پاورپوینت فصل پنجم 5 (اختلال نافرمانی مقابله ای) کتاب اختلال های رفتاری و هیجانی مولف دکتر علی مصطفایی و دکتر محمد خانی
در قالب ppt و در 26 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
هدف کلى
هدفهای یادگیری
مقدمه
۱-۵ اختلال نافرمانی مقابله ای
۱-۱-۵- تعریف و توصیف
۲-۱-۵- ویژگیهای تشخیصی
۳-۱-۵ شیوع شناسی و سیر اختلال
۴-۱-۵ سبب شناسی و درمان
۱-۴-۱-۵- درمانهای دارویی
۲-۴-۱-۵ درمانهای غیر دارویی
۳-۴-۱-۵ آموزش مدیریت رفتار به والدین
خلاصه فصل پنجم
هدفهای یادگیری از دانشجو انتظار میرود بعد از مطالعه این فصل بتواند:
اختلال نافرمانی مقابله ای را تعریف کند.
ویژگیهای تشخیصی اختلال نافرمانی مقابله ای را ذکر کند.
شیوع و سیر اختلال نافرمانی مقابله ای را توضیح دهد
تفاوت اختلال نافرمانی مقابله ای را با لجبازی بیان کند.
یکی از درمانهای اختلال نافرمانی مقابله ای را بیان و توضیح دهد.
لجبازی و نافرمانی کودکان یک مرحله اجتناب ناپذیر از رشد آنها است. بارزترین رفتارهای مقابله ای بین ۱۸ تا ۲۴ ماهگی نمود مییابد و در سه سالگی به اوج میرسد، این وضعیت زمانی جنبه آسیب شناختی پیدا میکند که از نظر تداوم یا شدت، وضعیتی غیر عادی پیدا کند و فراوانی آن چشمگیرتر شود و با وضعیت رشدی و سنی کودک همخوانی نداشته باشد. زمانی که این رفتارها مکرراً تکرار شود و حالت شدیدی به خود بگیرد به نوعی اختلال به نام اختلال نافرمانی مقابله ای، تبدیل میشود (گورمن
اگر چه اختلال سلوک در پسران سه تا چهار برابر بیشتر از دختران است اما اختلال نافرمانی مقابله ای در پسران خیلی بیشتر از دختران نیست و گاهی پژوهشها تفاوت جنسیتی چندانی نشان نداده اند گایونز و همکاران (۲۰۱۸ با این وجود بر اساس DSM 5 برآوردهایی که درباره شیوع اختلال نافرمانی مقابله ای صورت گرفته این اختلال در دامنه شیوع ۱ تا ۱۱ درصد با میانگین ۳/۳ درصد برآورد شده است و نسبت شیوع در پسران در مقایسه با دختران ۱/۴ به ۱ است انجمن روان پزشکی آمریکا، (۲۰۱۳)
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643