پاورپوینت فصل پنجم 5 (امنیت سیستم و خدمات جانبی ) کتاب مبانی اقتصاد ی سیستم قدرت تالیف کرشن ترجمه دکترحسن منصف ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل پنجم 5 (امنیت سیستم و خدمات جانبی ) کتاب مبانی اقتصاد ی سیستم قدرت تالیف کرشن ترجمه دکترحسن منصف

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل پنجم 5 (امنیت سیستم و خدمات جانبی ) کتاب مبانی اقتصاد ی سیستم قدرت تالیف کرشن ترجمه دکترحسن منصف
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
38,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل پنجم 5 (امنیت سیستم و خدمات جانبی ) کتاب مبانی اقتصاد ی سیستم قدرت تالیف کرشن ترجمه دکترحسن منصف

در قالب ppt و در 75 اسلاید و قابل ویرایش

 

فهرست مطالب

مقدمه
۲-۵ توصیف نیازها
۱-۲-۵ مسائل تعادل
۲-۲-۵ مسائل شبکه
۳-۲-۵ بازیابی سیستم
۳۵ تأمین خدمات جانبی
۱۳۵ تأمین اجباری خدمات جانبی
۲-۳-۵ بازار خدمات جانبي
۳-۳-۵ تأمین خدمات جانبی از جانب تقاضا
٤٥ خرید خدمات جانبی
٥-٤-١ برآورد نیازها
٥-٤-٢ بهینه سازی همزمان انرژی و ذخیره در یک بازار برق متمرکز
٥-٤-٣ تخصیص هزینه ها
۵-۵ فروش خدمات جانبی
٥-٦ مطالعه بیشتر

 

 

۱-۵ مقدمه
بازار انرژی الکتریکی تنها به پشتوانه یک سیستم قدرت شکل میگیرد یکی از تفاوتهای برق با دیگر کالاها در این است که شرکت کنندگان بازار گزینه ای جز این ندارند که با استفاده از سیستم موجود انرژی را بخرند با ،بفروشند همان گونه که در فصل ٤ ،دیدیم ،محروم ماندن از انرژی الکتریکی برای مصرف کننده بسیار پرهزینه است؛ در حالی که قطع خدمات به تولید کننده با محروم کردن او از فروش توان خروجی نیروگاه هزینه کمتری برای او دارد. بنابراین کاربران سیستم حق دارند از سطح معینی از پیوستگی در خدمات سیستم قدرت، بهره مند شوند. از سوی دیگر هزینه تأمین این امنیت در ،عرضه باید با ارزشی که برای کاربران دارد، سازگار باشد. به بیان ساده امنیت سیستم قدرت به معنای حفظ سیستم در وضعیتی است که با تغییر نکردن شرایط بیرونی به طور نامحدود به کار خود ادامه دهد این بدان معناست که هیچ عصری خارج از محدوده ایمن عملکردی ،خود کار نکند برای مثال توان هیچ خط انتقالی نباید به حدی برسد که افزایش دمای ناشی از تلفات ،اهمی باعث انحنای بیش از حد خط و ایجاد خرابی آن شود. متأسفانه فرض عدم تغییر شرایط بیرونی بسیار خوشبینانه است.

در سیستمی که از دهها هزار جزء تشکیل یافته است خرابی یک عنصر رویدادی نادر نیست به ویژه اینکه برخی از این عناصر (مانند خطوط انتقال در شرایط اقلیمی نامساعد و عناصر دیگری چون نیروگاهها در معرض تغییرات مکرر دما قرار میگیرند هزینه اجتماعی خروج مشتریان چنان بالاست که اجماع جهانی بر این است که سیستمهای قدرت باید در اختلالات معمول بدون قطع گسترده بار به کار خود ادامه دهند. یعنی سیستم قدرت باید در پی هرگونه اختلال متداول پایدار بماند و در وضع جدید به عملکرد خود ادامه دهد تا زمانی که بهره بردار سیستم آن را به شرایط عادی بازگرداند. بنابراین بهره بردار نه فقط باید به تکامل سیستم بیندیشد بلکه باید به عواقب مجموعه حوادث از پیش تعریف شده هم توجه کند حوادث محتمل نوعاً عبارتند از خروج هر کدام از عناصر سیستم (شاخه ها، مولدها، و عناصر موازی احتمال وقوع دو خرابي تقريباً همزمان و مستقل از هم در سیستم قدرت معمولاً آنقدر کم است که در نظر گرفته نمی‌شود.
در مقابله با حوادث ،ممکن بهره برداران از هر دو روش اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه بهره می‌برند معیارهای پیشگیرانه به گونه ای طراحی میشوند که سیستم در وضعیتی قرار گیرد که رحداد یک حادثه باعث ناپایداری آن نشود در عمل این به معنای کار کردن سیستم در کمتر از ظرفیت کامل آن است که از منظر بازار بر ممکن نبودن برخی مبادلات دلالت دارد.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643