اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم؟ ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم؟

(0)
(0)

اقدام پژوهی

اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم؟
رنگ و مدل کالا
اقدام پژوهی
تعداد
+
_
عدد
15,000 تومان
موجود

توضیحات

اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم؟

در قالب word و در 27 صفحه و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
چکيده: 
کلید واژه : 
مقدمه: 
توصیف وضیعت و بیان مساله: 
تعریف کلید واژه ها: 
اضطراب چیست؟ 
نگرانی چیست؟ 
جمع آوری اطلاعات شواهد 1 : 
مشاهده ی رفتار دانش آموز در کلاس درس: 
مصاحبه با دوستان: 
مصاحبه با دیگر دبیران محمد: 
مصاحبه با والدین محمد: 
مصاحبه با خود محمد: 
مطالعات تحقيقات گذشته : 
اضطراب فیزیک چيست ؟ 
اضطراب فیزیک واکنش احساس آگاهانه به يک يا چند مورد زير است : 
چگونه اضطراب فیزیک دانش آموزان افزايش مي يابد ؟ 
تجزيه تحليل و تفسير داده ها : 
الف) عوامل محيطي 
1- فشارهاي والدين : 
2- شيوه آموزش دبير : 
3- محتوي کتاب هاي فیزیک : 

4- تجارب منفي : 
ب) شيوه هاي اشتباه آموزش فیزیک 
1) تأکيد بر سرعت در پاسخ گويي : 
پ) عوامل فردي 
1) کاهش اعتماد به نفس : 
2) احساس ضعف و کمبود : 
یافته های علمی 
● نشانه های استرس 
▪ نظریه های روانکاوی: 
▪ نظریه های رفتاری: 
▪ نظریه وجودی: 
انتخاب راه جديد موقتي : 
اجراي راه حل و نظارت بر آن : 
گردآوري اطلاعات ( شواهد2 ) 
ارزشيابي تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن : 
پیشنهادات 
منابع : 

 

 

چکيده:
    پژوهش نشان داده است که عامل بسياري از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومي مدرسه و کلاس درس است که با اصلاح روش تدريس، در ارزيابي و ارزشيابي قابل تضعيف مي باشد.
و اما پژوهش حاضر در مورد محمد دانش آموز پايه اول متوسطه است که دچار اضطراب در کلاس و به خصوص در درس فیزیک است که پس ازبرخورد با اين مسئله به جمع آوري اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربيات افراد متخصص پرداخته و بعد‌ آنها را مورد تجزيه و تحليل قرار داده و سپس با ارائه راه حل هايي به بهبود و کاهش اضطراب او پرداختم.
کلید واژه :
اضطراب – نگرانی – دانش آموز - پایه اول متوسطه

 

 

 


مقدمه:
    اختلالات رفتاري و عاطفي دانش آموزان از مواردي است که در سال هاي اخير، مورد توجه خاص دبیرين و اولياء تعليم و تربيت قرار گرفته است، توجه ويژه به اين مشکلات رفتاري و عاطفي از اين جهت مهم است که توجه نکردن به آن و گسترش يافتن اين مشکلات در کلاس هاي درسي مانعي در جهت رسيدن به اهداف آموزشي و تربيتي در مدرسه و کلاس است.
    ضمن اين که موجب مي شود دبیران در کلاس درسي دچار مشکل شوند و باعث افت در عملکرد تحصيلي دانش آموزان نيز شود. اضطراب به عنوان يک مسأله شايع، حداقل به طور خفيف در اغلب دانش آموزان و نوجوانان به چشم مي خورد.
بروز آن در مرحله حاد و شديد همراه با علايم و نشانه هايي چون دلهره، بي قراري، بي خوابي، عصبانيت، تشويش و نگراني و گوش به زنگ بودن، اشکال در تمرکز حواس، احساس خستگي، تپش قلب و تنگي نفس، تغيير رنگ چهره و اندام ها، استرس، اختلال در فشار خون، تعريق سرد و گرم اندام، خيال پردازي، کابوس در خواب و بيداري و ... است.
علل بروز آن نيز معمولاً کاهش مناسبات و ارتباطات عاطفي و عدم احساس امنيت، شرايط ناگوار زندگي ماشيني و عدم ايجاد ارتباط همگن با آن، بروز مسائل، اختلافات و مشکلات خانوادگي، نگراني از آينده شغلي و تحصيلي، فقدان اعضاي خانواده، کم توجهي به مسائل ديني و معنوي. عدم آمادگي در مواجه با خطر احتمالي از قبيل بيماري، فوت ،‌ حادثه ناگوار جنگ و سيل و زلزله، براي خويش و نزديکان، نحوة کسب آموزش هاي تربيتي غلط در چگونگي برخورد با اضطراب است.
 
 
توصیف وضیعت و بیان مساله:
اینجانب ، دارای مدرک لیسانس فیزیک، مدت      سال سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. پژوهش حاضر مربوط به دانش آموزان آموزشگاه      است.
محمد دانش آموز پایه ی اول متوسطه آموزشگاه امام خمینی است .محمد دارای قدی متوسط و اندامی ظریف است، مذهب او شیعه و در خانواده ی چهار نفری زندگی میکند.محمد فرزند اول خانواده است. محمد در کلاس تقریبا کم حرف و آرام است و هیچ ذوقی در کلاس برای یادگیری مراحل تمرینات نشان نمیدهد و گاهی آنقدر با اضطراب با شرایط مواجه میشود که باعث اختلال و عدم توجه دیگران و حتی اضطراب دیگران هم میشود. معمولاً حرفهایش و ظاهرش هم نوعی با نا خوشنودی و استرس همراه است. با مشاهده ی رفتار او و با توجه به تاثیر رفتارش در کلاس و اهمیت درس فیزیک در جامعه ی کنونی بر آن شدم تا علل بروز این رفتار ها را بیابم و برای بهتر شدن وضعیت او راه کارهایی طراحی کنم
تعریف کلید واژه ها:
اضطراب چیست؟
    اضطراب يعني احساس ناخوشايند و مبهم دلواپسي بدون علت مشخص که اغلب با نشانه هايي از سيستم عصبي خودکار همراه است. اضطراب علامت هشدار دهنده است و نشانه‎هاي مشابه ترس در انسان ايجاد مي‎کند با اين تفاوت که ترس، واکنش انسان به تهديد شناخته شده مشخص و خارجي است.
بطور طبيعي هم اضطراب و هم ترس مي‎توانند مفيد باشند و به ما در دوري از خطر کمک کنند و انگيزه روبرو شدن با مشکلات را در ما ايجاد کنند. ولي چنانچه ترس و اضطراب، شديد و طولاني شوند ما را از آنچه که مي‎خواهيم انجام دهيم باز مي‎دارند و در نهايت زندگي را به کاممان تلخ مي‎کنند
نگرانی چیست؟
    نگرانی، احساس دغدغه شدید است. نگرانی بیم از ناشناخته هاست.نگران از اینکه بدترین چیز رخ خواهد داد.
بسا مکرراً با خودمان حرف های منفی بزنیم و بدترین احتمال های موجود را در نظر میگیریم. ممکن است بیش از اندازه نگران رخدادهای آینده شویم.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643