اقدام پژوهی بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل
در قالب word و در 28 صفحه و قابل ویرایش
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه :
بیان وضعیت
تعریف مفاهیم واصطلاحات:
یافته های علمی:
علل بي انضباطي دانشآموزان
تأثير محيط عاطفي کلاس :
د)علل مربوط به خانواده:
ه)علل مربوط به روابط اجتماعي :
و)عوامل رواني :
پیشینه ی تحقیق:
گرد آوری شواهد1:
تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل
دلایل بی انضباطی دانش آموزان:
راههاي کاهش يا حذف رفتار هاي بي نظمي
انتخاب راه حل موقتی و اجرای نظارت بر آن:
گردآوری اطلاعات (شواهد2):
ارزشیابی ونتیجه گیری و گزارش نهایی:
منابع و مأخذ مورد استفاده:
چکیده
هر نوع رفتاري که از ارزشهاي پذيرفته شده جامعه به دور است (با توجه فرهنگ)و داراي تکرار شدت و مداومت است و در زمانها و مکانهاي متعدد اتفاق مي افتد و همچنين رفتاري است که با درماندگي و کاهش کارايي فرد همراه است. پایبندی به ضابطه ها در یک گروه اجتماعی باعث تداوم آن میشود. انضباط، اخلاق کلاس درس است و بدون آن کلاس تبدیل به یک ازدحام یا غوغا میشود. (سی ام فلینگ، الیزابت پروس،1373، ص 80)
هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمیدهند بلکه میخواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم
کاربرد اصول و تدابیری میتواند به ما کمک کند که از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا آنها را به حداقل برسانیم. از جمله:
از روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم. باید روز اول به گروه تازه دانش آموزان خود بگوییم که مقررات ما در اداره کلاس کدام اند و از ایشان چه انتظارهایی داریم.
محیط کلاس را از هر لحاظ حتی فضا و تجهیزات، سالم گردانیم. باید مطمئن باشیم که دانش آموزان ما در کلاس راحت اند.و در مدرسه احساس آرامش میکنند.
فعالیت های یادگیری را طوری طراحی کنیم که برای همۀ دانش آموزان، معنادار باشند؛ و با رغبت ها و توانایی های ایشان سازگار باشند. برای این منظور ناگزیریم اصول رشد و تکامل، خصایص رشدی هر سن، محتوای درسی خاص هر کلاس و هر مقطع، و رغبت های ویژه دانش آموزان خود را دقیقاً بدانیم.
برای همۀ دانش آموزان فرصت هایی فراهم آوریم که موفقیت را تجربه کنند.به تجربه دیده ایم که برخی از دانش آموزان به زودی نشان میدهند که پیشرفت درسی دارند در صورتی که برخی دیگر دیرتر خود را آشکار میکنند. با بعضی از دانش آموزان در دروس علمی و برخی در دروس اجتماعی پیشرفت نشان میدهند. در هر صورت، معلم باید تدابیر و راهبردهایی به کار ببرد که همۀ دانش آموزان، به شکلی، موفقیت را تجربه کنند.
مقدمه :
بیان وضعیت
با شروع مدارس متوجه شدم دانش آموزان سال دوم راهنمایی با توجه به این که تعداد آنها زیاد نیست نظم کلاس را به هم میریزند-سر وصدا میکنند- با هم صحبت میکنند-در یک جای ثابت نمیشینند ومدام جابه جا میشوند و با توجه به تذکرات پی در پی مدتی نظم کلاس برقرار میشود اما دوباره به همان وضع سابق بر میگردد وبعد از گفت و گو با معلمان دیگر ومدیر مدرسه و مشاهده ی آنها در وضعیت های مختلف مانند زنگ تفریح وپرسش از دانش آموزان پایه های دیگر و همچنین در طی گفت و گو با اولیای بعضی از دانش آموزان متوجه شدم وضع این کلاس در بیش تر درس ها و موقعیت های دیگر به همین گونه است پس تصمیم گرفتم راهکار مناسبی را برای این مشکل پیدا کنم.
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643