پاورپوینت فصل سیزدهم 13 (اختلالات عصبی - شناختی )کتاب آسیب شناسی روانی دیدگاه‌های بالینی درباره اختلالات روانی هالجین ترجمه سید محمدی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل سیزدهم 13 (اختلالات عصبی - شناختی )کتاب آسیب شناسی روانی دیدگاه‌های بالینی درباره اختلالات روانی هالجین ترجمه سید محمدی

(0)
(0)

پاورپینت

پاورپوینت فصل سیزدهم 13 (اختلالات عصبی - شناختی    )کتاب آسیب شناسی روانی دیدگاه‌های بالینی درباره اختلالات روانی هالجین ترجمه سید محمدی
رنگ و مدل کالا
پاورپینت
تعداد
+
_
عدد
35,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل سیزدهم 13 (اختلالات عصبی - شناختی  ) کتاب آسیب شناسی روانی دیدگاه‌های بالینی درباره اختلالات روانی هالجین ترجمه سید محمدی

در قالب ppt و در 86 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
ویژگیهای اختلالات عصبی - شناختی
دلیریوم .
اختلال.
عصبی شناختی ناشی از بیماری آلزایمر
شیوع بیماری آلزایمر
مراحل بیماری آلزایمر
تشخیص بیماری آلزایمر
نظریه ها و درمان بیماری آلزایمر
اختلالات عصبی - شناختی ناشی از اختلالات عصبی غیر از بیماری آلزایمر
اختلال عصبی - شناختی ناشی از صدمه مغزی آسیب زا
اختلالات عصبی - شناختی ناشی از مواد داروها و عفونت HIV
اختلالات عصبی شناختی ناشی از بیماری پزشکی دیگر
اختلالات عصبی شناختی : دیدگاه زیستی - روانی - اجتماعی
خلاصه .
اصطلاحات مهم.

 


اهداف یادگیری
1-13- ویژگی های اختلالات عصبی – شناختی را شرح دهید.
2-13- نشانه های دلبریوم را مشخص کنید.
3-13-از نشانه ها، نظریه ها و درمان اختلال عصبی – شناختی ناشی از بیماری آلزایمر آگاه شوید.
4-13-تفاوت ها بین اختلالات عصبی – شناختی را که نامربوط به بیماری آلزایمر هستند توضیح دهید.
5-13-اختلالات عصبی – شناختی ناشی از صدمۀ مغزی آسیب زا را مشخص کنید.
6-13-اختلالات عصبی – شناختی ناشی از مواد / داروها و عفونت HIV را شرح دهید.
7-13-اختلالات عصبی – شناخت ناشی از بیماری پزشکی عمومی دیگر را توضیح دهید.
8-13-اختلالات عصبی – شناختی را از طریق دیدگاه زیستی – روانی – اجتماعی تحلیل کنید.

 

 

ویژگیهای اختلالات عصبی - شناختی

عملکرد مغز بر توانایی فکر کردن یادآوری و توجه ما تأثیر میگذارد. اختلالات عصبی - شناختی که در این فصل بررسی خواهیم کرد دو ویژگی اصلی دارند: آنها تضعیف شناختی کتسابی در زندگی را در یک یا تعداد بیشتری از زمینههای شناخت بر اساس نگرانیهای مراجع یا فردی که او را خوب میشناسد و عملکرد در مقیاسهای ارزیابی عینی شامل می‌شوند. صدمات متعددی میتوانند بر مغز فرد تأثیر بگذارند که ،آسیب بیماری یا قرار گرفتن در معرض مواد سمی از جمله داروها را دربر دارند 5-DSM توصیفاتی را تأمین میکند تا به متخصصان بالینی کمک کنند تشخیصی بدهند که به این واقعیت که فرد اختلال عصبی - شناختی دارد و چنانچه معلوم ،باشد علت احتمالی آن اشاره داشته باشد. مغز به عنوان جایگاه تمام ،افکار ،اعمال ،انگیزشها و خاطرات وقتی آسیب ببیند می‌تواند انواع نشانه ها را ایجاد کند برخی از این نشانه ها ممکن است به اسکیزوفرنی اختلالات خلقی و اختلالات شخصیت شباهت داشته باشند افراد به علت تغییرات مغزی ناشی از بیماری واکنش به دارو و قرار گرفتن در معرض مواد سمی میتوانند دچار هذیانها توهمات اختلالات خلقی و تغییرات شدید شخصیت شوند.

گرچه ممکن است ما این نشانه ها را روان شناختی بدانیم ولی آنها قطعاً مبنای فیزیولوژیکی دارند در اختلالات شناختی می‌توانیم این مبنای فیزیولوژیکی را مشخص کنیم متخصصان بالینی برای اینکه تعیین کنند آیا نشانه های فرد در طبقه اختلال شناختی قرار می‌گیرند از آزمون نوروسایکولوژیکی و فنون تصویربرداری ،عصبی به علاوه سابقه پزشکی فرد استفاده میکنند آزمون نوروسایکولوژیکی به متخصصان بالینی کمک میکند الگوهای خاص پاسخهایی را که با نیمرخ بیماری شناخته شده ای هماهنگ هستند شناسایی کنند. آنها این آگاهی را با سوابق پزشکی مراجعان خود ترکیب میکنند تا ببینند آیا رویداد خاصی نشانه ها را راه اندازی کرده است به ،علاوه تصویر برداری عصبی نگاه به درون مغز را برای متخصصان بالینی فراهم میکند تا به آنها کمک کند نشانه ها را به بیماریها یا صدمات خاص ربط دهند. برای اینکه یکی از این اختلالات در فرد تشخیص داده ،شود هر دو روش ضروری هستند جدول ۱ زمینه هایی را نشان میدهد که در اختلالات عصبی - شناختی و انواع تواناییهای منظور شده در هر یک وجود دارند متخصصان بالینی برای اینکه سطح عملکرد مراجع را در هر یک از این زمینه ها تعیین کنند آزمونهای دیگری را از مجموعه آزمونهای نوروسایکولوژیکی وارد میکنند به علاوه متخصصان ،بالینی مراجع را از نظر اینکه اختلال عصبی - شناختی عمده یا خفیف ،دارد بر مبنای ملاکهایی که در هر زمینه مشخص شده اند درجه بندی میکنند آنها درجه بندیهای عمده یا خفیف را بر مبنای مصاحبه با مراجع و خانواده او یا افراد مهم دیگر انجام میدهند برای مثال، سطح خفیف اختلال حافظه اتکای فرد را به یادداشتها یا یادآورها در تکالیف روزمره شامل می.شود.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643