پاورپوینت فصل اول 1 ( مقدمه‌ای بر رویکرد شناخت‌درمانی تحولی) کتاب شناخت درمانی تحولی برای بزرگسالان جانت ام.زارب ترجمه حسن حمید پور ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل اول 1 ( مقدمه‌ای بر رویکرد شناخت‌درمانی تحولی) کتاب شناخت درمانی تحولی برای بزرگسالان جانت ام.زارب ترجمه حسن حمید پور

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل اول 1 ( مقدمه‌ای بر رویکرد شناخت‌درمانی تحولی) کتاب شناخت درمانی تحولی برای بزرگسالان جانت ام.زارب ترجمه حسن حمید پور
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
29,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل اول 1 ( مقدمه‌ای بر رویکرد شناخت‌درمانی تحولی) کتاب شناخت درمانی تحولی برای بزرگسالان جانت ام.زارب ترجمه حسن حمید پور

در قالب ppt و در 22 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
شکل گیری رویکرد شناخت درمانی تحولی
مشکلات ایفای نقش در اوایل اواسط و اواخر دوران بزرگسالی
دیدگاههای تحولی عمر نگر درباره تحول روانی اجتماعی هنجار و ناهنجار
مفاهیم آسیب شناسی تحولی آسیب شناسی به عنوان انحراف از خط تحول
تأثير تجارب منفی اولیه در ناتوانی برای حل و فصل تکاليف هنجارين
مسیرهای تحولی کفایت و توانمندی
نگاهی اجتمالی به رویکرد شناخت درمانی تحولی
فرآیند شناخت درمانی تحولی
ابزارهای سنجش تحولی
راهبردهای تغییر تحولی
سیر درمان
ویژگیهای متمایز مرحله تحولی
چارچوب و اهداف کتاب

 

 

هدف این کتاب ارائه رویکردی جدید در حوزه روان درمانی است. در این رویکرد، دیدگاه آسیب شناسی تحولی و شناخت درمانی کلاسیک با یکدیگر تلفیق شده اند. تمرکز اصلی کتاب حاضر، درمان مشکلاتی است که افراد بزرگسال در ایفای نقش های خود تجربه می‌کنند و این مشکلات در پدیدآیی و تداوم اختلالات روانی نقش دارند. شناخت درمانی تحولی به بررسی رابطه بین ،افسردگی، اضطراب، اختلالات شخصیت و سایر اختلالات روانی با مشکلات افراد در ایفای نقشهای دوران بزرگسالی و ناتوانی در انجام وظایف این دوران می‌پردازد. زیربنای شناخت درمانی تحولی دیدگاه آسیب شناسی تحولی است. آسیب شناسی تحولی بر این اصل اساسی بنا شده است که اختلالات هیجانی و رفتاری به شکست در گذراندن مراحل طبیعی رشد انسان در سیر زندگی ربط دارند. به این رویکرد جدید، شناخت درمانی تحولی میگویند.
شناخت درمانی تحولی دو مرحله دارد. در مرحله اول از مدل متداول شناخت درمانی که پشتوانه تجربی قابل توجهی دارد و توسط آرون بک و همکارانش پایه گذاری شده است، استفاده میشود مدل شناخت درمانی کلاسیک در این چهل سال با تلاش خستگی ناپذیر صاحب نظران این حوزه پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.
مشکلات ایفای نقش در اوایل اواسط و اواخر دوران بزرگسالی
مشکلات خاصی که افراد در ایفای نقش تجربه میکنند بسته به مراحل زندگی ویژگی های خاصی دارند مراجعان در اوایل دوران بزرگسالی با مشکلاتی در زمینه رابطه صمیمانه با همسر آغاز مسیر شغلی شروع زندگی مستقل و ترک خانه پدری دست به گریبان هستند.
برخی از مراجعان نمیتوانند با موفقیت از پس گذارهای مهم و سرنوشت ساز زندگیشان (مثل خاتمه دادن به یک رابطه آسیب را با همسر یا تغییر شغل برای جستجوی فرصتهای شغلی بهتر) برآیند.


دیدگاههای تحولی عمر نگر درباره تحول
روانی اجتماعی هنجار و ناهنجار
مهم ترین مفهوم رویکرد تحولی عمر نگر این است که میتوان چرخه زندگی را با اندکی مسامحه، طبق مراحل تحولی تعریف کرد زندگی از مراحل تکاملی تشکیل شده است که افراد خانواده باید با موفقیت و بدون بحرانهای مزمن و رکود این مراحل را پشت سر بگذارند. مفهوم مراحل ،زندگی قالب مفیدی برای شناسایی تکاليف تحولى هنجارين فراهم میکند. این تکالیف تحولی بر اثر عوامل زیست شناسی و انتظارات فرهنگی و اجتماعی وابسته به سن بوجود میآیند و منجر به تغییر نقشها می‌شوند.


دیدگاه روان شناسی تحولی ،عمر،نگر، مفهوم چالشها یا بحرانهای تحولی هنجارین را پذیرفته است. این چالشها یا بحرانهای تحولی هنجارین در مراحل گذار زندگی زیاد رخ میدهند و افراد را نسبت به استرس آسیب پذیرتر می.کنند بحرانهای تحولی موقتی طبیعی تلقی میشوند و برای بیشتر افراد فرصت پیشرفت فراهم میکنند زیرا حل و فصل موفق این بحرانها باعث میشود افراد با سربلندی گام به مرحله بعدی تحول بگذارند.
چالشها یا بحرانهای تحولی به دلیل عوامل زیستی و انتظارات فرهنگی و اجتماعی وابسته به سن بوجود میآیند. بیشتر افراد با این بحرانها روبرو می‌شوند و مجبورند با این چالشهای وابسته به سن که قابل پیش بینی هم هستند، روبرو شوند. این چالشها معمولاً در ارتباط با تغییر نقشهای شغلی تحصیلی و خانوادگی بوجود می‌آیند. بحرانها و چالشهای تحولی بر اثر تکالیف تحول طبیعی پدید می‌آیند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643