پاورپوینت فصل ششم کتاب رفتار مصرفکننده (لئون شیفمن و لزلی کانوک)بحث ادراک مصرف کننده
در قالب ppt ودر 61 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
اجزای ادراک
احساس
آستانه مطلق
آستانه افتراقی
کاربرد j.n.d در بازاریابی
ادراک زیر آستانه ای
ارزیابی اثر بخشی ترغیب زیر آستانه ای
پویایی های ادراک
گزینش ادراکی
ماهیت محرک
انتظارات انگیزه ها
ادراک انتخابی
در معرض قرار گرفتن انتخابی
توجه انتخابی
دفاع ادراکی
سازمان ادراکی
گروه بندی
تکمیل تفسیر ادراکی
تحریف ادراکی
ظواهر فیزیکی
برداشتهای کلیشه ای
تأثیرات اولیه
قضاوت زود هنگام
اثر هاله ای
تصورات مصرف کننده
موضع یابی محصول
موضع یابی چتری
موضع یابی در برابر رقبا
موضع یابی براساس منافع خاص
یافتن یک موضع بی رقیب
یافتن چندین موضع
موضع یابی مجدد محصول
تهیه نقشه ادراکی
موضع یابی خدمات
قیمت ادراکی
قیمت های مرجع
کیفیت درک شده
کیفیت ادراکی محصولات
کیفیت ادراکی خدمات
رابطه قیمت - کیفیت .
تصویر فروشگاه خرده فروشی
تصویر تولید کننده
ریسک ادراکی
تفاوت در ادراک ریسک
انواع ریسک ادراکی
نحوه برخورد مصرف کنندگان با ریسک
جستجوی اطلاعات توسط مصرف کنندگان
وفاداری به نام و نشان تجاری
انتخاب محصول بر اساس تصویر نام و نشان تجاری
تکیه بر تصویر فروشگاه
خرید گران ترین مدل
جستجوی تضمین
اخلاقیات و ادراک مصرف کننده
در صورتی که پاوپوینت تمام فصول کتاب را میخواهید کلیک فرمایید
فصل ششم: ادراک مصرف کننده
افراد بر اساس ادراکات خود و نه بر اساس واقعیت ،عینی کنش و واکنش نشان میدهند. واقعیت برای هر کسی پدیده ای کاملا شخصی و مبتنی بر نیازها خواسته،ها ارزشها و تجارب شخصی است. بنابراین از دیدگاه ،بازاریابان ادراکات مصرف کنندگان اهمیت بسیار بیشتری از دانش مصرف کنندگان دربارهٔ واقعیت عینی دارد؛ چرا که وقتی کسی درباره چیزی فکر میکند، آنچه واقعا وجود دارد مهم نیست بلکه آن گونه که مصرف کننده آن را میبیند اهمیت دارد.
قیمت های مرجع
محصولاتی که به حراج گذاشته میشوند نوعی انتظار صرفه جویی و دریافت ارزش را در مشتری بوجود میآورند تأثیر سبکهای مختلف مورد استفاده در اعلام حراج بستگی به قیمت های مرجع مصرف کننده دارد. قیمت مرجع قیمتی است که مصرف کننده به عنوان مبنای مقایسه هنگام قضاوت درباره قیمت دیگر، مورد استفاده قرار میدهد قیمتهای مرجع میتوانند بیرونی یا درونی باشند. شرکت عموما از یک قیمت مرجع بیرونی بالاتر در تبلیغات خود که در آن محصول خود را به قیمت پایین تبلیغ میکند استفاده مینماید تا مصرف کننده را متقاعد کند که خرید محصول تبلیغ شده واقعا خرید خوبی است قیمتهای مرجع درونی قیمتهایی هستند که مصرف کننده آنها را از ذهن خود بیرون میکشد قیمت های مرجع درونی نقش اصلی را در ارزیابی و ادراک مصرف کنندگان از ارزش قیمتهای اعلام شده بیرونی و قابلیت پذیرش هر گونه قیمت مرجع اعلام شده، ایفا مینمایند.
کیفیت ادراکی خدمات
ارزیابی کیفیت خدمات نسبت به کیفیت کالاها برای مصرف کنندگان دشوارتر است. این دشواری به دلیل ویژگیهای خاص خدمات است به این معنا که خدمات ،ناملموس متغیر، غیرقابل ذخیره بوده و تولید و مصرف آنها همزمان است به دلیل اینکه کیفیت واقعی خدمات از روزی به روز دیگر، از کارمندی به کارمند دیگر و از مشتری به مشتری ،دیگر فرق میکند بازاریابان تلاش میکنند تا برای دستیابی به کیفیت یک دست به استانداردسازی خدمات بپردازند جنبه منفی استاندارد سازی خدمت از دست دادن خدمات سفارشی است که از دیدگاه بسیاری از مصرف کنندگان ارزشمند تلقی میشوند. پرکاربردترین چارچوب تحقیق دربارهٔ کیفیت خدمت بر این پیش فرض مبتنی است که، ارزیابی مصرف کننده از کیفیت خدمت تابعی است از اندازه و جهت شکاف بین انتظارات او از خدمت و ارزیابی (درک او از خدمتی که واقعا ارائه شده است.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643