پکیج و پروتکل آموزشی روایت درمانی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پکیج و پروتکل آموزشی روایت درمانی

(0)
(0)

پروتکل

پکیج و پروتکل آموزشی روایت درمانی
رنگ و مدل کالا
پروتکل
تعداد
+
_
عدد
19,000 تومان
موجود

توضیحات

پکیج و پروتکل آموزشی روایت درمانی

در قالب word و در 17 صفحه و قابل ویرایش و دارای 8 جلسه است

 

 

توضیحات تکمیلی::


تعریف نظری روایت درمانی
روایت درمانی، فرایند کمک به افراد، برای غلبه بر مشکلاتشان از راه درگیر شدن در گفتگوهای درمانی است. روایت، شکلی از گفتگوست که رویدادها را در طول زمان به هم وصل می‌کند و بنابراین می‌تواند ابعاد هیجانی وجود انسان را نشان دهد. این گفتگوها می‌تواند شامل بیرونی سازی مشکل، استخراج پیامدها، پررنگ کردن نقشه های تازه و اتصال آن به گذشته باشد (کار، ۱۹۸۸).

تعریف عملیاتی روایت درمانی
روایت درمانی در این پژوهش شامل هشت جلسه آموزشی متواتر، هر هفته یک جلسه دو ساعته، است که توسط محقق بر اساس مفاهیم عمدهی روایت درمانی، تهیه و تنظیم شده است و عناوین جلسات آن به این شرح است: ۱- مقدماتی ۲- داستان زندگی 3- رویدادهای مهم ۴- نامگذاری مشکل و ساخت شکی ۵-ابتکارات ۶- پیامدهای بی همتا ۷- بازسازی و بازگویی روایت زندگی ۸ بازنویسی داستان زندگی

 

شرح اهداف و روند جلسات آموزشی رویکرد روایت درمانی

جلسه اول : مقدماتی
اهداف
۱. آشنایی اعضا با یکدیگر
۲. مشخص نمودن اهداف، قوانین و ساختار جلسات
٣. تبیین مدل درمانی
۴. تشویق و توجیه اعضا در شرح روایت های خود
وجه تمایز انسان با بقیه موجودات، توانایی او در استفاده از زبان برای ساختار بندی تجاربش است، لذا می‌تواند این تجارب را به صورت روایت با داستان بیان کند. داستان گویی، سرگرمی عالی برای ما است. مردم از داستان های خاصی در مورد خودشان مثل یک عدسی دوربین بهره می‌برند. این داستان ها، پژواک علایق ماست و الزامأ انتخابی از تجارب ما هستند که تأثیرشان، پالایش و فیلترینگ تجربه ی افراد است. بنابراین بر آن چه در این زمینه به دست می‌آورند تمرکز کرده و دیدگاه سوابق و آینده ی خود را بر حسب آنها شکل می‌دهند، تدوین داستان ها توسط خود فرد، فرهنگ غالب و قدرتمندان جامعه صورت می‌گیرد.
کانت می‌گوید: ما هرگز قادر به شناختن اشياء في نفسه یا به عبارت دیگر ماهیت غایی اشیاء نیستیم، آن چه می‌توانیم بشناسیم دریافتمان از اشیاء است. هر چه دامنه تجارب ما بیشتر شود دریافت های ما هم غنی تر می‌شود داستان ها تقریبا همه زندگیمان شده و حتی داستان های قدیمی در داستان های اکنون و آینده مان هم مؤثر است. همه داستان ها مقدمه بدنه و پایان بندی دارند. البته هیچ گاه فاطعیت نداشته و تغییر می‌کنند. این رویکرد آموزشی سعی دارد به شما کمک کند تا خودتان را متخصصان اصلی زندگی تان دانسته، ارزش ها و قابلیتهای خود را باور داشته و بتوانید خود را از دست داستان های مشکل دار زندگی برهانید. پس سعی کنید زندگی خود را به زبان ساده روایت کنید، روایت های شما ابزاری است جهت تمرکز مجدد شما بر داستان هایتان، شما می‌توانید خطوط بعدی داستان زندگی خود را بازنویسی نموده و تغییر دهید.
پس از تبیین مدل درمانی و توجیه دانش آموزان، در مورد دلیل انتخاب آنها و نیز در خصوص اضطراب اجتماعی توضیحاتی ارائه شد، سپس در مورد اصل رازداری، مسئولیت پذیری، حضور به موقع انجام تکالیف و همکاری مداوم با گروه، به دانش آموزان، مواردی متذکر گردیده شد.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643