پاورپوینت فصل اول (مصاحبه تشخیصی (تعریف، ویژگی ها و انواع آن)) ) کتاب فنون مصاحبه تشخيصي نویسنده: مهدیه رحمانیان ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل اول (مصاحبه تشخیصی (تعریف، ویژگی ها و انواع آن)) ) کتاب فنون مصاحبه تشخيصي نویسنده: مهدیه رحمانیان

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل اول (مصاحبه تشخیصی (تعریف، ویژگی ها و انواع آن))  ) کتاب فنون مصاحبه تشخيصي نویسنده: مهدیه رحمانیان
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
35,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل اول (مصاحبه تشخیصی (تعریف، ویژگی ها و انواع آن)) ) کتاب فنون مصاحبه تشخيصي نویسنده: مهدیه رحمانیان ناشر: پیام نور

در قالب ppt و در 33 اسلاید و قابل ویرایش

 

مقدمه
تعريف مصاحبه بالینی و تشخیصی
  ابعاد و مراحل مصاحبه
ابعاد مصاحبه
مراحل مصاحبه
انواع مصاحبه
  انواع مصاحبه براساس ساختار

  انواع مصاحبه براساس هدف
  انواع مصاحبه براساس رویکرد نظری
عوامل تأثیر گذار بر مصاحبه
موقعیت مصاحبه
عوامل تکنیکی و محیط فیزیکی مصاحبه
دیدگاه مراجع به مصاحبه
دیدگاه مصاحبه گر به مصاحبه
  رفتار و خصوصیات مصاحبه گر
زمان مصاحبه
محرمانه نگه داشتن اطلاعات
محدودیتهای محرمانه بودن اطلاعات
  چگونگی محرمانه نگه داشتن سوابق و پرونده ها
مدیریت وسوسه در مورد بحث در مورد مراجعای
تأثیر فرهنگ و قومیت بر فرایند مصاحبه
مسائل خاص حرفه ای
بایدها و نبایدهای مصاحبه
جمعیت مراجعان خاص

 

 


مقدمه

در سیستم های مرتبط با سلامت روان، مصاحبه بالینی و تشخیصی اساسی ترین ابزار جهت ارزیابی و درمان مشکلات و اختلالات روان شناختی است. مصاحبه باليني فراتر از یک گفتگوی معمولی است زیرا یک طرف آن فردی است که از مشکلی رنج می‌برد و طرف دیگر آن فرد متخصصی است که از او انتظار ارائه راهکار برای بهبود و التیام می‌رود. در صورتی این ارتباط شکل می‌گیرد که متخصص بتواند رابطه ای میتنی بر اعتماد را ایجاد نماید. بنابراین، ابتدایی ترین گام برای متخصصان سلامت روان و روان پزشکان، توانایی اجرای یک مصاحبه تشخیصی و بالینی مفید و مؤثر است.

۱-۱ تعریف مصاحبه بالینی و تشخیصی

تعاریف متعددی برای مصاحبه بالینی ارائه گردیده است ؛ برخی از تعاریف بـه صـورت ریزبینانه ارائه شده اند؛ برای مثال به اعتقاد کیتس، مصاحبه یک موقعیت کنترل شده است که در آن مصاحبه گر یک سری سؤالات را از مراجع می‌پرسد. ترول و پرینستین مصاحبه را تعامل بـيـن حـداقل دو نفر تعریف کرده اند که هر دو در این فرایند شرکت کرده و بر پاسخ های یکدیگر تأثیر می‌گذارند. در واقع این تعریف کوتاهی از مکالمه تعاملی است و قطعاً مصاحبه فراتر از ایـن فرایند است. برخی دیگر مصاحبه را رابطه ای مبتنی بر احترام و پذیرش تعریف می‌کنند برای مثال مورفی و دیلون بر تعامل دو طرفه و محترمانه تأکید دارند. به اعتقاد آنهـا مصاحبه نوعی گفتگوی کاملاً متفاوت است و رابطه ای است که بر چگونگی و چیستی گفتگو و اعمال طرفین تأکید دارد، به طور کلی، مصاحبه یک مکالمه چهره به چهره نسبتاً ساختار دار و غیررسمی بین دو یا چند نفر است که در طول آن متخصص متوجه مشکلات و تعارضات مراجع شده و رابطه درمانی پایه گذاری می‌گردد. بنابراین، یک مصاحبه خوب می‌تواند اطلاعات کاملی در مورد نقاط ضعف و قوت مراجع در زمینه عملکردهای روان شناختی و اجتماعی فراهم آورد. یک مصاحبه گر خوب، همانند یک کارآگاه ماهر ذاتاً کنجکاو بوده و تمایل دارد همه جنبه های تجربیات مراجع را درک کند، هر چند دردناک و ناراحت کننده باشند.


وضعیت روانی :

وضعیت روانی، ارزیابی سیستماتیک عملکرد روان شناختی مراجع در زمان مصاحبه است. در این قسمت معمولاً کارکردهایی مثـل رفتار روانی حرکتی، تکلم، تفکر، عاطفه، خلق، حافظه، جهت یابی، بینش، قضاوت ( در مصاحبه با رویکرد توصیفی ) و یا مکانیسم های دفاعی و تعارضات زمینه ای ( در مصاحبه با رویکرد روان پویشی) مورد بررسی قرار می‌گیرند ( هوگ و همکاران، ۲۰۱۰ ). ( در فصل های بعد جزئیات وضعیت روانی و چگونگی ارزیابی آن توضیح داده خواهد شد ).

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643