پاورپوینت فصل سوم 3 ( طراحی یک مدل کسب و کار رقابتی و تهیۀ یک طرح استراتژیک منسجم) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی ,

menuordersearch
academixfile.ir

توضیحات

پاورپوینت فصل سوم 3 ( طراحی یک مدل کسب و کار رقابتی و تهیۀ یک طرح استراتژیک منسجم) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی در قالب ppt و در 112 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

ایجاد یک مزیت رقابتی
فرآیند مدیریت استراتژیک
نتیجه گیري
خلاصۀ فصل بر حسب اهداف یادگیري
سؤالاتی براي بحث

 

 

ملاحظات اولیه تعداد کمی از فعالیت ها در دوران حیات یک مؤسسه بازرگانی وجود دارند که برای کسب موفقیت به اندازه تدوین یک استراتژی اهمیت داشته و در عین حال به همان میزان مورد غفلت قرار گرفته اند. غالباً کارآفرینان مملو از خوش بینی و اشتیاق راه اندازی فعالیتهای بازرگانی محکوم به شکست هستند چرا که هیچگاه مبادرت به تعریف یک استراتژی کارآمد نمیکنند که بتواند آنها را از رقبایشان متمایز سازد. از آنجایی که کارآفرینان مرد عمل هستند غالباً فرآیند تدوین و تهیه یک استراتژی را به عنوان یک فرآیند کسل کننده و غیر ضروری می‌پندارند. گرایش آنها بیشتر به سمت آغاز یک فعالیت آزمودن روشهای گوناگون و مشاهده کارایی هر یک از آنهاست با این وجود بدون یک طرح اجرایی منسجم شانس این کارآفرینان در ایجاد یک کسب و کار موفق همانند شانس یک تولید کننده تجهیزات نظامی است که درصدد تولید یک جت جنگنده بدون داشتن نقشه اولیه آن است شرکتهایی که فاقد استراتژیهای روشن هستند ممکن است به موفقیت کوتاه مدت نائل شوند ولی بلافاصله پس از سخت شدن شرایط رقابتی یا هنگام مواجهه با تهدیدهای پیش بینی نشده معمولا تیرشان به سنگ خورده و نابود می‌شوند.
بدون مبنایی برای متمایز کردن خود از مجموعه ای از رقبای مشابه بهترین امید یک شرکت، میانه روی در بازار است. در محیط رقابت جهانی امروز هر مؤسسه ای بزرگ یا کوچک که فاقد تفکر و عملکرد استراتژیک باشد به شدت در معرض خطر و آسیب خواهد بود

همه مؤسسات بازرگانی با نیروهای یک محیط رقابتی به سرعت در حال تغییر مواجه شده و در آینده مدیران مؤسسات کسب و کارهای کوچک میتوانند انتظار تغییرات و عدم اطمینان بیشتری را داشته باشند. از تغییرات سیاسی عظیم در این کره خاکی و پیشرفتهای تکنولوژی سریع گرفته تا رقابت شدید و بازارهای جهانی نوظهور محیط بازرگانی شرکتها متلاطم تر و چالشی تر شده است. اگر چه این تلاطم بازار چالش های زیادی را برای مؤسسات بازرگانی کوچک ایجاد میکند اما میتواند فرصتهایی را برای آن دسته از شرکتهایی ایجاد کند که استراتژی هایی را برای سرمایه گذاری و بهره برداری از آنها در اختیار دارند تمایل کارآفرینان برای انطباق ایجاد تغییر آزمودن مدلهای کسب و کار جدید و شکستن قواعد سنتی از نظر تاریخی واجد اهمیت بوده ولی اکنون دارای اهمیت مضاعف است کن چنالت مدیر عامل آمریکن اکسپرس می‌گوید.
قوی ترین یا باهوش ترین شرکتها نیستند که باقی میمانند بلکه آنهایی باقی میمانند که بیشترین قدرت انطباق با تغییر را دارند. شاید بزرگترین تغییری که مالکان مؤسسات بازرگانی با آن مواجه میشوند در حال نشان دادن خود است تغییر اقتصاد جهانی از سرمایه مالی به فکری (معنوی)، آلوین تافلر پیشگوی معروف میگوید دانش دیگر یکی از عوامل تولید به حساب نمی‌آید بلکه حیاتی ترین عامل تولید است.

امروزه سرمایه فکری یک شرکت احتمالاً یکی از منابع مزیت رقابتی آن در بازار است. سرمایه فکری شامل سه عنصر است. ۱ سرمایه انسانی شامل استعدادها خلاقیت ها مهارتها و تواناییهای نیروی کار که خود را به شکل استراتژیها طرح ها و فرآیندهای نوآورانه جلوه گر ساخته و با اشتیاق در سازمانها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
طراحی یک مدل کسب و کار رقابتی و تهیه یک طرح استراتژیک منسجم کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای کوچک
۲- سرمایه ساختاری شامل دانش و تجربه انباشته ای است که شرکت واجد آن بوده و میتواند به اشکال گوناگونی مثل فرآیندها، نرم افزارها حق الاختراعها، حقوق نشر و از همه مهمتر دانش و تجربه پرسنل یک شرکت ظاهر شود.
سرمایه مشتری که شامل پایه مشتریان شهرت مثبت روابط مداوم و سرقفلی حسن شهرت است که شرکت به مرور زمان نزد مشتریان خود بدست آورده است. کارآفرینان به صورت فزاینده متوجه این موضوع شده اند که سرمایه ذخیره شده در این سه حوزه مبنای توانایی آنها برای رقابت مؤثر را تشکیل داده و آنها باید این مبنای نامشهود سرمایه را به دقت مدیریت کنند. تمام مؤسسات بازرگانی از مؤلفه های مذکور در استراتژی خود استفاده می‌کنند ولی تاکید این شرکتها بر هر یک از این موارد با یکدیگر متفاوت است.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643