پاورپوینت فصل دوم 2 (راهبردهای برقراری ارتباط و کسب اطلاعات ) کتاب فنون مصاحبه تشخیصی دکتر مهدیه رحمانیان ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل دوم 2 (راهبردهای برقراری ارتباط و کسب اطلاعات ) کتاب فنون مصاحبه تشخیصی دکتر مهدیه رحمانیان

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل دوم 2 (راهبردهای برقراری ارتباط و کسب اطلاعات ) کتاب فنون مصاحبه تشخیصی دکتر مهدیه  رحمانیان
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
35,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل دوم 2 (راهبردهای برقراری ارتباط و کسب اطلاعات ) کتاب فنون مصاحبه تشخیصی دکتر مهدیه رحمانیان

در قالب ppt و در 34 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
هدف کلی
هدفهای یادگیری
مقدمه
۱-۲ رفتار حضور
۱-۱-۲- رفتار حضور مثبت
۲-۱-۲ رفتارهای حضور منفی
۲-۲ پاسخ های گوش دادن غیر مستقیم
۱-۲-۲ همدلی
۲-۲-۲ سکوت
۳-۲-۲ تفسیر یا بازتاب محتوا ٢-٢-٤ آشکارسازی
۵-۲-۲ انعکاس غیر مستقیم احساسات
۲-۲-٦ خلاصه کردن
۷-۲-۲ اطمینان بخشی
۸-۲-۲ توجه به تفاوت های فرهنگی
۳-۲ پاسخهای گوش دادن مستقیم
۱-۳-۲ اعتبار دادن به احساسات
۲-۳-۲ انعکاس تفسیر احساسات
۳-۳-۲ ساختاربندی مجدد
٢-٤ مقاومت
٢-٤-١ راهبردهای غلبه بر مقاومت مراجع
۵-۲ مکانیسم های دفاعی
٢-٥-١ فهم مکانیسمهای دفاعی
۲-۵-۲ راهکارهای مؤثر برای مدیریت مکانیسمهای دفاعی

 

 

مقدمه
مکالمه شامل دو جز است : ارسال پیام و دریافت پیام. وقتی یک نفر با شما صحبت می‌کند، شما سعی می‌کنید فقط شنونده خوبی باشید و به نظر می‌رسد کار ساده ای است، اما حتی اگر شما صحبت نکنید، باز هم در حال ارسال پیام هستید و این بخش مکالمه را پیچیده می‌کند. وقتی با انسان دیگری در ارتباطیم، به طور همزمان در حال دریافت و ارسال پیام هستیم. شنونده حرکت نمی‌کند اما همدلی و درک را نشان می‌دهد. اولین احساس مراجع شما از جلسه درمان، براساس آنچه که از شما می‌بیند شکل می‌گیرد. توجه و حضور شما به مراجع این پیام را می‌دهد که می‌تواند آزادانه و راحت در مورد مشکلاتش با شما صحبت کند.


۱-۲ رفتار حضور
ایوی و ابوی ( ۱۹۹۹ ) رفتار حضور را به عنوان اساس مصاحبه مدنظر قرار دادند. آنها رفتار حضور را « تماس چشمی، زبان بدن، کیفیت صدا و شیوه بیان مناسب از لحاظ فردی و فرهنگی » تعریف کرده اند. برای اجرای یک مصاحبه خوب، باید به روشی که مراجع ارتباط برقرار می‌کند احترام گذاشت. اکثر مراجعان اگر فکر کنند مصاحبه کننده به آنها گوش نمی‌دهد جلسات مشاوره را ادامه نخواهند داد. اهمیت دادن به زبان بدن مراجع و خود درمانگر می‌تواند باعث ارتباط درمانی شده و اعتماد را در مراجع ایجاد کند. در ابتـدا رفتـار حضور غیر کلامی است. محققان روان شناسی بر این باورند که ۱۰ درصد ارتباط کلامی و ۹۰ درصد آن در قواعد فرهنگی نهفته است و برخی اعتقاد دارند 65 درصـدم پیام ها به صورت غیر کلامی منتقل می‌شود. اگر در جلسه مصاحبه بین پیام های کلامی و غیر کلامی تعارض وجود داشته باشد، مراجع پیام های غیر کلامی را باور خواهد کرد، پس آگاهی از پیامهای غیر کلامی در ارتباط با مراجع بسیار اهمیت دارد.

۱-۱-۲ رفتار حضور مثبت
رفتارهای حضور مثبت باعث برقراری ارتباط و تشویق بیان آزادانه مشکلات می‌شود و در مقابل رفتارهای منفی بیان مسائل را سرکوب می‌کند. وقتی در مورد رفتارهای مثبت و منفی صحبت می‌کنیم مقدار اندکی از آن جهانی است و اکثریت رفتارهـا تحـت تـأثير فرهنگ و تجربه های قبلی قرار می‌گیرد. رفتارهایی که توسط آنها درمانگر به مراجـع توجه می‌کند بر اساس نیازهای فردی مراجع، سبک شخصیتی و تاریخچه فردی و خانوادگی وی می‌تواند متفاوت باشد. ایوی و اپوی ( ۱۹۹۹ ) چهار مؤلفه رفتار حضور را مورد مطالعه قرار دادند که عبارت اند از :
تماس چشمی
زبان بدن
تون صدا و مؤلفه های وابسته به آن
پیگیری های کلامی

 

 

 

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643