پاورپوینت فصل دوم 2 ( مهارت های کسب و کار) کتاب مدیریت کسب و کار مولف امیر حسین میرا شرفی
در قالب pptx و در 19 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
مدیریت چیست؟
سطوح مدیریت .
مهارتهای مدیریت
ارزش نسبی مهارت
عوامل مؤثر بر موفقیت مدیران
وظایف و فعالیتهای مدیریت
انگیزش
مهارتهای ارتباطی
تعاریف مهارتهای ارتباطی
مهارت های ارتباطی مدیران
مدیریت چیست
مدیریت از دیدگاههای مختلف بهعنوان یک علم و تخصص مطالعه شده و تعریف شده است. برخی محققان آن را از دیدگاه علوم رفتاری بررسی کردهاند، برخی از دیدگاه توسعه سازمانی و برخی دیگر از دیدگاه مبتنی بر منابع. با این حال، تعاریف اساسی مدیریت توسط محققان پیشنهاد شده، بر این نکته توافق دارند که مدیریت در سطوح سازمانی و در حوزه منابع انسانی مدیریت افرادی است که در سازمان کار میکنند. مدیریت وظیفه یکپارچه کردن فعالیتهای انجام شده در سازمان را بر عهده دارد. این به عنوان یک فرایند کلی شامل برنامهریزی، سازماندهی، انگیزش و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمان و با بهکارگیری افراد و منابع سازمانی انجام میشود.
معمولاً مدیران را به عنوان راهنما، مرشد، رهبر و ادارهکننده مجموعهی زیرنظرشان معنا کردهاند. اینکه مدیریت یعنی رهبری کردن، هماهنگ کردن، اداره کردن یا مددکاری پرسنل زیرمجموعه خود است، همواره مورد تأیید کارشناسان و متخصصان فن مدیریت بوده است.
از نظر لغوی، "مدیریت" از ریشه "اداره کردن" میآید و "مدیر" اسم فاعل از مصدر "اداره" است. اداره از ریشهای به معنی گردیدن است، بنابراین "مدیر" به معنای گرداننده و "مدیریت" به معنای گرداندن یک سازمان در جهت هدف خود است.
با وجود اینکه مدیریت به عنوان یک رشتهٔ علمی و تخصصی دارای سابقه بیش از ۹۰ سال است، تعاریف گوناگونی از آن ارائه شده است. این مسئله نشان دهنده تفاوت در دیدگاهها و سوگیریهای مختلف افراد و نوآوران در زمینهٔ مدیریت است. روشها و هدفهای مختلف موجب تعریفهای متفاوتی شدهاند. برخی مدیریت را بر اساس نوع وظایفی که انجام میدهد تعریف کردهاند و بعضی دیگر فرآیند کار کردن با افراد و برخی دیگر هم هماهنگی و تصمیمگیری را در محور تعریف خود قرار دادهاند.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643