پاورپوینت مفاهیم پایه ای در باره فقر و عدالت ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت مفاهیم پایه ای در باره فقر و عدالت

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت مفاهیم پایه ای در باره فقر و عدالت
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
22,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت مفاهیم پایه ای در باره فقر و عدالت

در قالب pptx و در 60 اسلاید و قابل ویرایش

 

فهرست مطالب

مقدمه
عدالت چیست؟
مبنای انتظام دقیق چیست؟
انواع عدالت
نظریههای عدالت توزیعی
عدالت و توزیع درآمد بحث نظری .
عدالت و توزیع درآمد بحث کاربردی

 

قسمتی از متن فایل::

 

عدالت اقتصادی عبارتی است که بدون تردید در ادبیات اقتصادی ایران کمتر شناخته شده است. با وجود این یکی از پایه ای ترین مفاهیمی است که باید به آن توجه شود. بسیاری بر این باورند که مبحث عدالت و به ویژه عدالت توزیعی را نباید در حوزه علم اقتصاد مورد بررسی قرار داد ولی امر واقع این است که در علم اقتصاد ادبیات بسیار گسترده ای وجود دارد که مباحث هنجاری اجتماعی و اقتصادی مربوط به عدالت را پوشش میدهد. تعداد زیادی از نظریه های اقتصادی و رویکردهای ارائه شده در ادبیات در روشنگری مبحث عدالت تأثیری بسزا داشته اند نظریه های مربوط به نابرابری اندازه گیری فقر، رفاه اقتصادی انتخاب اجتماعی چانه زنی و بازیهای تعاونی و تخصیص منصفانه تنها بخشی از ادبیات اقتصادی است که به عدالت اشاره میکند و محور عدالت را مدنظر قرار میدهد ادبیات نظری فلسفی و هنجاری اقتصاد نقاط مشارکت بسیاری حول این محور دارند و موارد متعددی از ادبیات اقتصادی و فلسفی را میتوان یافت که مکمل یکدیگر محسوب میشوند.
عدالت اقتصادی با خوب زیستی عمومی پیوندی ناگسستنی دارد. از این منظر لازم است مشخص شود که خوب زیستی بر چه محورهایی استوار است. در شکل ۱ محورهای اصلی خوب زیستی نشان داده شده است. هر قدر بخش بزرگتری از جامعه با شدت بیشتری از خوب زیستی برخوردار باشند مؤلفه های عدالت اقتصادی کارکرد بهتری خواهند داشت.


در یک جمع بندی کلی عدالت را به صورت انتظام دقیق افراد و اشیا در درون یک جامعه
می توان تعریف کرد تعریفی که مسائل مربوط به چگونگی تفسیر محتوا و دامنه شمول اجزای آن منجر به ایجاد مکاتب و شاخههای فکری مختلف در زمینه عدالت شده است. دست کم پرسش کلیدی به شرح زیر مطرح میشود:
دامنه شمول آیا جامعه مورد نظر فقط شامل جوامع انسانی است یا اینکه جوامع موجودات جاندار و بیجان را نیز شامل میشود؟ آیا همه افراد یک جامعه یا گروه هایی از آنها در دامنه شمول این مفهوم قرار میگیرند؟ آیا جامعه انسانی یک کلیت تفکیک ناپذیر است یا هویتی قابل تفکیک به اقوام و ملل و گروههای اجتماعی و ... است؟ آیا همه اجزای جامعه انسانی مشمول ارزیابی متکی به عدالت میشوند یا اجزای خاص و سازمان دهی شده آن باید در این مجموعه قرار بگیرند؟

مبنای انتظام دقیق چیست؟
در حالت کلی میتوان گفت در صورتی عدالت رعایت شده و برقرار است که هر کس و هر چیز جامعه در جای خود قرار داشته باشد و این سخن کلی مقبول خاص و عام است. با این حال در زمینه شرایط و نشانه های قرار داشتن هرکس و هر چیز برجای خود، یعنی انتظام دقیق انسان و موجودات در جامعه اختلاف نظر وجود دارد. با این اوصاف بر پایه چگونگی برخورد با منشأ و محتوای انتظام دقیق در مفهوم عدالت، برداشتهای متفاوتی از این مفهوم ارائه میشود در زیر به چند مورد اشاره شده است:
عدالت به مثابه هماهنگی اندیشمندان یونان ،قدیم مانند ،افلاطون، ارسطو و سقراط عدالت را به منابه ارتباط هماهنگ و دقیق بین مؤلفه های تشکیل دهنده یک فرد یا دولت شهر در نظر میگرفتند از نظر افلاطون جان آدمی از سه مؤلفه منطق روح و میل تشکیل شده است و هر دولت - شهر متشکل از عاشقان ،منطق، حافظان و کارگران است

 

تصاویر همه اسلاید‌‌‌های پاورپوینت

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643