پاورپوینت فصل سوم ( سنجش عملکرد اموزشی) کتاب روانشناسی تربیتی نوشته سوزان بنتهام با ترجمه اسماعیل بیابانگرد، علی نعمتی
در قالب pptx و در 20 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
ارزش و محدودیت های سنجش
سنجش عملکرد آموزشی
مقدمه
ارزیابی پیشرفت
شناسایی نقاط ضعف
اصلاح برنامه آموزشی
ارتقای کیفیت آموزش
روان سنجی چیست ؟
انواع آزمون های روان سنجی
آزمون های هوشبهر
آزمون های توانایی شناختی
آزمون های شخصیت
آزمون های هوشبهر(IQ)
آزمون های توانایی شناختی
اهمیت آزمون های روان سنجی
محدودیت های آزمون های روان سنجی
انواع سنجش عملکرد در سنین مختلف : برنامه های درسی ملی و مراحل اصلی آن
روش های خاص سنجش عملکرد آموزشی
روایی و سنجش اصیل و واقعی
مقایسه های بین المللی
کاربرد های سنجش و طبقه بندی
احتمال پیش گویی خودکامبخش
دسته بندی یا گروه بندی دانش اموزان
مشکلات مربوط به جداسازی و شامل سازی
نتیجه گیری
سنجش در زمینه های مختلف، از آموزش و پرورش تا روانشناسی و کسب و کار، نقش مهمی در جمع آوری داده ها، تحلیل عملکرد، و تصمیم گیری ایفا میکند. اما این فرآیند پیچیده ای است که دارای ارزش ها و محدودیت های خاص خود است. این ارائه به بررسی مفاهیم کلیدی سنجش، محدودیت ها و کاربردهای آن، و تأثیر آن بر دانش آموزان و دیگر گروه ها خواهد پرداخت.
سنجش عملکرد آموزشی، یکی از ابزارهای اساسی در فرآیند یادگیری و آموزش است که برای ارزیابی پیشرفت دانشآموزان و ارائه بازخورد به آنها استفاده میشود. در اینجا، به بررسی مفاهیم بنیادین، انواع و اهمیت سنجش عملکرد آموزشی میپردازیم.
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643