پاورپوینت فصل پنجم 5 (رشد شناختی در نوباوگی و نوپایی)کتاب روان شناسی رشد (از لقاح تا کودکی) جلد اول مؤلف لورا برک مترجم یحیی سید محمدی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل پنجم 5 (رشد شناختی در نوباوگی و نوپایی)کتاب روان شناسی رشد (از لقاح تا کودکی) جلد اول مؤلف لورا برک مترجم یحیی سید محمدی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل پنجم 5 (رشد شناختی در نوباوگی و نوپایی)کتاب روان شناسی رشد (از لقاح تا کودکی) جلد اول مؤلف لورا برک مترجم یحیی سید محمدی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
32,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل پنجم 5 (رشد شناختی در نوباوگی و نوپایی)کتاب روان شناسی رشد (از لقاح تا کودکی) جلد اول مؤلف: لورا برک مترجم یحیی سید محمدی

در قالب ppt و در 31 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

نظریه شناختی - رشدی پیاژه
عقاید پیاژه درباره تغییر شناختی
مرحله حسی – حرکتی
پژوهش پیگیری در مورد رشد شناختی نوباوگان
ارزیابی مرحله حسی - حرکتی
پردازش اطلاعات
ساختار سیستم پردازش اطلاعات
توجه
حافظه
طبقه بندی
ارزیابی یافته های پردازش اطلاعات
بستر اجتماعی رشد شناختی اولیه
تفاوتهای فردی در رشد ذهنی اولیه
آزمونهای هوش نوباوگان و کودکان نوپا
محیط اولیه و رشد ذهنی
مداخله های به موقع برای نوباوگان و کودکان نوپای در معرض خطر
رشد زبان
نظریه های رشد زبان
آماده شدن برای صحبت کردن
اولین کلمات
مرحله بیان دو کلمه ای
تفاوتهای فردی و فرهنگی
کمک کردن به رشد زبان اولیه
خلاصه

 


نظریه پرداز سوئیسی ژان پیاژه کودکان را به صورت کاوشگران فعال و با انگیزه ای در نظر داشت که وقتی مستقیماً روی محیط تأثیر میگذارند تفکر آنها رشد میکند. او که تحت تأثیر زمینه خود در زیست شناسی قرار داشت معتقد بود که ذهن کودک ساختارهای روان شناختی را طوری تشکیل و تغییر میدهد که با واقعیت بیرونی بهتر مطابقت پیدا کنند به خاطر بیاورید که در فصل ۱ گفتیم در نظریه پیاژه کودکان بین نوباوگی و نوجوانی چهار مرحله را طی میکنند. به عقیده پیاژه تمام جنبه های شناخت به صورت یکپارچه و منسجم رشد کرده و تقریباً در زمان یکسانی به شیوه مشابه تغییر می‌کنند.

به عقیده پیاژه ساختارهای روان شناختی خاص - شیوه های سازمان یافته معنی دادن به تجربه به نام طرحواره ها با افزایش سن تغییر میکنند. در ابتدا طرحواره ها الگوهای عمل حسی - حرکتی هستند. برای مثال تیمی در ۱۶ ،ماهگی اشیا را به صورت کاملاً ناشیانه بر زمین می‌انداخت و با علاقه زیاد به صدای تلق و تلوق آنها توجه میکرد در ۱۸ ماهگی طرحواره انداختن او سنجیده و خلاق شده بود. وقتی چیزهایی را از پله های زیرزمین به پایین می‌انداخت برخی را به هوا پرت میکرد، برخی را به دیوار می‌کوفت برخی را به آرامی و برخی دیگر را محکم رها میکرد. طولی نمی‌کشد که او به جای اینکه صرفاً روی اشیا تأثیر بگذارد قبل از اینکه عمل کند شواهدی از تفکر را نشان خواهد داد. از نظر پیاژه این تغییر، انتقال از مرحله حسی - حرکتی به تفکر پیش عملیاتی را نشان میدهد. در نظریه پیاژه دو فرایند انطباق و سازماندهی، تغییرات در طرحواهها را توجیه می‌کنند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643