پاورپوینت فصل هفتم 7 ( خرید یک کسب وکار موجود) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل هفتم 7 ( خرید یک کسب وکار موجود) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل هفتم 7 ( خرید یک کسب وکار موجود) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
39,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل هفتم 7 ( خرید یک کسب وکار موجود) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی

در قالب ppt و در 97 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

خرید یک کسب و کار موجود
مراحل خرید یک شرکت
ارزیابی کسب و کار موجود- فرآیند موشکافی دقیق
روشهاي تعیین ارزش یک شرکت
درک وضعیت فروشنده
مذاکره بر سر معامله
خلاصۀ فصل بر حسب اهداف یادگیري
سؤالاتی براي بحث

 

 

 

بعضی از کارآفرینان به جای راه اندازی کسب و کارهای خود یا خرید امتیاز به دنبال شیوه مستقیم تری برای مالکیت مؤسسه بازرگانی هستند؛ خرید یکی از کسب و کارهای موجود در حقیقت به طور میانگین در هر سال بیش از ۵۰۰,۰۰۰ مؤسسه بازرگانی خرید و فروش می‌شوند. تمام این موقعیت ها منحصر به فردند ولی فرآیند ارزیابی یک درخواست خرید چنین نیست فرآیند موشکافی دقیق که مستلزم تجزیه و تحلیل و ارزیابی شیوه خرید کسب و کارهای موجود است در مقایسه با تهیه یک طرح کسب و کار جامع برای راه اندازی یک مؤسسه بازرگانی زمان کمتری را طلب نمی‌کند. فرآیند موشکافی دقیق اگر به درستی انجام شود جنبه های مثبت و منفی کسب و کارهای موجود را آشکار می‌کند. حذف با عبور از فرآیند موشکافی دقیق اشتباه بزرگی محسوب میشود چرا که بعضی از مؤسسات بازرگانی که ظاهراً خوب به نظر می‌رسند، ممکن است دارای نواقصی جدی در هسته اصلی خود باشند. بررسی مؤسسات بازرگانی برای کشف شرایط و ارزش واقعی آنها نیازمند زمان تعهد و موشکافی دقیق است. این فرآیند از این جهت ارزشمند است که میتواند کارآفرین را از خرید آن دسته از مؤسسات بازرگانی که محکوم به فنا هستند بر حذر دارد. هنگام بررسی خرید یک مؤسسه بازرگانی اولین قاعده این است هیچگاه در معامله عجله نکنید. هنگام بررسی درخواست های خرید مؤسسات بازرگانی، استفاده از راه های میانبر تقریباً همیشه منجر به پیامدهای ناگوار و پرهزینه میشود. خریداران بالقوه باید اطمینان حاصل کنند که پاسخ سؤالات اساسی زیر را یافته اند:


آیا نوع مناسبی از مؤسسه بازرگانی در حوزه ای که شما درصدد فعالیت در آن هستید وجود دارد؟
شما در این حوزه خاص صنعت چه تجربه ای دارید؟ برای موفقیت در این حوزه خاص تجربه تا چه حد نقش دارد؟
پتانسیل موفقیت شرکت تا چه حد است؟
چه تغییراتی را با چه گستردگی باید اعمال کنید تا تمام پتانسیلهای مؤسسه بازرگانی به منصه ظهور برسند؟
قیمت و روش پرداخت منطقی چیست و آیا فروشنده آنرا می‌پذیرد؟
. آیا شرکت مذکور پول نقد کافی برای پرداخت بهای معامله و نرخ بازگشت سرمایه کافی ایجاد می‌کند؟
آیا به جای خرید یکی از شرکتهای موجود بهتر نیست کسب و کار خود را از صفر شروع کنید؟
7-1- خرید یک کسب و کار موجود
۱-۱-۷ مزایای خرید یک کسب و کار موجود
کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای کوچک
در خلال دهه آینده کارآفرینانی که درصدد خرید کسب و کارهای موجود بر می‌آیند باید فرصتهای زیادی را در نظر بگیرند. در یکی از مطالعات اخیر انجام شده توسط شرکت PricewaterhouseCoopers بیان شده است که پنجاه درصد مالکان مؤسسات موجود در خلال دهه آینده درصدد فروش کسب و کارهای خود هستند. کسانی که مبادرت به خرید کسب و کارهای موجود میکنند میتوانند از مزایای زیر بهره مند شوند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643