پاورپوینت فصل اول (مروری بر مدیریت ریسک ) کتاب مدیریت ریسک شرکت از تئوری تا عمل استیون براگ، فرزاد حاج عظیمی
در قالب ppt و در 38 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
مقدمه
مزایای مدیریت ریسک
روابط متقابل بین ریسک و استراتژی
استراتژی حفظ ریسک
تحلیل ریسک به عنوان یک فرصت
موقعیتهای ریسک ویژه
مدیریت ریسک برای یک موسسه تجاری
مدیر ریسک
کمیته مدیریت ریسک
مسئولیت ریسک
مدیریت ریسک توسط پرسنل
انواع ریسک
جریان فرآیند مدیریت ریسک
رتبهبندی ریسکها
مسائل مربوط به کمی کردن ریسک
پروفایل ریسک
وضعیتهای ریسک ویژه
جدول زمانی برنامه ریزی ریسک
بهترین شیوههای مدیریت ریسک
طرحهای مدیریت ریسک
سویهها در مدیریت ریسک
خلاصه
مقدمه ریسک به معنای عدم قطعیت در پیامدهای آتی است. در هر کسب و کاری عدم قطعیت بالایی وجود دارد و شرایطی که بتوان پیامدهای آنها را با اطمینان کامل پیش بینی کرد، محدود است. به عنوان مثال، در یک واحد تجاری که چندین هزار حساب دریافتنی وجود دارد، سوال مطرح آن است که دقیقا چه تعداد از آنها تبدیل به مطالبات سوخت شده خواهند شد ؟ در مثالی دیگر، واحد تجاری که برای تولید محصولی به یک ماده اولیه کلیدی به عنوان ماده خام نیاز دارد، آیا این واحد میتواند قیمت این ماده را به صورت دقیق در طول سال تعیین کند عدم قطعیت موضوعی کاملا فراگیر است. با این حال مدیران عموما از مفهوم پیامدهای متفاوت چشم پوشی میکنند. آنان از بودجه جهت استنتاج پیامدی منفرد نسبت به آینده استفاده میکنند و زمانی که نمیتوانند سازمانهای خود را مجبور به ارائه نتایجی مطابق با خروجی پیش بینی شده در بودجه کنند، دچار اضطراب میشوند. دلیل چنین حالتی احتمال وجود هزاران رویداد نامشخصی است که همه آنها میتوانند نتایج مالی یک کسب و کار را تحت تأثیر قرار دهند.
1-روابط متقابل ریسک و استراتژی
دو مزیت ذکر شده برای مدیریت ریسک را میتوان در برنامه ریزی استراتژیک یک واحد تجاری گنجاند. زمانی که تیم مدیریت مسیر استراتژیکی یک کسب و کار را در نظر میگیرد، بخش عمده از تجزیه و تحلیل باید بر محور ریسک های مرتبط با هر گزینه استراتژیک و نحوه کنترل آن ریسک ها را باشد. از آنجا که ممکن است گزینه های استراتژیکی زیادی با بسیاری از ریسک های مرتبط باشند، برنامه ریزان باید فقط بر بحرانی ترین ریسکهای مربوط به هر استراتژی تمرکز کرده و اطلاعات زیر را تهیه کنند : احتمال وقوع ه هزینه هر وقوع ه گزینه های کاهش آن در حالت ایده آل هر استراتژی پیشنهادی باید ریسکهای کلیدی، چگونگی کاهش یا حذف ریسک ها، یا هزینه حفظ ریسک ها را مشخص کرده باشد. سپس تیم مدیریت ارشد میتواند اینریسک را به عنوان بخشی از تحلیل گزینه های استراتژیک خود بررسی کند. نکته : هنگام ارزیابی ریسک های مربوط به هر یک از گزینه های استراتژیک، هر شرایطی که میتواند احتمال یا هزینه ریسک ها را تقویت کند در نظر بگیرید. اگر ریسک تقویت شده میتواند پتانسیل زیان زیادی داشته باشد، آنگاه میتواند بر مسیر استراتژیک شرکت تأثیر داشته باشد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643