اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم؟ ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم؟

(0)
(0)

اقدام پژوهی

اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم؟
رنگ و مدل کالا
اقدام پژوهی
تعداد
+
_
عدد
15,000 تومان
موجود

توضیحات

اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم؟

در قالب word و در 23 صفحه و قابل ویرایش

 


فهرست مطالب
چکيده: 
کلید واژه : 
مقدمه: 
توصیف وضیعت و بیان مساله: 
تعریف کلید واژه ها: 
اضطراب چیست؟ 
نگرانی چیست؟ 
جمع آوری اطلاعات شواهد 1 : 
مشاهده ی رفتار دانش آموز در کلاس درس: 
مصاحبه با دوستان: 
مصاحبه با دیگر معلمان فاطمه: 
مصاحبه با والدین فاطمه: 
مصاحبه با خود فاطمه: 
مطالعات تحقيقات گذشته : 
اضطراب رياضي چيست ؟ 
چگونه اضطراب رياضي دانش آموزان افزايش مي يابد ؟ 
تجزيه تحليل و تفسير داده ها : 
الف) عوامل محيطي 
1- فشارهاي والدين : 
2- شيوه آموزش دبير : 
3- محتوي کتاب هاي رياضي : 
4- تجارب منفي : 
ب) شيوه هاي اشتباه آموزش رياضي 
پ) عوامل فردي 
انتخاب راه جديد موقتي : 
اجراي راه حل و نظارت بر آن : 
گردآوري اطلاعات ( شواهد2 ) 
ارزشيابي تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن : 
پیشنهادات 
منابع : 

 

 

 


چکيده:
    پژوهش نشان داده است که عامل بسياري از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومي مدرسه و کلاس درس است که با اصلاح روش تدريس، در ارزيابي و ارزشيابي قابل تضعيف مي باشد.
و اما پژوهش حاضر در مورد فاطمه دانش آموز پايه سوم راهنمايي است که دچار اضطراب در کلاس و به خصوص در درس رياضي است که پس ازبرخورد با اين مسئله به جمع آوري اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربيات افراد متخصص پرداخته و بعد‌ آنها را مورد تجزيه و تحليل قرار داده و سپس با ارائه راه حل هايي به بهبود و کاهش اضطراب او پرداختم.
کلید واژه :
اضطراب – نگرانی – دانش آموز - پایه سوم راهنمایی

 

 

 

مقدمه:
    اختلالات رفتاري و عاطفي دانش آموزان از مواردي است که در سال هاي اخير، مورد توجه خاص معلمين و اولياء تعليم و تربيت قرار گرفته است، توجه ويژه به اين مشکلات رفتاري و عاطفي از اين جهت مهم است که توجه نکردن به آن و گسترش يافتن اين مشکلات در کلاس هاي درسي مانعي در جهت رسيدن به اهداف آموزشي و تربيتي در مدرسه و کلاس است.
    ضمن اين که موجب مي شود معلمين در کلاس درسي دچار مشکل شوند و باعث افت در عملکرد تحصيلي دانش آموزان نيز شود. اضطراب به عنوان يک مسأله شايع، حداقل به طور خفيف در اغلب کودکان و نوجوانان به چشم مي خورد.
بروز آن در مرحله حاد و شديد همراه با علايم و نشانه هايي چون دلهره، بي قراري، بي خوابي، عصبانيت، تشويش و نگراني و گوش به زنگ بودن، اشکال در تمرکز حواس، احساس خستگي، تپش قلب و تنگي نفس، تغيير رنگ چهره و اندام ها، استرس، اختلال در فشار خون، تعريق سرد و گرم اندام، خيال پردازي، کابوس در خواب و بيداري و ... است.
علل بروز آن نيز معمولاً کاهش مناسبات و ارتباطات عاطفي و عدم احساس امنيت، شرايط ناگوار زندگي ماشيني و عدم ايجاد ارتباط همگن با آن، بروز مسائل، اختلافات و مشکلات خانوادگي، نگراني از آينده شغلي و تحصيلي، فقدان اعضاي خانواده، کم توجهي به مسائل ديني و معنوي. عدم آمادگي در مواجه با خطر احتمالي از قبيل بيماري، فوت ،‌ حادثه ناگوار جنگ و سيل و زلزله، براي خويش و نزديکان، نحوة کسب آموزش هاي تربيتي غلط در چگونگي برخورد با اضطراب است.
 
 
توصیف وضیعت و بیان مساله:
اینجانب …………، دارای مدرک ……….، مدت ….. سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. پژوهش حاضر مربوط به دانش آموزان آموزشگاه ……… است که مدرسه تثبیتی من در سال ………. بود.
فاطمه دانش آموز پایه ی سوم راهنمایی آموزشگاه مهدیه است .فاطمه دارای قدی متوسط و اندامی ظریف است، مذهب او شیعه و در خانواده ی چهار نفری زندگی میکند.فاطمه فرزند اول خانواده است. فاطمه در کلاس تقریبا کم حرف و آرام است و هیچ ذوقی در کلاس برای یادگیری مراحل تمرینات نشان نمیدهد و گاهی آنقدر با اضطراب با شرایط مواجه میشود که باعث اختلال و عدم توجه دیگران و حتی اضطراب دیگران هم میشود. معمولاً حرفهایش و ظاهرش هم نوعی با نا خوشنودی و استرس همراه است. با مشاهده ی رفتار او و با توجه به تاثیر رفتارش در کلاس و اهمیت درس ریاضی در جامعه ی کنونی بر آن شدم تا علل بروز این رفتار ها را بیابم و برای بهتر شدن وضعیت او راه کارهایی طراحی کنم

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643