پکیج و پروتکل آموزشی اصلاح باورهای غیر منطقی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پکیج و پروتکل آموزشی اصلاح باورهای غیر منطقی

(0)
(0)

پروتکل روانشناسی

پکیج و پروتکل آموزشی اصلاح باورهای غیر منطقی
رنگ و مدل کالا
پروتکل روانشناسی
تعداد
+
_
عدد
19,000 تومان
موجود

توضیحات

پکیج و پروتکل آموزشی اصلاح باورهای غیر منطقی

در 8 جلسه و در 19 صفحه و با فرمت word و قابل ویرایش

 

 

توضیحات تکمیلی::

 

تعریف مفهومی
باورهای غیرمنطقی: باورهای غیر منطقی افکاری هستند که بر روان فرد سلطه دارند و عامل تعیین کننده نحوه تعبیر و تفسیر و معنی دادن به رویدادها و تنظیم کننده کیفیت و کمیت رفتارها و عواطف اند. باورهای غیر منطقی حقیقت ندارند و با واقعیت منطبق نیستند، باید و حکم برای فرد می‌آورند، تعادل فرد را از بین می‌برند، از ایجاد نظم جلوگیری می‌کنند و مانع مواجهه موفقیت آمیز با حوادث تحریک کننده می‌شوند (اليس، ۱۹۹۵)
فرهنگ خانواده ایرانی: مقصود از فرهنگ مجموعه ارزش ها، هنجارها، نمادها، اعتقادات و احساساتی است که در زمینه همه نهادهای اجتماعی اعم از خانواده، اقتصاد، مذهب، سیاست در یک جامعه وجود دارد (ابوالحسنی، ۱۳۸۸) و مقصود از خانواده مجموعه افرادی است که در یک فضای مادی و معنوی خاص به سر می‌برند، خانواده یک نظام اجتماعی و طبیعی است که مجموعه ای از قواعد و اصول را ابداع و برای اعضای خود نقش های متنوعی تعیین می‌کند (گلدنبرگ و گلدنبرگ، شاه برواتی و همکاران، ۱۳۸۵) بنابراین می‌توان اذعان نمود که فرهنگ خانواده ایرانی عبارت است از مجموعه ارزش ها، هنجارها، نمادها، اعتقادات و احساساتی که در خانواده های ایرانی مطرح است.

تعریف عملیاتی
آموزش اصلاح باورهای غیر منطقی بر اساس فرهنگ خانواده ایرانی: عبارت است از مجموعه آموزش هایی که طی ۸ جلسه ۱۲۰ دقیقه ای برای گروه آزمایش با محتوای ناظر بر فرهنگ خانواده ایرانی صورت می‌گیرد. اهداف کلی جلسات عبارت اند از: جلسه اول: معارفه و ایجاد رابطه حسنه، جلسه دوم: بیان ریشه باورهای غیر منطقی و تأثیر این باورها بر احساسات و رفتارها، جلسه سوم: آشنایی با باورهای غیرمنطقی، جلسه چهارم: آشنایی با خطاهای شناختی در روابط صمیمانه با همسر و تفاوت دیدگاه زن و شوهر از صمیمیت در فرهنگ ایرانی، جلسه پنجم؛ شناسایی باورهای غیر منطقی در مورد روابط صمیمانه با همسر در فرهنگ ایرانی و جایگزین کردن افکار منطقی به جای آنهاء جلسه ششم: بیان اهمیت باورهای جنسی در کیفیت رابطه جنسی و آشنایی با تفاوت دیدگاه زنان و مردان در مورد رابطه جنسی، جلسه هفتم: شناسایی نگرش های غلط در مورد رابطه جنسی در فرهنگ ایرانی و جایگزین کردن افکار منطقی و صحیح و جلسه هشتم: جمع بندی جلسات.
.

پروتکل آموزشی
بسته آموزشی اصلاح باورهای غیرمنطقی
این جلسات آموزشی در ۸ جلسه و هر جلسه به مدت ۱۲۰ دقیقه برگزار شد، روش کلی در برگزاری جلسات آموزشی تلفیقی از روش های فعال، پرسش و پاسخ و سخنرانی بود. پیش آزمون قبل از جلسه ابتدایی گرفته شد. افرادی که نمرات پیش آزمون آنها بالاتر یا پایین تر از حد میانگین بود از لیست حذف شدند، سپس بقیه افراد به روش نمونه گیری تصادفی ساده به دو گروه آزمایش و گواه (۱۵ نفر گروه آزمایش و ۱۵ نفر گروه کنترل) تقسیم شدند و آموزش ها به گروه آزمایش ارائه شد. سعی بر این بود که تمامی اعضا نقش فعالی در گروه داشته و در تمامی بحثها مشارکت داشته باشند. در هر جلسه تکالیفی به آزمودنیها داده شد و از آنها خواسته شد که تمامی تکالیف خود را هر جلسه به صورت مکتوب همراه داشته باشند. دقایقی در ابتدای هر جلسه، به مرور جلسه قبل و بررسی تکالیف پرداخته شد. پس از اتمام جلسات از تمامی آزمودنیها پس آزمون گرفته شد.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643