پاورپوینت فصل چهاردهم 14 (دانش آموزانی که در ریاضیات مشکل دارند ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل هالاهان و...
در قالب ppt و در 53 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
دانش ریاضی به طور طبیعی چگونه شکل میگیرد؟
دانش آموزان چه مشکلاتی در ریاضیات دارند؟
مشکلاتی در رشد شناختی
مشکلات مربوط به عملکرد حساب
عملکرد در تکالیف اصلی حساب
مشکل مسائل داستانی
ناتوانیهای ریاضی چگونه ارزیابی میشوند؟
آزمونهای پیشرفت
آزمونهای رسمی تشخیص
پرسشنامه های غیررسمی
تحليل غلطها
نظارت بر پیشرفت چه مداخله هایی به دانش آموزان دارای مشکلات ریاضی کمک میکند؟
مداخله های رشدی
مداخله های جبرانی
فناوری
ماشین حساب
آموزش رایانه بار
شیوه های آموزشی کارآمد
الگوسازی
تقویت
آموزش راهبرد
آموزش خودآموزی
خلاصه
تأمل روی موردها
تمرکز بر ریاضیات
ریاضیات برای من هیچ معنایی ندارد. آیا من واقعاً مجبورم بدانم که ضرب دو جمله ای چگونه است؟ هر وقت مجبور باشم محاسبات زیادی را بر روی یک مسأله انجام دهم خیلی گیج میشوم. من یاد گرفته ام وقت زیادی برای هر مرحله صرف کنم. حالا اشتباهات سهل انگارانه زیادی انجام نمیدهم وقتی مسأله ای پیش رو دارم ریاضیات به کمک من میآید.
شانون
در ریاضیات دانش آموزان نه تنها نحوه محاسبه کردن را میآموزند بلکه یاد میگیرند چگونه استدلال کنند و آن استدلال را برای حل مسایل زندگی واقعی به کار ببرند درک مفاهیمی چون عدد تساوی مجموعه ها، نسبت و روابط کارکردی، جنبه های مهم در کارایی ریاضیات هستند. مهارتهای دیگری هم مثل شمردن پول گفتن ،ساعت اندازه گیری قد و وزن اهمیت دارند. امروزه توجه زیادی به نارساییهای دانش آموزان در ریاضیات شده است. سازمانهای ملی " مانند شورای ملی معلمان ریاضی بیانیه های مستدلی در مورد لزوم کسب توانایی در ریاضیات صادر کرده اند. با این که تحقیق در زمینه ناتوانیهای ریاضی هنوز کندتر از تحقیق در ناتوانیهای خواندن است (گیری ؟ (۱۹۹۹)، اما ناتوانیهای ریاضی توجه بیش از حدی را در زمینه ناتوانیهای یادگیری به خود اختصاص داده است ( مانند ،رابینسون منچتی و تورگن، ۲۰۰۲ وودوارد و مونتاگ ۶ ۲۰۰۲). این توجه ناشی از میزان کم پیشرفت دانش آموزان ناتوان در یادگیری بوده است کالی) و میلر، ۱۹۸۹؛ فاکس و فاکس (۲۰۰۱)
بخشی از این افزایش توجه نیز میتواند مربوط به افزایش علاقه به جنبه های شناختی یادگیری باشد. در طول دهه ۱۹۸۰ تحقیقات گسترده ای بر روی جنبه های شناختی یادگیری مهارتهای ریاضی متمرکز شد (مانند رسینگ (۱۹۸۳) علاقه در این زمینه ناشی از تجربههای عملی معلمان بوده است که نشان میدهد بسیاری از کودکان ناتوان یادگیری در ریاضیات مشکل دارند.
ریاضی به طور طبیعی چگونه شکل میگیرد؟
بسیاری از رویکردهای معروف مربوط به رشد که براساس نظریه پیاژه هستند بر رابطه مفهوم نگهداری ذهنی در دانش و توانایی ریاضیات تأکید میکنند کودک موقعی به مفهوم نگهداری ذهنی میرسد که برای مثال بفهمد وقتی اشیاء جابه جا میشوند طول آنها تغییر نمیکند اگر مایعی در ظرفی با شکل و اندازه متفاوت ریخته شود مقدار آن تغییر نمیکند این قوانین کلی ،رشد در فهم مفاهیم ریاضیات کمک میکند علاوه بر رشد کلی توجه به رشد ریاضیات به طور خاص نیز کمک کننده است. کودکان و نوجوانان به چه ترتیبی مفاهیم و عملیاتهای ریاضی را میآموزند. رویکرد دانش آموز به ریاضیات چگونه با سن تغییر میکند؟ بسیاری از صاحب نظران این تغییرات را بررسی کردند و نظریات رشدی درک کودکان از مفاهیم ریاضیات را ارایه کرده اند کارپنتر و ،موسر ۱۹۸۲؛ گیری (۱۹۹۴) نظریه جدید در مورد رشد ریاضیات بیان میکند که دانش آموزان اطلاعات جدید را با آنچه میدانند مطابقت میدهند. بسیاری از چیزهایی که آنها در مورد ریاضیات میدانند شهودی ۳ است و اغلب دانش غیر رسمی ریاضیات خوانده می.شود در مقابل دانش رسمی ریاضیات نظامی از علایم مفاهیم روشها و غیره است که مربوط به مطالب آموزشی ریاضیات است. کودکان دارای رشد طبیعی معمولاً وقتی مدرسه را شروع میکنند مقداری دانش غیررسمی دارند. در ،حقیقت نوزادان ۴ یا ۵ ماهه میتوانند بین ردیفهای دوتایی یا سه تایی اشیاء تمایز قایل شوند. در ۱۸ ماهگی فهم بعضی چیزها در مورد ترتیب عددی (۳) بعد از ۲ میآید را نشان میدهند.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643