پاورپوینت فصل یکم 1 کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ،ویژگی و تدریس موثر)مؤلف دانیل پ. هالان و... ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل یکم 1 کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ،ویژگی و تدریس موثر)مؤلف دانیل پ. هالان و...

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل یکم 1 کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ،ویژگی و تدریس موثر)مؤلف دانیل پ. هالان و...
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
35,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل یکم 1 ( مفاهیم پایه) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل پ. هالاهان ولوید و..

در قالب ppt و در 72 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
افراد با ناتوانیهای یادگیری چگونه افرادی هستند؟
جمال
شانون
چرا درک ناتوانی های یادگیری مهم است؟
بیشتر معلم ها دانش آموزانی با ناتوانی های یادگیری دارند
شناخت ناتوانی های یادگیری به ما در شناخت یادگیری کمک میکند
بسیاری از دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری میتوانند مشارکت سازنده ای در جامعه داشته باشند
چرا موضوع ناتوانیهای یادگیری بحث انگیز است؟
تعریف ناتوانی های یادگیری دشوار است
تعاریف ناتوانی یادگیری تغییر یافتند
تعریف کنونی ناتوانی یادگیری
ناهماهنگی بین توانایی و پیشرفت بحث انگیز است
ملاحظه هایی درباره مفهوم ناهماهنگی
ملاحظه هایی درباره روشهای تعیین ناهماهنگی
ناهماهنگی ملاکهای تشخیص واجد شرایط بودن برای آموزش ویژه متفاوت هستند توافق بر سر
پاسخ به مداخله
واجد شرایط بودن در عمل
ناتوانی های یادگیری به عنوان سازه
چه تعدادی از مردم ناتوانیهای یادگیری دارند؟ ویژگی های جمعیت شناختی افراد با ناتوانیهای یادگیری
قومیت
جنس
اختلال های یادگیری
رابطه ناتوانی های یادگیری با سایر ناتوانیها چه کسانی با افراد با ناتوانیهای یادگیری کار میکنند؟
آیا میتوان بر ناتوانی های یادگیری فایق آمد؟
نیاز مبرم به آموزش مؤثر
ناتوانی های یادگیری در تمام طول عمر ادامه دارند
خلاصه
تأمل روی موردها

 

 

 

فکر میکنم که از این به بعد باید چیزهای زیادی در مورد ناتوانی های یادگیری یاد بگیریم.
آیرون اسمیت مادر جمال
تقریباً هر کسی ناتوانی های یادگیری را به معنی غیر رسمی آن میشناسد، بنابراین لازم است تا دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری معلمان مدیران ،مدارس ،والدین آسیب شناسان گفتار روان شناسان پزشکان و غیره اصطلاح ناتوانیهای یادگیری را به شیوه ای رسمی تر بشناسند. آنها باید بدانند که ناتوانی یادگیری یکی از مقوله های مستقل آموزش و پرورش ویژه است که براساس قوانین ایالتی و فدرالی ایالات متحده و قوانین مشابه در کشورهای دیگر جایگاه قانونی دارد و تحقیقات بی شماری درباره آن انجام گرفته است آنها باید درباره ویژگیهای افراد با ناتوانی های یادگیری علل ناتوانیهای ،یادگیری چگونگی ارزیابی ناتوانیهای یادگیری روشهای آموزشی برای درمان ناتوانی های یادگیری و پیامدهای دراز مدت در مورد افراد با ناتوانیهای یادگیری اطلاعات داشته باشند.
وقتی به خانم اسمیت مادر (جمال) گفته شد که فرزندش ناتوانی یادگیری دارد سؤالهای زیادی از خود پرسید. علت این ناتوانی چیست؟ چگونه میتوان از بروز آن جلوگیری کرد؟ داشتن ناتوانی یا گیری چگونه است؟ چه کاری میتوان برای آن انجام داد؟ چگونه این ناتوانی رابطه من با فرزندم را تحت تأثیر قرار میدهد؟ آیا او همه چیز را یاد میگیرد؟ آیا این بدین معنی است که فرزندم نمیتواند دبیرستان را تمام کند؟ آیا قادر خواهد بود تا از خودش مراقبت نماید؟ چه شغلی را میتواند به دست آورد و نگه دارد؟
ناتوانی های یادگیری یکی از انواع ویژگیهای متفاوت افراد در جامعه معاصر است. تفاوتهای دیگر عبارتند از تیزهوشی فلج مغزی مهارت در ورزش مشکلات رفتاری یا هیجانی، توانایی موسیقیایی، عقب ماندگی ذهنی ناشنوایی استعداد هنری نابینایی و ... هالان و کافمن ۲، ۲۰۰۳). اگر ما تفاوت ها را فقط در رفتار فرد و نه در ظاهر فیزیکی مشاهده کنیم در این صورت ممکن است در مورد اینکه آیا ناتوانی واقعی است یا خیالی شک کنیم همچنین ممکن است شک کنیم که شاید بی اطلاعی و تعصب ما موضوع را مبهم می.کند به نظر میرسد برای بسیاری از مردم ناتوانی های یادگیری نسبت به دیگر ناتوانیها (مانند فلج مغزی کمتر مشخص و ملموس است و در نتیجه بعضی از مردم ممکن است از اینکه ناتوانیهای یادگیری واقعاً وجود دارد تعجب کنند.

معلمان و آنهایی که برای معلم شدن آماده میشوند احتمالاً سؤالات دیگری دارند. اگر من دانش آموزی با ناتوانی های یادگیری داشته باشم چه چیزی را باید درباره او بدانم؟ علل این ناتوانیها چیست؟ وظایف من در این موارد چیست؟ چگونه درباره بهترین روشهای آموزش به دانش آموزان تصمیم بگیرم؟ در چه جاهایی میتوانم به آنها کمک کنم؟ چه کارهایی برای چنین دانش آموزانی مؤثر واقع می‌شود؟ آیا واقعاً میتوانم به این دانش آموزان کمک نمایم؟ چون ناتوانی های یادگیری نسبت به سایر ناتوانی های دانش آموزان شیوع بیشتری دارد به همین دلیل احتمالاً اینگونه سؤالات در مواجهه با دانش آموزی که ناتوانی یادگیری ،دارد، سریع تر به ذهن می‌آید.
یافتن پاسخ برای این قبیل پرسشها به دستیابی به نوعی درک اساسی از موضوعات زیربنایی در زمینه ناتوانی های یادگیری بستگی دارد این موضوعات بدون شک از پیچیده ترین و چالش انگیزترین موضوعات در آموزش و پرورش هستند. آنها هسته اصلی درک ناتوانیهای یادگیری را تشکیل میدهند. در این فصل مؤلفان مواردی را معرفی میکنند که نشان میدهد ناتوانیهای یادگیری چگونه اند. همچنین اهمیت مطالعه ناتوانیهای یادگیری را مورد ملاحظه قرار میدهند مشکلاتی که مانع پیشرفت در شناخت ناتوانیهای یادگیری میشوند را توضیح میدهند و به بحث در مورد نظریه هایی که به سازماندهی اطلاعات درباره ناتوانیهای یادگیری کمک میکند می‌پردازند

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643