پاورپوینت فصل چهاردهم 14 (مبانی ساختار سازمانی ) کتاب رفتار سازمانی مفاهیم نظریه ها کاربرد ها جلد سوم استیفن پی رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی چاپ هفدهم
در قالب pptx و در 21 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
مبانی ساختار سازمانی
ساختار سازمانی چیست؟
تقسیم کار
گروه بندی کارها
زنجیرهی فرماندهی
حوزهی کنترل
تمرکز و عدم تمرکز
از مفاهیم تا کاربردها : تفویض اختیار
رسمیت
ساختارهای متداول سازمانی
ساختارهای کلاسیک سازمانی
ساختارهای جدید سازمانی
ساختار تیمی و ساختار مجازی
ساختار بدون مرز و ساختار زن سالار
چرا ساختارهای سازمانی متفاوتاند؟
استراتژی و ساختار سازمانی
اندازه سازمان و ساختار
تکنولوژی و محیط در ساختار سازمانی
ساختار سازمانی و رفتار کارکنان
ساختار سازمانی یکی از مهمترین ارکان هر سازمان است که نقش حیاتی در عملکرد و موفقیت آن ایفا میکند. این ساختار، چارچوبی است که نحوه سازماندهی، هماهنگی و کنترل فعالیتهای سازمان را تعیین میکند. در این ارائه، به بررسی مفاهیم اساسی ساختار سازمانی میپردازیم که برای مدیران، کارشناسان و دانشجویان رشتههای مدیریت و رفتار سازمانی ضروری است.
درک عمیق این مفاهیم به شما کمک میکند تا بتوانید ساختارهای سازمانی را تحلیل کرده، نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کنید و در نهایت، ساختاری بهینه برای سازمان خود طراحی نمایید. در ادامه، به بررسی جزئیات هر یک از این مفاهیم خواهیم پرداخت.
ساختار سازمانی چیست؟
تعریف ساختار سازمانی
ساختار سازمانی، چارچوبی است که روابط رسمی، سلسله مراتب، و نحوه تقسیم و هماهنگی وظایف در سازمان را مشخص میکند.
انواع ساختار سازمانی
ساختارهای سازمانی میتوانند مکانیکی (سلسله مراتبی و رسمی) یا ارگانیک (منعطف و غیررسمی) باشند.
اهمیت ساختار سازمانی
ساختار مناسب به بهبود ارتباطات، افزایش کارایی، و تسهیل دستیابی به اهداف سازمانی کمک میکند.
عوامل موثر بر ساختار
اندازه سازمان، تکنولوژی، محیط، و استراتژی از جمله عوامل تاثیرگذار بر طراحی ساختار سازمانی هستند.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643