پاورپوینت کاربرد واقعیت مجازی در اموزش ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت کاربرد واقعیت مجازی در اموزش

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت کاربرد واقعیت مجازی در اموزش
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
30,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت کاربرد واقعیت مجازی در اموزش

در قالب pptx, و در 83 اسلاید و قابل ویرایش

 

فهرست مطالب::

واقعیت مجازی چیست ؟
تفاوت فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی
کاربرد واقعیت مجازی در آموزش
کاربرد واقعیت مجازی در آموزش کارآموزان
واقعیت مجازی در نجوم
واقعیت مجازی در پزشکی و سلامت
نرم‌افزار شبیه‌سازی انسان
کاربرد واقعیت مجازی در سرگرمی
کاربرد واقعیت مجازی در ورزش
•    واقعیت مجازی در ایران
•    هدست واقعیت مجازی آمی سِت (Amyset):
•    SM VR عینک واقعیت مجازی
مزایای واقعیت مجازی در آموزش الکترونیکی
1.    جذب توجه
2.    یادگیری با انجام دادن نه با کلیک کردن
3.    شکستن قوانین
4.    فریب مغز
5.    با دوستان خود بازی کنید
6.    دسترسی و لمس
7ارزیابی واقعی
واقعیت مجازی در آموزش الکترونیکی
انواع روش‌های مشاهده محتوای واقعیت مجازی
کاربرد واقعیت افزوده در آموزش
واقعیت افزوده در کلاس درسی
واقعیت افزوده و مطالب درسی
واقعیت افزوده و مطالب درسی
Unimersive
Nearpod
EON Reality
نقش واقعیت مجازی در یادگیری از راه دور
کاربردهای واقعیت مجازی در ارتش
تجهیزات VR و ارتش
•    تاریخ نظامی استفاده از واقعیت مجازی
نتیجه گیری

 

قسمتی از متن::


تجربه واقعیت مجازی Jurassic World: Blue
یا در روزهایی که فیلم Alien: Covenant اکران شده بود، یک تجربه‌ی واقعیت مجازی به نام Alien: Covenant in Utero توسط استودیو FoxNext VR عرضه شد که برای لحظاتی کوتاه به مخاطب اجازه می‌داد دنیا را از زاویه‌ی دید یک نوزاد نئومورف (موجودات ترسناک فیلم) ببیند و هرچند امکان تأثیرگذاری خاصی در دمو وجود نداشت، ولی تجربه‌ی جالبی بود که بدون استفاده از هدست واقعیت مجازی هم می‌توانید ازطریق این لینک آن را ببینید و با حرکت دادن دوربین، حس حضور در محیط را پیدا کنید.
از این نوع تجربه‌های مفرح که فاصله بگیریم، به یکی از استفاده‌های قدیمی واقعیت مجازی می‌رسیم که چیزی نیست جز استفاده‌های آموزشی. از سال‌ها قبل شاهد کاربرد واقعیت مجازی در این زمینه بوده‌ایم و در سال‌های اخیر هم به‌لطف پیشرفت تکنولوژی و بهبود کیفیت هدست‌ها، آموزش ازطریق واقعیت مجازی رشد بیشتری داشته است. بخشی از این قضیه به آموزش‌های درسی مربوط می‌شود و در بعضی از مراکز آموزشی پیشرفته، کودکان و نوجوانان می‌توانند با کمک هدست واقعیت مجازی به دنیای علم و دانش سفر کرده و به شکلی جذاب‌تر از قبل با پدیده‌های مختلف آشنا شوند.
این روزها واقعیت مجازی با فضای آموزشی، نظامی و پزشکی ترکیب شده و به تدریج نفوذ خود را در زمینه‌های مختلف بیشتر می‌کند
بخشی دیگر هم به آموزش‌های نظامی مربوط می‌شود؛ فضایی که می‌توان در آن بدون نیاز به درگیری واقعی و آسیب دیدن سربازان، به آموزش آن‌ها در قالب واقعیت مجازی پرداخته و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز، حس حضور در میدان جنگ واقعی را به آن‌ها ارائه داد. این آموزش‌ها به شکل‌های مختلفی سربازان را آماده می‌کنند و برای مثال بعضی از آن‌ها روی حس حضور در محیط‌های خطرناک تمرکز دارند و بعضی دیگر هم با تکنولوژی‌های لمسی در ارتباط هستند تا تأثیرگذاری بیشتری روی سربازان داشته باشند.
به این شکل که درکنار هدست واقعیت مجازی، سرباز اسلحه‌ای هم در دست می‌گیرد و در حال شلیک به اهداف فرضی، حس لگد زدن اسلحه را هم تجربه می‌کند یا حتی حسی از سقوط آزاد با چتر نجات را در محیطی مجازی پیدا کرده و خود را آماده‌ی انجام این کار در واقعیت می‌کند.
آموزش و تمرين: گام‌های مفیدی در خصوص آموزش و تمرین به انجام رسیده ولی کامل نیست و باید بیشتر توسعه یابد. استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در تمرین دادن انسان باعث می‌شود که وقتی کاربر متصل به دنیای مجازی می‌شود بتواند به صورت طبیعی و کاملا واقعی مهارت خود را افزایش دهد بدون اگر در تمرین شکست بخورد در محیط اطراف خود تاثیر داشته باشد.
کسانی که از تکنولوژی واقعیت مجازی استفاده می‌کنند می‌توانند مهارت خورد را در زمینه مبارزه‌ای و جنگی در ارتش افزایش دهند. در تمرین‌های نظامی برای استفاده کامل از هدست واقعیت مجازی از یک نمایشگر سربند استفاده می‌کنند. قبلا گفته شد برای تمرین کردن و بازی کردن در واقعیت مجازی تفنگ و یا حسگرهایی وجود دارد که باعث به حرکت در آوردن و عکس العمل کاربر در دنیایی مجازی می‌شود. این امکان همچنین باعث توقف تمرین در هر برهه زمانی می‌گردد.
واقعیت مجازی سبب تنوع بسیار زیاد برای سربازان می‌شود و آن‌ها می‌توانند در شرایط و موقعیت‌های بسیاری تمرین کنند.  واقعیت مجازی همچنین برای آموزش خلبان‌های هواپیماهای جنگی کاربر زیادی دارد. بیشتر استفاده از واقعیت مجازی در آموزش خلبان‌ها زمانی فرود آمدن هواپیما و زمان درگیری است که از نظر امنیت، اقتصادی و آموزشی صرفه بسیاری دارد.
یکی دیگر از کاربردهای هدست واقعیت مجازی درخصوص آموزش رانندگان تانک و ماشین به صورت حرفه ای است. حتی از هدست واقعیت مجازی در آموزش رانندگان ماشین‌های آتش نشانی برای آموزش دادن آنها در جاده های شلوغ و خطرناک است.
ميراث و باستان شناسي: یکی دیگر از کاربرد های واقعیت مجازی در موزه و به نمایش نشان دادن باشتان شناسی است. برای اولین بار در سال 1994 از واقعیت مجازی استفاده برای بهتر نمایش نشان دادن یکی از آثار باستانی انگلستان به نام دودلی (دژ) بود. میهمانان مجهز به هدست واقعیت مجازی بودند به صورت سه بعدی امکان قدم زدن در این دژ را داشتن. در حقیقت میتوان از واقعیت مجازیدر میراث فرهنگی به عنوان یک ابزار تفریحی استفاده کرد.
طراحي و معماري: بسیاری از شرکت‌های بزرگ در زمینه طراحی ساختمان و معماری با ارائه خدماتی برای مهندسین خود این امکان را فراهم کرده‌اند تا آن‌ها بتوانند مدل‌های سه بعدی از ایده‌های خود را با استفاده از واقعیت مجازی به مشتریان نمایش دهند.

 

 

 

تصاویر همه اسلاید‌‌‌‌های پاورپوینت

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643