پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث طراحی آموزشی، هدف‏های آموزشی، و آمادگی برای یادگیری نوشته دکتر علی سیف ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث طراحی آموزشی، هدف‏های آموزشی، و آمادگی برای یادگیری نوشته دکتر علی سیف

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین  مبحث طراحی آموزشی، هدف‏های آموزشی، و آمادگی برای یادگیری نوشته دکتر علی سیف
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
28,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث طراحی آموزشی، هدف‏های آموزشی، و آمادگی برای یادگیری نوشته دکتر علی سیف

در قالب ppt ودر 55 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

تعریف و اهمیت طراحی آموزشی الگوهای طراحی آموزشی
طراحی آموزشی معلم ـ محور: الگوی عمومی آموزشی
طراحی آموزشی یادگیرنده محور بر اساس رویکرد سازنده گرایی طراحی در سطوح مختلف
مطالعه درس
هدفهای آموزشی
غایتهای پرورشی
هدفهای آموزشی رفتاری
استانداردهای تحصیلی
مقایسه هدف با استاندارد
آماده ساختن یادگیرندگان برای آغاز
کردن یادگیری
تعریف ویژگیهای ورودی
چگونگی تعیین ویژگیهای ورودی
رفع مشکلات کمبود پیش نیازها سنجش
آغازین
تعریف سنجش آغازین
اجرای سنجش آغازین
تعیین ویژگیهای ورودی عاطفی
خلاصه فصل

 

 

 

 

پاورپوینت کامل و جامع کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوشته دکتر علی سیف


الگوهای طراحی آموزشی
به طورکلی، می‏توان الگوهای طراحی آموزشی را براساس نظریه‏های روانشناسی یادگیری و روانشناسی پرورشی به دو دسته تقسیم کرد:
دسته اول: بر این فرض استوارند که رفتارها، دانشها، و باورهای مشخصی وجود دارند که باید آموخته شوند، و راهبردها یا شرایط آموزشی متفاوتی موجودند که هریک برای بخشی از آن هدفها، دانشها، و باورها مناسبترند. هم نظریه های رفتاری و هم نظریه های شناختی برای این دسته از الگوها مثالهایی به دست دادهاند.
دسته دوم: برای سازمان دادن محیطهای آموزشی که دانش آموزان را به هنگام حل مسئله و دستیابی به فهمیدنهای خود حمایت کنند توصیه هایی به دست می‌دهند. این نوع الگوها معمولا به دیدگاههای سازنده گرایی مربوط به یادگیری کلاس درس - مانند یادگیری مبتنی بر مسئله- وابسته اند.
این دو نوع الگو را به ترتیب الگوی آموزش معلم محور و الگوی آموزش یادگیرنده- محور نیز نامیدهاند.

 

طراحی آموزشی یادگیرنده-محور براساس رویکرد سازنده‏گرایی
در طراحی آموزشی یا برنامه ریزی آموزشی سنتی یا معلم محور طراحی فعالیتهای آموزشی معلم و فعالیتهای یادگیری دانش آموزان عمدتا به عهده معلم است. در طراحی آموزشی یادگیرنده- محور یا مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی برنامه ریزی با طراحی وظیفه مشترک معلم و دانش آموزان و قابل مذاکره است. یعنی، معلم و دانش آموزان با همدیگر درباره هدفها، محتوا، فعالیتها، و رویکردها تصمیم می‌گیرند.
تفاوت دیگر بین طراحی آموزشی معلم محور و طراحی آموزشی یادگیرنده- محور این است که در طراحی نوع اول هدفهای آموزشی و یادگیری به طور دقیق مشخص می‌شوند، اما در طراحی وابسته به نظریه های سازنده گرایی با یادگیرنده محور هدفها بسیار کلی تر و اساسی ترند.

 

 

 

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643