پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی مدیریت صنعتی رویکرد نوین بحث طراحی سازمان های صنعتی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی مدیریت صنعتی رویکرد نوین بحث طراحی سازمان های صنعتی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی مدیریت صنعتی رویکرد نوین بحث طراحی سازمان های صنعتی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
24,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی مدیریت صنعتی رویکرد نوین بحث طراحی سازمان های صنعتی

در قالب ppt ودر 57 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

قسمتی از متن فایل::
هدف کلی
در این فصل هدف اصلی آشنایی دانشجویان با طراحی ساختار و انواع آن در سازمانهای صنعتی و کلیه ی عواملی که در شکل گیری ساختار و طراحی آن نقش داشتند می.باشد. همچنین به معرفی و شناخت جنبههای مختلف طراحی ساختار ،صنعتی ویژگیهای طراحی ساختار پرداخته میشود. هدف این فصل ارائه ی چهارچوب طبقه بندی شده ای از انواع طرحهای ساختاری است.
هدفهای رفتاری
از دانشجویان انتظار میرود که پس از مطالعه این فصل بتوانند:
شوند.
با عوامل مؤثر و اثرگذار بر طراحی ساختار سازمانهای صنعتی آشنا انواع طراحی ساختار صنعتی از جمله طراحی وظیفه ای طراحی بر مبنای محصول طراحی جغرافیایی طرح شبکه ای را شرح دهند.
با ابعاد ساختاری سازمانهای کارآفرین آشنا شوند.

 

در صورتی که پاورپوینت کامل کتاب را می‌خواهید کلیک فرمایید


مقدمه
ویژگی ها و شرایطی که سازمانهای صنعتی امروزی دارند با شرایط و ویژگیهایی که سازمانهای صنعتی در گذشته با آن روبرو بودند خیلی متفاوت است مدلهای مدیریتی سنتی و گذشته در صنعت نمی‌تواند جوابگوی مدیریت در صنعت امروز باشد. و حتی مدلهای مدیریتی امروزی و مدرن نیز نمیتواند جوابگوی شرایط و عصر فراصنعتی و مافوق مدرن آینده شود بنابراین طراحی سازمانها و تعیین مدل ساختاری سازمانهای صنعتی امروز مستلزم شناخت عوامل و پارامترهای دخیل و مؤثر بر عملکرد شرکتها و همچنین شرایط محیطی (داخلی - صنعت و (خارجی که به درستی باید تشخیص داده و شناسایی شود و با توجه به اطلاعات حاصل از شناخت عوامل و شرایط موجود طراحی ساختار برای سازمانهای صنعتی صورت گیرد. طراحی ساختار تأثیر عمده ایی میتواند بر پیشرفت رشد و توسعه سازمانهای صنعتی داشته باشد.

 

طراحی ساختار سازمانهای صنعتی:

هر سازمان ساختاری دارد و سعی میکند به اهدافی دست یابد که افراد به تنهایی از رسیدن به آن عاجزند. تمام سازمانها برای رسیدن به اهدافشان در تلاشند اما ممکن است اهداف متنوع و مختلفی داشته باشند. سازماندهی را به عنوان فرآیند ایجاد ساختار شغلهایی که کارمندان را قادر به انجام اهداف و برنامه های مدیریت میسازد تعریف کردیم سازماندهی به عنوان یکی از چهار وظیفه ی اصلی مدیریتی قلمداد میشود که مابقی شامل برنامه ریزی کنترل و نظارت و رهبری است به فرآیند تقسیم کار واحدبندی ترسیم روابط و هماهنگی در سازمان را طراحی ساختار میگویند.

سازمان از طراحی سازمانی متنوعی استفاده میکند تا به اهداف و مقاصد خود دست یابد. با توجه به چالشهایی که سازمان با آن رو به رو است طراحی سازمان را تغییر میدهد این تغییرات نیازمند تحلیل درستی از شرایط درون و برون سازمان است تا طراحی ساختار جدید با استراتژیهای سازمانی سازگار باشد. در واقع نمودار به عنوان بخشی از طراحی ساختار در سازمان مطرح است. ساختار سازمان جنبه ی تئوری فعالیتهای سازمان است ساختار چگونگی ارتباطات درون سازمانی افراد و واحدهای درونی سازمان را مشخص میکند مسیر و فرآیند تصمیم گیری سازماندهی (تقسیم کار + هماهنگی و کلیات چگونگی روش و انجام کار در سازمان را بیان و شرح میدهد طراحی ساختار در تمام صنایع یکسان ناست بلکه هر صنعت متناسب با شرایط و متغیرهای خاص خود یک مدل ساختاری را برای سازمانهای خود مناسب میداند البته درست است کلیت ساختاری تمام سازمانهایی که در یک صنعت فعالیت میکنند واحد ،است اما هر سازمان نیز بنا به ویژگیها و عوامل درونی و محیط بیرونی خود ممکن است تغییرات جزیی در طراحی ساختار خود ایجاد کند. سازمانی دارای ابعاد ساختاری است که عبارتند از پیچیدگی رسمیت و تمرکز

 

تصاویر اسلاید های پاورپوینت

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643