پکیج و پروتکل آموزش مقابله با اهمال کاری با رویکرد شناختی رفتاری ,

menuordersearch
academixfile.ir

توضیحات

پکیج و پروتکل آموزش مقابله با اهمال کاری با رویکرد شناختی رفتاری

در قالب word و در 18 صفحه و قابل ویرایش و دارای 10 جلسه مس یاشد

 

 

 

توضیحات تکمیلی::


تعریف مفهومی
اهمال کاری: در تعریف اهمال کاری دو عنصر اساسی را باید متمایز کرد: اول اینکه، اهمال کاری سندرمی است که به آسیب های فراوان جسمی و روحی در فرد می‌انجامد و دوم آن که، فرد بصورت غیر عقلانی از انجام کار یا وظیفه ای مشخص اجتناب می‌کند. در مجموع، اهمال کاری به آینده محول کردن کاری است که فرد به هر دلیل منطقی یا غیر منطقی از زیر بار انجام آن شانه خالی می‌کند. به همین دلیل اغلب، اهمال کاری با رنج و ناراحتی روان شناختی همراه است (هل، پیچل و بنت ،۲۰۱۰)

تعاریف عملیاتی
برنامه آموزش مقابله با اهمال کاری با رویکرد شناختی رفتاری: در این پژوهش، منظور از برنامه آموزش مقابله با اهمال کاری با رویکرد شناختی رفتاری برنامه ای هست که بر مبنای کتاب راهنمای درمان اهمال کاری با رویکرد شناختی رفتاری باسکو(۲۰۱۰، ترجمه اکبری و میرزایی، ۱۳۹۰) طراحی شده است که طی ۱۰ جلسه ۲ ساعته سازمان یافته، برای گروه آزمایش ارائه شد.

آموزش در ۱۰ جلسه، هفتگی ۲ ساعته و به صورت گروهی انجام شود.


محتوای برنامه جلسات آموزشی

جلسه اول: معرفی اصول مدل شناختی- رفتاری

•    آشنایی با اعضای گروه
•    بیان قوانین گروه
•    شرح ساختار کلى جلسات آموزشی آتی و ارائه منطق هر یک از مراحل
•    معرفی اصول مدل شناختی- رفتاری
•    تشریح ارتباط بين افکار، احساسات و رفتار
در این جلسه بعد از آشنایی با اعضای گروه و بیان قوانین گروه، به شرح ساختار کلی جلسات آموزشی آتی و ارائه منطق هر یک از این مراحل پرداخته شد. این مراحل عبارت بودند از: بررسی څلق اعضای گروه، مرور جلسه گذشته، مرور تکالیف جلسه قبل، اعلام موضوع مورد بحث جلسه، آموزش درباره موضوع جلسه، تعیین تکلیف، خلاصه کردن جلسات، بازخورد.
سپس به معرفی اصول مدل شناختی- رفتاری پرداخته شد. اصول ذکر شده عبارت بودند از: فراهم آوردن درکی جدید نسبت به مشکلات خود، احساس کنترل و تسلط بیشتر طی اکتشاف هدایت شده تدریجی برای مراجع، مشارکت فعال میان درمانگر و مراجع، ترغیب مراجع به مقابله با مشکلات بصورت مستقل با فراهم آوردن ابزاری برای باری رساندن به او، مختصر و به لحاظ زمانی محدود بوده، ساختارمند و رهنمونگر است، بر پایه اینجا و اکنون بوده و بر عوامل تداوم بخش مشکلات تمرکز می‌کند، مهارت محور بوده و تکاليف بین جلسه اي بخش جدایی ناپذیر آن است.
بعد از معرفی اصول مدل شناختی- رفتاری، با ارایه مثال های متعدد به تشریح ارتباط بین افکار، احساسات و رفتار پرداخته شد .
تکلیف (شناسایی زنجیره ABC) از افراد خواسته مي شود تا با توجه به جدول خودتحليلى ABC، در طول هفته آینده، ارتباط بین رویدادهای فعال کننده، باورهای مربوط به آن و پیامدهای هیجانی و رفتاری آن را در خود شناسایی کند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643