پاورپوینت فصل هشتم 8 (رویکرد خبر پردازی ) کتاب روان شناسی تربیتی (روان شناسی آموزش و یادگیری) دکتر اسماعیل بیابانگرد
در قالب pptx و در 44 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
ماهیت رویکرد خبر پردازی اطلاعات حافظه و تفکر
حافظه
خبرگی
دیدگاه سیگار
رمزگردانی
ذخیره کردن
چارچوبهای زمانی حافظه
الگوی سه مرحله ای حافظه
محتوای حافظه بلندمدت
بازیابی و فراموشی
گوناگونی و تعلیم و تربیت فرهنگ جنسیت و حافظه
خبرگی
خبرگی و یادگیری
کسب خبرگی
خبرگی و تدریس
فراشناخت
تغییرات رشدی
الگوی خبر پردازی مطلوب
راهبردها و نظارت فراشناختی
ماهیت رویکرد خبر پردازی:
طرفداران رویکرد خبر پردازی به یادگیری معتقدند کودکان توانایی بالایی در توجه کردن به اطلاعات و دستکاری ان دارند.
اطلاعات, حافظه و تفکر:
رویکرد خبرپردازی بر این نکته تاکید میکند که کودکان اطلاعات را دستکاری نموده و مورد نظارت قرار داده و درباره ی ان راهبردهایی انتخاب میکنند.
موضوع های مهم در این رویکرد فرایند های حافظه و تفکر هستند.
سازوکارهای تغییر:
سیگلر این بحث را که در خبر پردازی تمرکز اصلی باید نقش سازوکارهای تغییر در رشد باشد را مطرح میکند. او معتقد است که چهار سازوکار اصلی رمزگردانی, خودکاری, راهبردسازی و تعمیم با یکدیگر در ایجاد تغییراتی در مهارت های شناختی کودکان نقش دارند.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643