کشف میکنند یک نظم نوین صنعتی را بوجود می‌آورند. به طور خلاصه تجارت الکترونیکی منجر به ایجاد یک انقلاب شده است.


همانند انقلابهای قبلی دنیای تجارت بعضی از بازیگران قدیمی و سابقه دار در حال خارج شدن از گردونه رقابت بوده و رهبران جدیدی در حال ظهور هستند برندگان این بازی در حال کشف فرصتهای جدید کسب و کار شیوه های جدید طراحی کار و روشهای جدید سازماندهی و اداره فعالیتهای بازرگانی خود هستند با این وجود یکی از درسهایی که کارافرینان درگیر تجارت الکترونیکی آموخته اند این است که صرفنظر از استفاده با عدم استفاده شرکت از اینترنت اصول کسب و کار همچنان به قوت خود باقی هستند. این شرکتها باید همچنان مراقب مشتریان خود بوده و برای باقی ماندن در عرصه تجارت به دنبال کسب سود باشند. شاید مشهودترین تغییرات در حال ظهور در دنیای خرده فروشی باشد. اگر چه تجارت الکترونیکی جایگزین خرده فروشی سنتی نمی‌شود، هیچ خرده فروشی از کوچکترین خواروبار فروشی گرفته تا غول این صنعت وال مارت نمیتواند تاثیر اینترنت بر مدلهای کسب و کار خود را نادیده بگیرد. شرکتها میتوانند به سرعت نور سفارشانی را در تمام ساعات شبانه روز از سراسر دنیا دریافت کنند. در مقایسه با هر رسانه دیگری در تاریخ اینترنت شرکتها را قادر ساخته تا اطلاعات بیشتری را درباره عادتهای خرید مشتریان گردآوری کنند.

 

9-1- مزایای فروش از طریق اینترنت
اولین معامله تجارت الکترونیکی در یازده آگوست ۱۹۹۴ زمانی اتفاق افتاد که نت مارکت شرکت کوچکی که توسط یکی از دانشجویان تازه فارغ التحصیل شده از دانشگاه به نام دانیل کان تاسیس شده بود یک CD از استینگ به نام Ten Summoner's Tales را به دانشجویی در دانشگاه سوارت مور به مبلغ ۱۲٫۴۸ دلار به اضافه هزینه حمل فروخت. از این شروع بسیار کوچک کانال توزیعی آغاز شد که در حال حاضر حدوداً ۱۴۵ میلیارد دلار فروش سالیانه دارد. شرکتهای کوچکی که در حال انجام فعالیتهای بازرگانی خود از طریق اینترنت هستند مزایای متعددی را تجربه میکنند شکل ۹۱ را ببینید. اکنون تعدادی از این مزایا را از نزدیک مورد بررسی قرار خواهیم داد.


فرصت افزایش درآمد و سود برای بسیاری از شرکتهای کوچک راه اندازی وب سایت معادل افتتاح یک کانال فروش جدید است. شرکتهایی که تلاشهای تجارت الکترونیکی خود را آغاز میکنند به زودی در می‌یابند که سایتهای آنها فروش بیشتری را از طریق مخاطبان جدید ایجاد می‌کند. یکی از مطالعات اخیر انجام شده توسط IPSOS و PayPal گزارش داده است که ۷۲ درصد شرکتهای کوچکی که فروش اینترنتی دارند ادعا میکنند که اینترنت فروش آنها را افزایش داده است. در همین مطالعه ۶۵ درصد شرکتها گزارش دادند که تجارت الکترونیکی منجر به افزایش سود آنها نیز شده است. توسعه دسترسی به بازارهای جهانی اینترنت کارآمدترین روش شرکتهای کوچک برای فروش محصولات به میلیونها مصرف کننده بالقوه - ای است که در خارج از ایالات متحده زندگی میکنند ورود به عرصه این بازارهای جهانی از طریق روشهای سنتی بسیار پیچیده بوده و برای مؤسسات بازرگانی کوچک پرهزینه خواهد بود. با این وجود یک شرکت کوچک از طریق اینترنت میتواند در هر لحظه از شبانه روز کالاهای خود را به شکلی موثر به مشتریان در سراسر دنیا بفروشد. ه توانایی کار ۲۴ ساعته و هفت روز در هفته بیش از نیمی از تمام فروشها پس از ساعت شش بعد از ظهر اتفاق می‌افتند چرا که در این زمان بسیاری از فروشگاههای سنتی بسته میشوند. توسعه ساعات کار یک فروشگاه سنتی میتواند منجر به افزایش فروش شده ولی هزینه زیادی برای مالک مؤسسه بازرگانی دارد. لذا یک شرکت کوچک با راه اندازی یک وب سایت میتواند به طور ۲۴ ساعته بدون پرداخت هزینه اضافی به فروش خود ادامه دهد. مشتریان هیچگاه نگران این نخواهند بود که آیا فروشگاه اینترنتی باز است یا نه.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643