پاورپوینت فصل پنجم 5 ( بررسی و انتخاب استراتژی ) کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته مولف رضا رسولی و علی صالحی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل پنجم 5 ( بررسی و انتخاب استراتژی ) کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته مولف رضا رسولی و علی صالحی

(1)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل پنجم 5 ( بررسی و انتخاب استراتژی  ) کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته مولف رضا رسولی و علی صالحی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
29,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل پنجم 5 ( بررسی و انتخاب استراتژی ) کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته مولف رضا رسولی و علی صالحی

در قالب ppt و در 29 اسلاید و قابل ویرایش

 

توضیحات داخل متن::

 

 

مدیران پس از تجزیه و تحلیل محیط، تعیین جهت گیری سازمانی و تعریف مأموریت ارزشها چشم انداز و اهداف سازمانی. آماده انتخاب و تعیین استراتژیهای سازمانی میباشند. انتخاب و تعیین استراتژی عبارت است از فرایند انتخاب و تعیین زمینه های عملکرد مناسب جهت دستیابی به اهداف سازمانی در راستای مأموریت و فلسفه وجودی سازمان استراتژیها می‌بایست تحلیل های محیطی را منعکس کرده و منتج به رسیدن به ماموریت و اهداف سازمانی شوند.
هر سازمان باید با توجه به نقاط قوت و ضعف داخلی خود و همچنین فرصتها و تهدیدات محیطی، از میان گزینه های ممکن. مناسب ترین استراتژی را برای نیل به ماموریت و چشم انداز خود انتخاب کند. به عبارت دیگر باید مزایا معایب، هزینه ها و منفعت های هر کدام از استراتژیها مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در نهایت مناسب ترین گزینه ها برای اجرا انتخاب شوند.

چهارچوبی جامع برای تدوین استراتژی
مراحل ورود مقایسه استراتژی ها و تصمیم گیری
1- مرحله ورودی
در این مرحله محیط های داخلی و خارجی سازمان مورد بررسی تحلیل قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت داخل سازمان و نیز فرصت ها و تهدیدات محیط خارجی شناسایی میشوند. اطلاعاتی که از این طریق در قالب ماتریسهای ارزیابی عوامل داخلی، ارزیابی عوامل خارجی و بررسی رقابت تنظیم میشوند مبنایی برای تصمیم گیری در مورد عوامل داخلی و خارجی به دست می‌دهند.

2- مرحله مقایسه
در این مرحله استراتژیستهای سازمان ارتباط میان عوامل داخلی با عوامل خارجی را سنجیده و می‌کوشند در جهت بهره گیری از فرصت ها و کاهش اثر تهدیدها با توجه به نقاط قوت و ضعف سازمان، استراتژیهای ممکن را ارائه دهند ابزارهایی که استراتژیست ها برای ارائه و انتخاب استراتژیها به کار میبرند عبارتند از:
ماتریس ارزیابی نقاط قوت و ضعف
فرصت ها و تهدیدها
ماتریس گروه مشاوران بوستون
صفحه نمایشگر کسب و کارهای جنرال الکتریک
ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک
ماتریس انتخاب استراتژی کسب و کار یا
ماتریس استراتژی اصلی
ماتریس داخلی – خارج
ماتریس خلق و انتخاب استراتژی فیدا
ماتریس دوره عمر

 

 

 

در صورتی که تمام فصول کتاب را می‌خواهید کلیک بفرمایید

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

2 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643