پکیج و پروتکل آموزش مهارتهای اجتماعی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پکیج و پروتکل آموزش مهارتهای اجتماعی

(0)
(0)

پروتکل

پکیج و پروتکل آموزش مهارتهای اجتماعی
رنگ و مدل کالا
پروتکل
تعداد
+
_
عدد
19,000 تومان
موجود

توضیحات

پکیج و پروتکل آموزش مهارتهای اجتماعی

در قالب word و در 25 صفحه و قابل ویرایش

 

محتوای جلسات از کتاب راهنمای آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان و نوجوانان (تالیف، حسین خانزاده؛ ۱۳۸۹) و کتاب آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان (تالیف، کارتلج و میلبرن؛ ۱۹۹۲)، انتخاب گردید و پژوهشگر می‌تواند در طول یک ترم تحصیلی طی ۱۲ جلسه ۱ ساعته برنامه آموزشی را به صورت یک جلسه در هفته ارائه کند. برنامه آموزشی ارائه شده در این جلسات شامل حوزه های کلی زیر بود. عناوین وموضوعات برنامه آموزشی ارائه شده به شرح زیر بوده است.
برنامه و مراحل اجرای آموزش مهارت اجتماعی به شرح زیر بوده است:
جلسه اول: معارفه و آشنایی با اعضای گروه، بیان مقررات گروه، بحث در مورد اهمیت مهارتهای اجتماعی
جلسه دوم: آموزش شیوه های مبادله تعارفات روزمره شروع گفتگو، ادامه مناسب و خاتمه دادن آن، گوش دادن همراه با تمرین
جلسه سوم: آموزش نحوه تقاضا کردن از دیگران، مهارتهای مربوط به ابراز احساسات مثبت و منفی
جلسه چهارم: آموزش نحوه ابراز احساسات خاص، مانند خشم، اندوه و تشریح کنترل خود کنترلی با استفاده از الگو و تمرین کردن
جلسه پنجم: تصمیم گیریهای مناسب، طرز نه گفتن با تمرین و ارئه تکالیف
جلسه ششم: نحوه انتقاد پذیری، مهارتهای معذرت خواهی با تمرین
جلسه هفتم: آموزش و تمرین مشارکت و همکاری و کنار آمدن با مشکلات و بحران ها در روابط با همسالان و اعضای خانواده
جلسه هشتم:مسولیت پذیری، ابراز نظر مثبت راجع به خود با تمرین
جلسه نهم: چگونگی مواجهه و مساله گشایی
جلسه دهم: تشریح نحوه پذیرفتن و کنار آمدن با قوانین و مقررات در خانه، مدرسه یا جامعه
جلسه یازدهم: ابراز وجود جلسه دوازدهم: جمع بندی و ارزشیابی نتایج جلسات (شریفی در آمدی، ۱۳۹۰).
پس آزمون بعد از پنج روز پس از اتمام جلسات می‌تواند انجام گردید و پس از یک ماه آزمونی برای پیگیری نتایج انجام شود.
روش آموزش به این ترتیب است که ابتدا پژوهشگر موضوع هر جلسه و هدف آن را بیان کند و در حدود ۲۰ دقیقه به ارائه موضوع بپردازد. سپس مهارتها در قالب مثال برای دانش آموزان ارائه می‌شد؛ و بعد از آن آزمودنی ها به انجام فعالیت های عملی ارائه شده در کلاس و بحث گروهی بپردازند و پژوهشگر در مباحثات گروهی شرکت کند و راهنمایی های لازم را ارائه دهد. همچنین بازخوردهای لازم توسط پژوهشگر به گروه ارائه شود. یک ماه پس از آخرین جلسه آموزش مهارتهای اجتماعی (متغیر مستقل)، هر گروه مجددا" مورد آزمون پیگیری قرار گیرد.

 

جلسه اول
معارفه و آشنایی با اعضای گروه، بیان مقررات گروه، بحث در مورد اهمیت
مهارتهای اجتماعی
جلسه اول به این شکل تشکیل شد که ابتدا معارفه و ایجاد رابطه با آزمودنی ها برقرار گردید و خود را به آزمودنی ها معرفی کرده و هدف از برگزاری جلسات توضیح داده شد. و سپس آزمودنی ها خود را معرفی کردند. صحبت با افراد گروه در رابطه با چگونگی دوره آموزشی انجام گردید.
-     بیان موضوع جلسات و قوانین جلسات، عدم تحقیر و سرزنش دیگران و حضور مرتب در جلسات
-     بیان اینکه انتخاب آنها به شکل تصادفی بوده است.
-    تقاضای شرکت مستمر انها در جلسات
-    بیان قواعد شرکت در جلسات و اهمیت و ماهیت مهارتهای اجتماعی و کاربرد آن در زندگی روزمره بعد به تعریف مهارتهای اجتماعی و اینکه مهراتهای اجتماعی کدامها هستند و اهمیت مهارتهای اجتماعی پرداخته شد.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643