پروتکل و پکیج کندن پوست و ناخن جویدن، AEBT برای تریکوتیلومانیا ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پروتکل و پکیج کندن پوست و ناخن جویدن، AEBT برای تریکوتیلومانیا

(0)
(0)

پروتکل روانشناسی

پروتکل و پکیج کندن پوست و ناخن جویدن، AEBT برای تریکوتیلومانیا
رنگ و مدل کالا
پروتکل روانشناسی
تعداد
+
_
عدد
19,900 تومان
موجود

توضیحات

پکیج درمانی AEBT برای تریکوتیلومانیا، کندن پوست و ناخن جویدن

در قالب word, و در 31 صفحه و قابل ویرایش

و دارای تعاریف مفهمومی و عملیاتی و منبع است

 

پکیج درمانی AEBT برای تریکوتیلومانیا، کندن پوست و ناخن جویدن: درمان در چهار چوب مدل AEBT بر اساس پروتکل گام به گام درمانی وودز و همکاران (۲۰۰۸) برای تریکوتیلومانیا، کندن پوست و ناخن جویدن (برگرفته از کتاب تریکوتیلومانیا: دیدگاه رفتار درمانی مبتنی بر پذیرش برای موکنی نوشته و و دز و همکاران که توسط پژوهشگر ترجمه گردیده است) در ده جلسه اجرا گردید. قبل از اجرای درمان، پژوهشگر دوره کامل درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد را گذرانیده و مجوز لازم را از وزارت علوم دریافت نمود.

 

وودز و همکاران (۲۰۰۸) ۱۰ جلسه درمان را به شکل پروتکلی حاوی بخش‌‌‌‌های جداگانه و گام به گام هر جلسه به شکل زیر ارائه کرده اند البته این پروتکل برای استفاده و اجرا روی تک تک آزمودنی‌‌‌‌های نوجوان قابلیت تغییر پذیری از نظر زمان صرف شده، میزان تکرار مفاهیم و نمونه‌‌‌‌های ارائه شده را دارد (همان منبع). جهت اجرای درمان AEBT، وودز معتقد است درمانگر باید در طول درمان از زبان قابل فهم برای نوجوان استفاده کند (فاین و همکاران، ۲۰۱۲).
 

 

جلسه اول:

هدف

١. ارزیابی اولیه

۲. آموزش در خصوص علائم

٣. مروری بر برنامه درمانی

٤. روشن سازی انتظارات.

  معرفی اولیه HRT و کنترل محرک
  سنجش کنترل محرک
  معرفی تکلیف خود نظارتی

توضیحات: درمانگر به طور مختصر رفتار درمانی مبتنی بر پذیرش را توضیح می‌دهد و به درمان جو در خصوص اختلال مذکور آموزش می‌دهد و نیز موقعیت هایی که کندن را بر می‌انگیزد و توقعات درمانگر بحث می‌شود و مقدمه ای در خصوص تکلیف خود نظارتی ارائه می‌شود.

 

جلسه دوم:

هدف:

  بررسی عکس العمل درمان جو به مفاد آموزشی جلسه قبل

۲. مرور تکلیف

٣. آموزش معکوس سازی عادت

  مداخلات کنترل محرک
  تعیین تکلیف

 

جلسه سوم:

هدف:

  ارزیابی پیشرفت

۲. بررسی عکس العمل درمان جو به مفاد آموزشی جلسه قبل

٣. مرور تکلیف

  مشخص نمودن ارزش ها
  تعیین تکلیف

 

جلسه چهارم:

هدف:

  بررسی عکس العمل درمان جو به مفاد آموزشی جلسه قبل

۲. مرور تکلیف

3.بحث در خصوص موانع اهداف ارزشمند

  معرفي مفهوم اثر بلندمدت کنترل
  تعیین تکلیف

 

جلسه پنجم:

هدف:

  ارزیابی میزان پیشرفت

۲. بررسی عکس العمل درمان جو به مفاد آموزشی جلسه قبل

٣. مرور تکلیف. معرفی پذیرش به عنوان جایگزین تلاش برای کنترل تکانه

  معرفی و ایجاد تعهد رفتاری
  تعیین تکلیف

 

جلسه ششم و هفتم:

هدف:

1.ارزیابی پیشرفت

۲. بررسی عکس العمل درمان جو به مفاد آموزشی جلسه قبل

  سرور تکلیف
  بحث نا هم جوشی زیانی
  انجام تمرین‌‌‌‌های مختلف بدین منظور که درمان جو متوجه شود تجارب درونی واقعی نیستند.
  تعیین تکلیف

 

جلسه هشتم:

هدف:

1.بررسی عکس العمل درمان جو به مفاد آموزشی جلسه قبل

۲. مرور تکليف

۳. بحث پذیرش و نا هم جوشی شناختی به عنوان مهارت کسب شده که نیازمند تمرین است

  تعیین تکلیف

 

جلسه نهم:

هدف:

  بررسی عکس العمل در مانجو به مفاد آموزشی جلسه قبل

۲. مرور تکلیف

  ادامه تشویق تمرین‌‌‌‌های تکانه انجام گرفته جلسه قبل
  معرفی پیشگیری از بازگشت
  تعیین تکلیف

 

جلسه دهم:

هدف:

1 ارزیابی میزان پیشرفت

۲. بررسی عکس العمل درمان جو به مفاد آموزشی جلسه قبل

٣. مرور تکلیف

  بحث تکنیک‌‌‌‌های پیشگیری از بازگشت
  جشن اتمام و تکمیل درمان(توضیحات کامل در داخل فایل).

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه‌‌‌‌های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

دفتر مرکزی: استان کردستان شهرستان سقز میدان حاجی آباد خیابان سهروردی کوچه پرتوی 3
شماره تماس:: 09189763156